Gå til innhold

Når følte du deg gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ca 4 uker gravid. Vet det er tidlig ennå, men føler meg absolutt ikke gravid, og syns det et litt skummelt. Vil gjerne ha noen symptomer så jeg hvertfall kan føle det.

Når følte du deg gravid? 

Er redd for å miste da jeg har mistet før. Så er ubehagelig å ikke føle noenting 😕 

Anonymkode: 81ae9...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merket ingenting før uke 6. Da kom ømme pupper, kvalme og oppkast. Merket overhode ingenting så tidlig😊

Anonymkode: e68cd...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse!

Det er veldig individuelt. For mange så kommer ingen symptomer i det hele tatt, og for mange er den verste tiden 7-13 uker.

Jeg var skamdårlig fra dag én, og det er mer det som er uvanlig. 

 

Anonymkode: d2a92...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dårlig og hadde en del symptomer i første trimester, men det føles jo bare som å være syk, ikke som å være gravid. Nå er jeg 14 uker og føler meg i grunn fortsatt ikke gravid. Ser for meg at det vil føles som jeg er gravid når jeg kan kjenne spark?

Anonymkode: 017ee...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 7, vært på ul og sett hjerte banke. Som symptom så er jeg bare trøtt og vonde pupper. Ingenting annet. 

Anonymkode: f7e68...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulere så masse!

Det er veldig individuelt. For mange så kommer ingen symptomer i det hele tatt, og for mange er den verste tiden 7-13 uker.

Jeg var skamdårlig fra dag én, og det er mer det som er uvanlig. 

 

Anonymkode: d2a92...a1f

Takk :) 

TS

Anonymkode: 81ae9...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hyperemesis men følte meg likevel ikke gravid hør han turner rundt inni magen etter uke 20 😊

Anonymkode: 74388...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg fortsatt ikke gravid, uke 28.... hadde jeg ikke VISST om babyen hadde jeg aldri gjetta det. Ikke snev av mage, har ikke hatt noen symptomer bortsett fra uteblitt mens. Kjenner jo en del liv, men tror ikke jeg hadde visst at det var en baby som

bevega seg om jeg ikke visste. 

Så sjukt annerledes å være gravid enn jeg trodde! Håper iallefall det kommer litt mage før babyen blir født🤪

Anonymkode: cf68f...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første barnet? Med nr 1 følte jeg meg ikke gravid hele 1.trimester, hadde vondt i bekkenet og var trøtt en periode, men ellers ingenting. Samme med nr 2 egentlig. Helt vanlig å ikke ha så mye symptomer så tidlig😊

Anonymkode: f1763...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble dårlig og hadde en del symptomer i første trimester, men det føles jo bare som å være syk, ikke som å være gravid. Nå er jeg 14 uker og føler meg i grunn fortsatt ikke gravid. Ser for meg at det vil føles som jeg er gravid når jeg kan kjenne spark?

Anonymkode: 017ee...4ec

Jeg har vært gravid før, så for meg er de symptomene å føle seg som gravid - det er ikke å sammenlikne med noe annet for min del iallefall.

Altså redusert form og stikninger i livmor/ømme bryster.

Men, jeg merket det veldig tidlig - sannsynligvis en kombinasjon av at det var IVF og at jeg har hypotyreose som blir raskt forverret.

Anonymkode: 5feb4...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom for fullt i uke 6, før det var symptomene mer sporadiske og vage (og muligens mer ønsketenkning enn faktisk). Uke 7-13 var verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er ca 4 uker gravid. Vet det er tidlig ennå, men føler meg absolutt ikke gravid, og syns det et litt skummelt. Vil gjerne ha noen symptomer så jeg hvertfall kan føle det.

Når følte du deg gravid? 

Er redd for å miste da jeg har mistet før. Så er ubehagelig å ikke føle noenting 😕 

Anonymkode: 81ae9...d9c

Jeg bestemte meg for TUL i sånn uke 13-14, for jeg var sikker på at det ikke var noe der. Hadde/ har null symptomer på graviditet. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg fortsatt ikke gravid, uke 28.... hadde jeg ikke VISST om babyen hadde jeg aldri gjetta det. Ikke snev av mage, har ikke hatt noen symptomer bortsett fra uteblitt mens. Kjenner jo en del liv, men tror ikke jeg hadde visst at det var en baby som

bevega seg om jeg ikke visste. 

Så sjukt annerledes å være gravid enn jeg trodde! Håper iallefall det kommer litt mage før babyen blir født🤪

Anonymkode: cf68f...daa

Jeg har det akkurat som deg. Jeg er  i uke 19, så litt kortere på vei men hadde jeg ikke visst om babyen(...).  Ikke mage, ingen symptomer. Og siden jeg er kortere på vei, så kjenner jeg heller ikke noe. Eller; jeg kjenner noe bevegelser som jeg skjønner er babyen, men om jeg ikke hadde vist bedre, så hadde jeg ikke tenkt at det var henne.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Mine første prøverørs, så sjekket tidlig, men følte ikke noe spesielle gravid tegn. Med siste mann, så måtte jeg ha rødløk, var mye kvalm og følte meg gravid etter et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte meg ikke gravid før jeg kunne kjenne barnet i magen, nesten halveis hver gang. 

Anonymkode: 084b0...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 18 og føler meg heller ikke gravid. Ingen symptomer, ikke mage, kjenner ikke liv ennå. Har holdt på å glemme meg flere ganger og spist ting jeg ikke bør osv 😛 

Anonymkode: 7155a...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av graviditeten da jeg var 7 uker på vei. 15 dager etter forventet mens fikk jeg positiv test, hvorpå uken i forveien jeg tok to tester og begge var negative (er nå 8+6). Kjente store «mensmurringer» i flere uker, ble kortpustet, uhorvelig trett, veldig tørst, treg mage, søvnkvaliteten ble dårligere og hyppigere vannlating/spesielt på natt. Jeg har alltid vært kjempeglad i kaffe, men orker ikke tanken på det nå og korsryggen min er kranglete! Er førstegangsgravid og har fått flere plager på et tidlig stadium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...