Gå til innhold

Fersk blod


Tussilussi86

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde litt ferskt blod på papiret i dag tidlig. Testet tidlig positivt 12 dpo, og på nytt igjen i går. IKM var i går. Sterk og fin strek. Jeg blir redd når jeg får ferskt blod. Burde jeg bekymre meg, eller er dette veldig vanlig? Har ingen smerter 

 

Takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen få blør med ferskt blod om de er gravide, men jeg ville nesten tatt det med fastlegen siden det kan være at det har gått galt 😕 Ta kontakt med fastlege og gynekolog så de kan sjekke :) 

Anonymkode: b2f06...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen få blør med ferskt blod om de er gravide, men jeg ville nesten tatt det med fastlegen siden det kan være at det har gått galt 😕 Ta kontakt med fastlege og gynekolog så de kan sjekke :) 

Anonymkode: b2f06...873

Hvordan kan fastlegen sjekke det? Har time hos gynekolog for tidlig ultralyd 5 juni egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vært gravid 3 ganger og alle gangene har jeg blødd litt i begynnelsen av svangerskapene. Bare kun litt på papiret etter toalettbesøk. Første gangen hadde jeg en spontanabort, men det skjedde mye senere og jeg hadde smerter og store blødninger, så jeg var ikke i tvil. De 2 andre gangene har det gått bra og blødningene har stoppet etter noen uker :) 

Man blir selvfølgelig alltid bekymret, men blødning betyr ikke alltid at det er noe galt. Hvis du blir veldig bekymret kan du alltids ringe til gynekologen å høre om du kan få kommet tidligere😊 Fikk beskjed av gynekolog at av alle som har født, så har 40% opplevd litt blødning i svangerskapet :)  Håper det går bra med deg❤️

Anonymkode: 50e8c...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta blodprøver hos fastlegen for å måle HCG-stigning :)  Det er kanskje beste måten å sjekke om det går rette veien. Bør da tas med noen dagers mellomrom. 

Anonymkode: 493f0...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd i starten av to svangerskap. Den ene gangen gikk det helt fint, den andre gangen utviklet det seg aldri noe foster selv om kroppen jobbet med resten av graviditeten som om ingenting var galt. Blighted ovum/anembryotisk svangerskap kan «bevises» ved ultralyd rundt uke 7-8. Du kan ta hcg med noen dagers mellomrom hos fastlegen for å sjekke at den stiger normalt, det kan gi en god indikasjon. Men i bunn og grunn må du dessverre bare vente🤞🏼

Anonymkode: 6d72f...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har vært gravid 3 ganger og alle gangene har jeg blødd litt i begynnelsen av svangerskapene. Bare kun litt på papiret etter toalettbesøk. Første gangen hadde jeg en spontanabort, men det skjedde mye senere og jeg hadde smerter og store blødninger, så jeg var ikke i tvil. De 2 andre gangene har det gått bra og blødningene har stoppet etter noen uker :) 

Man blir selvfølgelig alltid bekymret, men blødning betyr ikke alltid at det er noe galt. Hvis du blir veldig bekymret kan du alltids ringe til gynekologen å høre om du kan få kommet tidligere😊 Fikk beskjed av gynekolog at av alle som har født, så har 40% opplevd litt blødning i svangerskapet :)  Håper det går bra med deg❤️

Anonymkode: 50e8c...931

Så bra! Jeg har ikke noe på truseinnlegget, kun når jeg tørker meg. Men nå har det ikke kommet mer ferskt blod på noen timer. Nå er det kun brunt. 

 

Ja, man blir jo veldig bekymret. Går rundt å bekymrer meg av småting, fordi jeg er så redd for å miste. Er i et forhold med en jente, og vi har betalt så langt 56 tusen for å bli gravide. Sier ikke at det er noe verre for de som må ha hjelp med inseminasjon osv, men det tar bare så mye lenger tid å prøve igjen hvis det ikke går. Kan jo ikke bare prøve ved hver  eggløsning, må spare opp masse penger osv. Og jeg fyller 33 i år, så føler at jeg ikke har all verdens av tid..

 

Det er et krav fra klinikken vår at vi må på tidlig ultralyd i uke 7,for å se at hjerte slår og at alt ser normalt ut, og det er litt venteliste på han, så tviler på at jeg får en flyttet timen, og trenger jo også da en time i juni. 

 

Takk for oppmuntrende ord ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta blodprøver hos fastlegen for å måle HCG-stigning :)  Det er kanskje beste måten å sjekke om det går rette veien. Bør da tas med noen dagers mellomrom. 

Anonymkode: 493f0...abf

Det skal jeg ringe å be om på mandag! Takk 😊 Gjorde det på tirsdag, og den var på 41,tok en ny en på torsdag, men den har jeg ikke fått svar på pga 17 mai og helg. Får svar på mandag. Men nå hjelper jo det resulteret fra torsdag lite siden jeg har blødd litt etter det. Kan jo ha sunket siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blødd i starten av to svangerskap. Den ene gangen gikk det helt fint, den andre gangen utviklet det seg aldri noe foster selv om kroppen jobbet med resten av graviditeten som om ingenting var galt. Blighted ovum/anembryotisk svangerskap kan «bevises» ved ultralyd rundt uke 7-8. Du kan ta hcg med noen dagers mellomrom hos fastlegen for å sjekke at den stiger normalt, det kan gi en god indikasjon. Men i bunn og grunn må du dessverre bare vente🤞🏼

Anonymkode: 6d72f...22d

Håper ikke det er blightedovum/anembryotisk svangerskap! Nå ble jeg stressa for det også 🤣 Får man samme symptomer da? Skal ringe legen på mandag og be om hcg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om det, men ut fra hva jeg har lest kan det gå fint med bittelitt blod, men kanskje greit å sjekke med legen. Det er uansett ikke noe spesielt å gjøre til eller fra, men greit å ta kontakt med legen mandag kanskje. Jeg skjønner veldig godt du er nervøs for å miste, jeg er det også selv om jeg heldigvis ikke har blødd noe så langt (jeg hadde IKM 3 dager før deg tror jeg), men jeg er et par år eldre enn deg, det er jo ikke noen fordel å dra på åra 😕. Og jeg skjønner godt at det er ekstra spenning mtp at det går så mye energi til en prøveperiode for dere! Krysser fingre og tær for deg at det ikke blir mer blod og at alt går fint hos legen 🙂

Gaia

Anonymkode: 2fc71...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint for deg. Jeg har vært gravid fire ganger. Mistet to av de. For meg har blod ikke vært et godt tegn, men som du leser har mange andre erfaringer. Lykke til. 

Anonymkode: 2b13d...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...