Gå til innhold

Det moralske aspektet rundt utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om menneskeheten ikke hadde laget seg denne toskeskapen i utgangspunktet, ville verden være et mye enklere sted å bo i. Men neida. Her skal man sette i gang himmel og jord for noe puling.

Det er så patetisk at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 8ac44...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Standardkommentarene når argumentene begynner å bli tynnslitt.

Anonymkode: 8ac44...236

Nekter du for at det kan skje? Statistisk sett viser farskapstestene at så mye som 10 % av de testede ikke var fedre til barna. Og du mener fortsatt at det ikke kan skje? Hva med klamydiaeksplosjon i Norge de siste årene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bryte en arbeidskontrakt får følger økonomisk og for andre. Det sier seg selv. Å være utro gjør intet galt annet at følelsene til den som av en eller annen grunn er i mot dette, får seg en skrape.

Meget enkelt.

Anonymkode: 8ac44...236

Det handler ikke om følelser. Du bryter en kontrakt, en tillit. Følelsene kommer som en reaksjon i etterkant. Om du vil argumentere for noe så må du argumentere for hvorfor tillit til andre mennesker ikke burde vektlegges. Det er jo det som er grunnprinsippet.

Endret av megda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ItchyBitchySpider skrev:

Ok, hva hvis din partner kommer bort til deg en dag og sier: ikke vent på meg ikveld, jeg drar og puler litt på naboen. Hva hadde du svart din partner?

Det hadde ikke være et tema engang. Alle gjør som de vil hele tiden, så lenge de holder seg innen for lov og rett og det som beviselig går ut over andre.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om menneskeheten ikke hadde laget seg denne toskeskapen i utgangspunktet, ville verden være et mye enklere sted å bo i. Men neida. Her skal man sette i gang himmel og jord for noe puling.

Det er så patetisk at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 8ac44...236

Men hvorfor ønsker du ikke å inngå et åpent forhold med en person som også ønsker et åpent forhold? Da eliminerer du jo problemet for din egen del. Hvordan andre velger å leve er strengt tatt ikke din sak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ItchyBitchySpider skrev:

Nekter du for at det kan skje? Statistisk sett viser farskapstestene at så mye som 10 % av de testede ikke var fedre til barna. Og du mener fortsatt at det ikke kan skje? Hva med klamydiaeksplosjon i Norge de siste årene?

Det kan skje, men er lett å beskytte seg mot. Om det skjer, er det bare fordi folk ikke gidder passe på.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke være et tema engang. Alle gjør som de vil hele tiden, så lenge de holder seg innen for lov og rett og det som beviselig går ut over andre.

Anonymkode: 8ac44...236

Du unngår bevisst å svare på direkte spørsmål. Igjen, hva hadde du svart ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan skje, men er lett å beskytte seg mot. Om det skjer, er det bare fordi folk ikke gidder passe på.

Anonymkode: 8ac44...236

Kondombruk i Norge er på bunn, så de fleste menn nekter å bruke kondom, også med tilfeldige partnere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda skrev:

Det handler ikke om følelser. Du bryter en kontrakt, en tillit. Følelsene kommer som en reaksjon i etterkant. Om du vil argumentere for noe så må du argumentere for hvorfor tillit til andre mennesker ikke burde vektlegges. Det er jo det som er grunnprinsippet.

Man bør heller spørre seg om hvorfor denne "kontrakten" skulle inngås i utgangspunktet? Hva oppnår en i å hindre andre i å pule?

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, waco said:

Det er ikke alt du behøver å forstå!

Du går tydeligvis ut i fra at tråden gjelder utro kvinner som blir forsørget av sine menn. Og at det er det mest vanlige?

Ts tenker vel utroskap generelt.

Anonymkode: 28de5...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ItchyBitchySpider skrev:

Du unngår bevisst å svare på direkte spørsmål. Igjen, hva hadde du svart ham?

Ok, selvsagt.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ItchyBitchySpider skrev:

Kondombruk i Norge er på bunn, så de fleste menn nekter å bruke kondom, også med tilfeldige partnere. 

Det er nettopp det jeg sier.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det finnes kun oppi ditt eget ode og har ingen praktisk betydning for noen, annet at du føler deg forsmådd. For at du i utgangspunktet lot deg friste av at denne tulletingen "utroskap" skulle bety noe for deg.

Anonymkode: 8ac44...236

Ok, hvis man snakker fornuft alene. I norsk lov er det et prinsipp om at avtaler skal holdes. Ingenting med følelser å gjøre, det er en lov. Hvis man inngår uttrykkelig avtale med noen om å være trofast, og så bryter den, er det avtalebrudd. Så hvorfor inngå slik avtale i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det jeg sier.

Anonymkode: 8ac44...236

Hva er det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, selvsagt.

Anonymkode: 8ac44...236

Da er dere i et åpent forhold, og begge er innforstått med det. Hva var problemet igjen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alle å våkne i morgen med den innstillingen at utroskap eksisterer ikke lengre. Verden blir bedre når alle kan gjøre som de vil hele tiden.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man bør heller spørre seg om hvorfor denne "kontrakten" skulle inngås i utgangspunktet? Hva oppnår en i å hindre andre i å pule?

Anonymkode: 8ac44...236

Det er en annen sak. folk gjør som de vil. det har jeg ikke noen problemer med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:

Ok, hvis man snakker fornuft alene. I norsk lov er det et prinsipp om at avtaler skal holdes. Ingenting med følelser å gjøre, det er en lov. Hvis man inngår uttrykkelig avtale med noen om å være trofast, og så bryter den, er det avtalebrudd. Så hvorfor inngå slik avtale i utgangspunktet?

Samme som jeg spurte om over. Galskap og idioti. 

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, megda skrev:

Det er en annen sak. folk gjør som de vil. det har jeg ikke noen problemer med. 

Glimrende.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hva er det du sier?

Det jeg sa. At folk ikke passer på. Det er idioti, uansett hvem eller hva man puler.

Anonymkode: 8ac44...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...