Gå til innhold

Hun sa fæle ting til meg i sinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må nesten spørre henne ts. Mange som mener at hun sa det i affekt og ikke mente det. Vi er nok forskjellige der for det er visse ting en aldri sier uansett hvor forbannet en kan være på ektefellen sin men kanskje hun er typen som sier ting hun angrer på? Dette bør du jo komme til bunns i hva hun mente for din egen skyld. Man kan ikke slenge fra seg slike fraser og late som ingenting dagen etter. Hun synes du er fæl men hun høres ikke ut som ett sjarmtroll hun heller. Ta alvorspraten, sannheten er hva den er. 

Anonymkode: 5149b...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med henne. Dessverre så er pårørende en glemt gruppe. Be evt om samtaler med en felles terapaut. 

Anonymkode: 454ef...b76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Depresjon er ingen unnskyldning for å behandle andre dårlig. Jeg har selv vært utbrent og deprimert, og var tidvis et vanskelig menneske å forholde seg til. Stort sett rettet jeg sinnet og frustrasjonen innover, men av og til fikk frustrasjon og sinne utløp overfor samboer. Jeg hadde likevel evnen til å innse når jeg var urettferdig og når sinnet var overdrevet, og jeg kunne sette meg ned med min samboer og diskutere dette.

Du må ta det opp med henne. At hun feier det hele under teppet, og later som ingenting har skjedd, er ikke greit. Det hjelper ikke deg, og det hjelper ikke henne.

Anonymkode: 0039c...0b3

Hvor har TS behandla henne dårlig...?

Anonymkode: 2c1ee...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har TS behandla henne dårlig...?

Anonymkode: 2c1ee...ef8

Hvor leser du at jeg sier ts har behandlet henne dårlig? 

Anonymkode: 0039c...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har TS behandla henne dårlig...?

Anonymkode: 2c1ee...ef8

Leseforståelse og tolkning av tekst er tydeligvis et fokus man fortsatt skal ha i norskundervisning.

Anonymkode: 0039c...0b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for mange fine svar og meninger, setter stor pris på det.

Jeg vil nok avvente litt fortsatt. Hvis jeg spør så tror jeg ikke at jeg kan stole på at svaret blir ærlig. Hun har ingen problemer med å snakke om vanskelige ting til vanlig, så venter egentlig på at hun skal si noe.

Anonymkode: 4a635...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun elsker deg, og har kanskje klart å uttrykke ting hun ikke har klart før. Det gir en form for tilfredsstillelse i seg selv. 

Du virker som en person som er bevisst sine svake sider, og som bryr seg om parteren og familien din. Ta denne sjansen til å vise at du lytter og at du kan gjøre ting bedre enn du har gjort. Ta henne på alvor og gjør en innsats for å bedre situasjonen. Ta tak i det du kan. Søk hjelp for det du er usikker på. Vis henne at du hørte hva hun sa og at du verdsetter henne såpass.

Se, din verden blir bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De første setningene dine er litt klønete, TS.  Jeg leste at du er gift med et deprimert barn.

Sånn til info.

Anonymkode: 90a10...043

Vel, det høres ikke helt feil ut.

Anonymkode: b3b2b...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Leseforståelse og tolkning av tekst er tydeligvis et fokus man fortsatt skal ha i norskundervisning.

Anonymkode: 0039c...0b3

👍🏻

Anonymkode: 9f162...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...