Gå til innhold

Bekledning 17.mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva om det var godt voksne som gikk kledd i slitte klær da ?

Anonymkode: cf28c...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe jeg stusset over var flere barn som gikk hverdagslig kledd, bukse og hettegenser, mens foreldrene var pent kledd i kjole/bunad og dress.

Dette reagerte jeg på, hvorfor gikk ungene kledd slik, tenkte jeg? Så  bare rart ut.

Anonymkode: cf28c...7e3

På 17.mai hedrer man Fedreland og Grunnloven. Da bruker man ikke hettegenser. Nei, vet du hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe jeg stusset over var flere barn som gikk hverdagslig kledd, bukse og hettegenser, mens foreldrene var pent kledd i kjole/bunad og dress.

Dette reagerte jeg på, hvorfor gikk ungene kledd slik, tenkte jeg? Så  bare rart ut.

Anonymkode: cf28c...7e3

Enig

man pynter seg på 17.mai

Anonymkode: 54c90...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sam Jones skrev:

Fordi de ville det selv, antar jeg. Ikke alle kamper man tar som forelder. 

Noen kamper bør man ta

Anonymkode: 54c90...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kamper bør man ta

Anonymkode: 54c90...21e

Dette er ikke en av dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som ikke har pyntet seg skiller seg ganske sterkt ut og vil bli lagt merke til.

Jeg synes at det er enkelte dager i løpet av året man skal lære barna fra tidlig alder av at man må være pent kledd, uansett om de vil eller ikke. 17. mai er en av de dagene. Det er respektløst å komme i slitte hverdagsklær på 17. mai. 

Anonymkode: bb526...b1e

Endret av ninab82
ryddet for fjernet innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen kamper bør man ta

Anonymkode: 54c90...21e

Enig. Og da må foreldrene vurdere hvilke de er. Det finnes temmelig mange ting som er viktigere enn tradisjonelle penklær på 17. Mai. 

Endret av Sam Jones
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, noen kamper orker man ikke å ta. Kan hende det var 10 andre kamper den dagen og hvis foreldrene skulle få med seg barnet så ble det i de klærne. Noen ganger så er det sånn. 

Noen barn liker ikke å pynte seg, ofte er det ikke noe behagelig å ha på seg penklær. I en viss alder så er det flaut å komme pyntet, da er en åpen skjorte over en t-skjorte absolutt maks av pynt som tillates. Osv.

Jeg forstår meg ikke på folk som ikke kan sette seg inn i andres situasjoner, det er kun meg og mitt som betyr noe i denne verden, liksom.

Ikke alle mener at man må komme pyntet på 17 mai. Vi er forskjellige, har vokst opp i forskjellige hjem og synes viktigheten av ting er forskjellig. 

Anonymkode: 93f23...4e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kg folket mener det er greit å gå i slite jeans og hettegenser, på 17.mai....? Hadde de hatt bukse uten hull og skjorte hadde jeg ikke reagert.

Anonymkode: cf28c...7e3

Mine gikk i hjemmestrikket bunad, fordi det er behagelig. Mye mer behagelig enn skjorte og chinos feks. 4 åringens mening. Etter barnetoget gikk de i vanlig sommertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai er barnas dag, sies det. Så da skal de stappes inn i lite bevegelige penklær og trues ut for å gå kilometervis i vonde pensko med påfølgende gnagsår. Deretter skal de herje rundt til førnevnte staffasje blir ødelagt, etterfulgt av grining og raserianfall som følge av vonde føtter og blodsukkerkrasj pga mengder is og lite skikkelig mat. Alt for fasaden!

Joda, man kan godt ha på seg noe penere enn vanlig hverdagstøy, eller i det minste noe helt og rent, men vi vet ikke hvorfor de ulike familiene velger å gjøre ting utenfor 'normen'. 

Anonymkode: 91ec6...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en sønn som er vant til å gå i joggebukse, han nekter å kle seg i annet fordi det er ubehagelig å gå med. Han endte opp med å gå i joggebukse i toget et par år, fordi foreldrene ikke klarte kampen. 

Forstår foreledrene, men forstår at folk ikke synes det er ok.

Anonymkode: 88041...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...