Gå til innhold

Når går klovnestadiet over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min skal alltid være midtpunkt og klovn i sosiale sammenhenger. Jeg kjenner på det selv og jeg ser at vennene hans sender blikk av og til når han blir for mye. Er vi flere par sammen i sosiale sammenhenger så sitter de sammen og jeg alene, fordi samboeren min skal sitte i midten av alle sammen for å få mest oppmerksomhet. Går jeg for å ordne mat/drikke så er det vennene hans som hjelper meg, tilbyr å servere for meg osv mens min kar glemmer at jeg er der og nyter oppmerksomheten sin. Skal sies at jeg er litt (ganske) introvert så jeg blir jo bare sittende å se på med de andre. 

Jeg prøver å fortelle han at han ikke trenger å være klovn hele tiden, og dette er grunnen til at jeg ofte trekker meg fra sosiale sammenhenger hvor han også skal være med.. Jeg venter og venter på at hans behov for oppmerksomhet skal avta, det tar seg ikke ut med en ungvoksen med potetgullskåla på hodet og ølflaksa på halvtolv i så mange år til.

Han har blitt behandlet nærmest som et enebarn som liten, særlig av fars side av slekten. Begynner å bli noe kleint med en 25 årig kar som ligger på gulvet med en hund å ser seg rundt etter oppmerksomhet fra tanter og onkler fordi han fant på noe tull med hunden.. 

Er slike mennesker sånn for alltid? Er det jeg som burde gi mer faen? 

Vårt sosiale liv betyr mye for han, men dette er grunnen til at jeg vil at vi skal ha våre venner hver for oss. 

Anonymkode: 9c4c9...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Rasshøl

Jeg tror noen vokser det av seg, og andre forblir slik for alltid. Hva er positivt med han ts.? Fokuser på det som er positivt med ham, som gjorde at du forelsket deg og ble sammen med han. Har du glemt det? Eller har det forsvunnet? 

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er introvert, han synes å være ekstremt ekstrovert.

Hans oppmerksomhetsbehov kommer ikke til å avta, men det kan ta andre former. 

 

Uansett må du være forberedt på at han aldri kommer til å få nok bekreftelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det går over, kjenner en på over 60 som forsatt er slik..

Anonymkode: 2bf13...7b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å filme det, også reaksjonene til de rundt han. Vis han det ved en roligere anledning. 

Går det ikke over da, vil det aldri gå over. 

Anonymkode: 206e1...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klovnen i vår gjeng har i hvert fall ikke blitt mindre klovn inn i 30-årene. Vi møtes sjeldnere med alderen så da er kanskje behovet hans for å være midtpunkt enda sterkere når vi først møtes.

Har alltid lurt på hva dama hans tenker om det. Hun har lagt an på andre når hun har vært veldig full, men utover det virker hun blid og fornøyd. Men hun er over gjennomsnittet interessert i å trekke seg unna festen med én eller to andre for en mer dyptgående prat, så hun er i det minste veldig forskjellig fra han.

Alt i alt: Jeg tror dette kan utvikle seg til et større problem.

Anonymkode: a977d...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tanker om dette. Det ene er at du ikke kan forvente at noen skal forandre seg når det er noe som gjelder personligheten dems, slik dette virker til å være. Enten aksepterer du den den han er, ellers må du ta valget om å gå videre. 

Det andre er at dersom han så skulle forandre på denne delen av seg selv, så må det være HAN som ønsker det. Han har et stort behov for bekreftelse og det er ikke noe som vil gå over uten å legge ned arbeid i det. Derfor må han selv ønske å dempe seg, ellers vil det ikke fungere. 

Anonymkode: 75291...0c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok aldri bort, men det kan mildne eller ta andre former. Noen bare er sånn. Om du noen gang skal på reunion med klassen fra ungdomsskolen vil du se at den som var klovnen i klassen den gangen er det fremdeles. Og dramaqueenen har ikke forandret seg. Dette er en del av personligheten. 

Du kan alltids snakke med kjæresten din om det, men sannsynligvis er det glemt ved neste anledning. Min kjæreste er likedan...

Anonymkode: 3284a...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sånn!!

Lær og lev med det, eller kutt...

Anonymkode: 6cf62...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du viser aksept for hvem han er... "venner veksler blikk"? Really? Du får ordne opp i dine egne issues og ikke forvent at kjæresten din skal forandre seg! Makan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...