Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Stygge kommentarer fordi en utlending bruker bunad?

Recommended Posts

AnonymBruker

Vel igår opplevde venninna mi det verste som kan skje på en sånn dag. Jeg ble bare helt satt ut. Venninna mi er født og oppvokst i Norge men foreldrene hennes er fra India. Hun fikk låne en romeriksbunad av min kusine for hun har alltid syntes at bunad er veldig fin. Vi tok oss en tur innom Oslo og skulle egentlig spise noe før en gjeng med noen damer og menn kom borti og sa veldig mye sårende som «gå tilbake der du kommer fra» «ta av deg bunaden» «du er en jævla utlending som har på noe som tilhører oss» og MYE dritt. Jeg ble helt satt ut. At vi kan være så dritt mot andre mennesker som liker kulturen vår? Sånn seriøst. Noen av oss norske damer bruker jo saree som tilhører India’s kultur men de sier jo aldri sånt til oss? De blir jo bare glad for at vi liker kulturen dems? Hvorfor skal noen av oss da slenge sånt dritt? Jeg skjønner virkelig ikke. Fikk veldig vondt inn i meg men jeg satte jo dem på plass men føler veldig synd på henne siden igår for hun ble veldig lei seg og var tydelig at hun skulle gråte men ja.. 

Hvorfor er det sånn at vi kan bruke andre kulturs klær mens de ikke kan?

Anonymkode: 67c21...1ec

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn at vi kan bruke andre kulturs klær mens de ikke kan?

Finnes også indere som ser ned på at andre bruker deres folkedrakt.

Finnes mennesker som blir sure for alt, og ikke bare nordmenn, men mennesker.

Anonymkode: a7261...a8c

visp

Det høres jo ut som om de var nederst på et eller annet nivå. Rasshøl! Normale mennesker ville jo aldri gjort dette.

AnonymBruker

Forferdelig! 

Anonymkode: 2018f...afb

SoWhat?

Noen mer primitive mennesker vil vel ikke at de skal integreres for godt da. Vet du? At ja, jeg hadde sagt noe helt klart, men folk som oppfører seg sånn kan en på en måte bare vende ryggen. Ingen vanlige oppegående mennesker sier sånt. 

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Hvorfor er det sånn at vi kan bruke andre kulturs klær mens de ikke kan?

Anonymkode: 67c21...1ec

Du har ikke fått med deg at hvite som bruker andre lands drakter blir angrepet på samme måte.

Anonymkode: 7e7d3...a5f

Annonse

megda

Slik oppførsel er faktisk det dummeste jeg kommer over. Det finnes ikke en grunn til å komme med slike kommentarer. Det er ingen logisk tanke bak og alt tar utgangspunkt i du er en annen hudfarge og derfor liker jeg deg ikke.