Gå til innhold

Optiker og briller - Stor forskjell på pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ha nye briller og lurer på om det er det samme hvor jeg går i forhold til pris? Det står mellom Brilleland, Specsavers og Interoptik. Er prisnivået ca det samme hos disse? Jeg skal ta synstest og kjøpe nye briller. Jeg har bl.a ulikt syn på høyre og venstre øye og skjeve hornhinner, så billige briller fra f.eks Nille er uaktuelt. Noen anbefalinger?

Anonymkode: 6027d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer sikker litt mellom de enkelte butikkene i hver kjede. Jeg har brukt Brilleland og vært strålende fornøyd med prisene hos dem. De har ofte gode tilbud på brille nr. 2 

Interoptik er bra, men oftest noe dyrere enn Brilleland og Specsavers.

Specsavers har jeg ikke brukt.

Anonymkode: c4188...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som jobber hos Synsam. Iflg henne bør man kjøpe kvalitet hvis man trenger mye tilpassing og bruker briller hele tiden, men kan kjøpe Specsavers til briller du ikke bruker hver dag. Hun begrunnet dette bla med at de ikke tåler bruksslitasje like godt. Men hvis det er avlastning for linser f.els er Specsavers good. Så hvis man skal følge det rådet bør du kanskje ikke gå der, men det et ikke DÅRLIGE briller på Specsavers altså.

Anonymkode: 42e0c...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specsavers er mye billigere på brillene. Var i hvert fall det før. Men jeg har veldig dårlig erfaring med dem. De prøvde i flere år å få til synet mitt. Fablet om progressive briller, og nærmest tvang dem på meg. De funka ikke i det hele tatt. Fikk beskjed om å prøve dem litt lenger, det funka enda ikke. Kom tilbake og klagde nok en gang og fikk beskjed om at det hadde gått for lang tid for å klage, enda det var dem som ba meg vente lenger da jeg kom innenfor fristen. Tapte 4500 på dem. Hadde migrene nesten daglig i flere år. Kom til Synsam, de skjønte ikke hva specsavers hadde surra med, for alt var feil! Fikk nye briller og har nå migrene kanskje en gang i måneden. Og ser bedre enn noen gang. 

Anonymkode: 2f9c6...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brilleland har godt utvalg og gode tilbud. 

Anonymkode: 437ac...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Specsavers er mye billigere på brillene. Var i hvert fall det før. Men jeg har veldig dårlig erfaring med dem. De prøvde i flere år å få til synet mitt. Fablet om progressive briller, og nærmest tvang dem på meg. De funka ikke i det hele tatt. Fikk beskjed om å prøve dem litt lenger, det funka enda ikke. Kom tilbake og klagde nok en gang og fikk beskjed om at det hadde gått for lang tid for å klage, enda det var dem som ba meg vente lenger da jeg kom innenfor fristen. Tapte 4500 på dem. Hadde migrene nesten daglig i flere år. Kom til Synsam, de skjønte ikke hva specsavers hadde surra med, for alt var feil! Fikk nye briller og har nå migrene kanskje en gang i måneden. Og ser bedre enn noen gang. 

Anonymkode: 2f9c6...b50

Det er jo personavhengig, ikke hele kjeden som sådan. 

Anonymkode: 437ac...4a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Optiker og briller - Stor forskjell på pris?

Jeg vil tro det er mye dyrere å kjøpe en optiker enn et par briller.

Anonymkode: 2d56b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte briller til barnet mitt og måtte ut med 4000 kr. Brillene ble skrapet opp, og fikk beskjed at det kostet 4000 å reparere de. Pluss at de måtte ta ny synstest. Synes det er dyrt med briller til barn! Dette var på interoptikk. 

Anonymkode: cbdd1...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte briller til barnet mitt og måtte ut med 4000 kr. Brillene ble skrapet opp, og fikk beskjed at det kostet 4000 å reparere de. Pluss at de måtte ta ny synstest. Synes det er dyrt med briller til barn! Dette var på interoptikk. 

Anonymkode: cbdd1...ed9

For den prisen kan du kjøpe nye. Dra på Brilleland.

Anonymkode: 437ac...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Specsavers er dårlig. Har kjøpt Specsavers eget merke 2 ganger, lakken flasser, når optiker ga meg dem nye brillene som var sorte så var der 1 sort skrue og en blank skrue. Den andre gangen så var halve delen av skrue hodet knekt  generelt elendig kvalitet. 

Samme elendig kvalitet på solbrillene også. På solbrillene så anbefalte hun førstegangen brunt glass, andre gangen sort glass.

Ser Specsavers selger merker også vet ikke hvordan disse er.

prøvde og få utlevert informasjon om brilleseddel på Mail, tok bare 4 mnd med gjentatte mailer. Måtte tilslutt ringe å spørre hvorfor dem ikke svarte på mail. Dette er Specsavers på Kongsberg 

Anonymkode: 210fd...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

For den prisen kan du kjøpe nye. Dra på Brilleland.

Anonymkode: 437ac...4a2

Da har jeg vært på Brilleland og bestilt, endte opp med samme type briller til under halvparten av prisen! :) 

Anonymkode: cbdd1...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg vært på Brilleland og bestilt, endte opp med samme type briller til under halvparten av prisen! :) 

Anonymkode: cbdd1...ed9

Så bra, håper du blir fornøyd😊

Anonymkode: 437ac...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte briller til barnet mitt og måtte ut med 4000 kr. Brillene ble skrapet opp, og fikk beskjed at det kostet 4000 å reparere de. Pluss at de måtte ta ny synstest. Synes det er dyrt med briller til barn! Dette var på interoptikk. 

Anonymkode: cbdd1...ed9

Hvorfor måtte de ta ny sysnstert? 

Anonymkode: 437ac...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte de ta ny sysnstert? 

Anonymkode: 437ac...4a2

Synstest*😅

Anonymkode: 437ac...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig fornøyd med specsavers. De er helt super på kundeservice. Jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten på brilleinnfatningene derfra. Denne gangen har jeg kjøpt merkeinnfatninger, også kjøpt his specsavers. Tidligere brukte jeg brilleland, og interoptik, men er så fornøyd med specsavers at jeg forholder meg til de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Specsavers Tromsø i ti år, og har vært fornøyd. Bruker progressive briller, og får briller og solbriller for samme pris som én brille hos de dyre kjedene. 

Til dere som er misfornøyde med brillene; klag! Feil kan skje hvor som helst. Jeg har fått dyre briller som flasser hos interoptik, og fått nye. Og jeg fikk feil glass hos Specsavers en gang, det rettet de selvsagt opp i. 

Anonymkode: f10e8...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært veldig fornøyd med Specsavers, både til meg selv og barnet. De er veldig serviceinnstilt og vi har vært der ofte, spesielt med brillene til 6-åringen som har en mystisk tendens til å bli ødelagt i løpet av skoledagen. De har jo merkebriller der også, man må jo ikke nødvendigvis velge den billigste modellen av Specsavers eget merke (og iallefall ikke tro at den holder til hyppig bruk). 

Har en optikerveninne som har jobbet i de fleste brillekjedene, og hun sier at Specsavers ikke står tilbake for de dyrere kjedene hvis msn velger ok produkter. De har bare så stort volum at de kan ta lavere priser.

Anonymkode: b8930...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Brilleland, interoptik og slike kjeder opererer med lokkepriser. De vil ikke selge deg de billigste progressive glassene feks. 

Om de er så dårlige som de sier, hvorfor da ha dem i sortimentet? 

Gikk til Specsavers. Er fornøyd, men vet jo ikke bedre 😜

Anonymkode: ffaee...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...