Gå til innhold

Hun sa fæle ting til meg i sinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann, gift med barn. Ett barn med spesielle behov, hun har vært alvorlig syk i lange perioder. Hun har og hatt en del depresjon.

For litt siden hadde vi en krangel, eller mer at hun var veldig sint på meg. Hun sa forferdelige ting til meg i raseri, om meg og min person. Hun hånte meg og sa hun bare måtte holde ut å være med meg. Hun har nok rett i en del, jeg har mine svake sider. Hun gikk og la seg og ville ikke snakke. Hun ville ikke snakke neste dag heller, nå har det gått tid og hun har ikke nevnt noe om det hun sa. Vanligvis er det hun som tar opp ting. Jeg hadde vel håpt at hun skulle si noe.

Jeg får ikke sove om natta, og er ganske sikker på at hun mente alt hun sa. Jeg kunne kanskje prøve å spørre om det, men om hun sier hun ikke mente det er jeg ganske sikker på at hun lyver. Hun har trua med skilsmisse før, og jeg vet det er ting ved meg hun ikke liker. Men hun er veldig avhengig av meg på så mange måter, så er kanskje derfor hun blir...

Nå virker hun blid og fornøyd, og ville til og med holde meg i hånda i går, noe vi nesten aldri gjør. Er det bare skuespill? Eller prøver hun å tvinge seg selv til å like meg? Jeg klarer ikke å leve med at hun forakter meg

Anonymkode: 4a635...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må spørre henne, ellers vil du gruble på det, her på KG finnes ikke riktig fasit. 
Er lett å si stygge ting i sinne til dem man er glad, er ikke unormalt, selvom mange her på KG nekter at det er sant, men slik er realiteten. Hva slags følelser hun har vet kun hun og du må snakke med henne rett fra hjertet om hva du tenker og føler. 

Anonymkode: ce1c8...51d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa hun da? Det er mulig hun angrer eller kanskje hun håper at du skal reagere på et spesifikt vis.

er det kona eller barnet som har slitt med depresjon?

I sinne kan man enten være altfor ærlige, eller si ting man vet vil såre den andre. Hvordan har hun vært før?

Anonymkode: 4c96e...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første setningene dine er litt klønete, TS.  Jeg leste at du er gift med et deprimert barn.

Sånn til info.

Anonymkode: 90a10...043

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

De første setningene dine er litt klønete, TS.  Jeg leste at du er gift med et deprimert barn.

Sånn til info.

Anonymkode: 90a10...043

Beklager, det er hun som har vært syk og har perioder med depresjon ja. Ikke barnet

Anonymkode: 4a635...3bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo bare en løsning her: snakk med kona di, punktum.

Anonymkode: 25362...6c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva sa hun da? Det er mulig hun angrer eller kanskje hun håper at du skal reagere på et spesifikt vis.

er det kona eller barnet som har slitt med depresjon?

I sinne kan man enten være altfor ærlige, eller si ting man vet vil såre den andre. Hvordan har hun vært før?

Anonymkode: 4c96e...21d

Hun har nevnt en del av de samme tingene før, men aldri på denne måten. Hun sa mer eller mindre at hun hater meg og hvordan jeg er, og at hun bare holder ut å være med meg fordi hun "må" 

Anonymkode: 4a635...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg du setter hardt mot hardt, og sier at om hun ikke elsker deg lenger så bør hun finne seg et annet sted å bo. Ingen grunn i verden til å bli hundset i et forhold. 

Anonymkode: c46ee...212

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun legehjelp med sykdommene og depresjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Virrevirrevapp said:

Får hun legehjelp med sykdommene og depresjonene?

Ja, hun går til psykolog litt uregelmessig

Anonymkode: 4a635...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har nevnt en del av de samme tingene før, men aldri på denne måten. Hun sa mer eller mindre at hun hater meg og hvordan jeg er, og at hun bare holder ut å være med meg fordi hun "må" 

Hvem har ikke sagt ting i svartsinnet til nær slektninger som trassige ungdommer? Det gjør man i den alderen fordi man styres av hormoner og mister kontrollen over seg selv, eller kan gjøre det. Det at din parter er deprimert kan medføre at det samme har skjedd her, blir så forbannet at hun ikke har impulskontroll på hva hun sier når hun blir veldig sint. Det er noe man ofte angrer på når man får roet seg ned. Men det må du ta opp med henne! Være sammen slik bare fordi hun er avhengig av det, og hun klikker totalt og sier hun hater,  og om hun mener det? Det vil rive deg i filler over tid.

Jeg har har hatt et kraftig temperament tidligere, lærte meg å kontrollere det. Og tenker slik hva oppnår jeg med å blåse ut med ting i denne situasjonen? Som oftest ikke noe som helst, det spørsmålet stiller jeg meg hver gang jeg kjenner det koker! " La det ligge" ingen vinner en krangel uansett. Sikkert ikke lett om man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du kreve at dere snakker med en profesjonell tredjepart sammen? Det er greit nok at man kan si ting man ikke mener i sinne, men dere/hun kan ikke la det henge i løse lufta på denne måten. 

Anonymkode: 414f4...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svar TS får ville aldri skjedd om TS hadde vært en kvinne.

Anonymkode: 60635...1b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Depresjon er ingen unnskyldning for å behandle andre dårlig. Jeg har selv vært utbrent og deprimert, og var tidvis et vanskelig menneske å forholde seg til. Stort sett rettet jeg sinnet og frustrasjonen innover, men av og til fikk frustrasjon og sinne utløp overfor samboer. Jeg hadde likevel evnen til å innse når jeg var urettferdig og når sinnet var overdrevet, og jeg kunne sette meg ned med min samboer og diskutere dette.

Du må ta det opp med henne. At hun feier det hele under teppet, og later som ingenting har skjedd, er ikke greit. Det hjelper ikke deg, og det hjelper ikke henne.

Anonymkode: 0039c...0b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike svar TS får ville aldri skjedd om TS hadde vært en kvinne.

Anonymkode: 60635...1b7

Hva mener du? Jeg ville gitt samme svar uansett hva du tror. Dersom ts hadde beskrevet en voldelig kvinne, ville jeg bedt ham om å komme seg unna.

Anonymkode: 0039c...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For litt siden hadde vi en krangel, eller mer at hun var veldig sint på meg. Hun sa forferdelige ting til meg i raseri, om meg og min person. Hun hånte meg og sa hun bare måtte holde ut å være med meg. Hun har nok rett i en del, jeg har mine svake sider.

Man kan si mye dumt når man er sint eller lei seg. Du må forsøke å ikke ta det innover deg. Tenk at det ikke betyr noe. Det er det beste for både deg selv og for henne.

Sitat

Hun gikk og la seg og ville ikke snakke.

Da får hun heller bare gjøre det. Synes det er fint av deg at du viser at du vil snakke om tingene før dere legger dere, men hvis hun ikke vil, så la henne bare gjøre det.

Sitat

Hun ville ikke snakke neste dag heller, nå har det gått tid og hun har ikke nevnt noe om det hun sa. Vanligvis er det hun som tar opp ting. Jeg hadde vel håpt at hun skulle si noe.

Det er hun som har sagt mye dumt i sinne. Tar hun det ikke opp, men viser at hun kan glemme det, så glem det, du og. Det handler ikke om deg, men det handlet nok om at hun var lei seg på seg selv.

Sitat

Jeg får ikke sove om natta, og er ganske sikker på at hun mente alt hun sa.

Det tror jeg neppe hun mente. Siden du skriver at hun vil holde deg i hånden. Det tyder på at hun vil at alt skal være godt mellom dere. Vis henne at du også vil sette strek. Fokuser på det gode og vær positiv.

Sitat

 

Jeg kunne kanskje prøve å spørre om det, men om hun sier hun ikke mente det er jeg ganske sikker på at hun lyver. Hun har trua med skilsmisse før, og jeg vet det er ting ved meg hun ikke liker. Men hun er veldig avhengig av meg på så mange måter, så er kanskje derfor hun blir...

Nei, ikke grav mer i det. La det ligge. Jeg synes du skal la et ligge til hun evt tar det opp igjen. Da må du i bestemt at  hun skal la være å ta sånne trusler opp igjen. Skilsmisse er noe man ikke ringer på banen når man er sint. Vær bestemt å si at det er uakseptabelt å bringe det opp i sinne.

Sitat

Nå virker hun blid og fornøyd, og ville til og med holde meg i hånda i går, noe vi nesten aldri gjør. Er det bare skuespill? Eller prøver hun å tvinge seg selv til å like meg? Jeg klarer ikke å leve med at hun forakter meg

Anonymkode: 4a635...3bf

Nei, det er ikke skuespill. Hun er nok veldig glad i deg, og det er det du skal ta det for, og tenke. 

Tro alltid at alle vil ditt beste, og lev deretter.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Slike svar TS får ville aldri skjedd om TS hadde vært en kvinne.

Anonymkode: 60635...1b7

Der var du igjen!

Anonymkode: 67a32...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa fæle ting til meg i sinne

Hei kjære TS! Det er leit å høre at dette er noe som går å gnager på deg i den grad at du ikke får sove om nettene. 

Jeg tenker det dithen at det ikke vil være urimelig av deg å ytre et ønske om at dere setter dere ned for og prate ut om disse tingene som ble sagt. Det kan rett og slett være at hun sa ting i affekt som hun ikke mente. Når følelser er i sving så er det lett å ytre ting man egentlig ikke mener. De fleste mennesker har gått på denne blemmen fra tid til annen når ting er tungt og vanskelig.

Av den grunn syntes jeg det er særs viktig at dere får pratet ut om dette og kanskje også lufte tanken om veien videre, om det er ønskelig fra din side at dere skal fortsette og være et team så kan det være lurt at du presiserer dette.

Men grensesetting er viktig, og kommunikasjon er enda viktigere. Det kan være skummelt og vanskelig men det er viktig.

Jeg holder en knapp på at det hun sa til deg ikke medførte riktighet og at hun angrer, og av den grunn prøver hun nå blidgjøre deg. Men som du sier så hjelper det ikke ettersom du fremdeles bekymrer deg.

Ta den store praten, jeg ønsker deg lykke til og et jeg ønsker deg også et gledelig utfall. Tenk optimistisk, dette går bra! Dette ordner seg.

Ha en fin dag :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun går til psykolog litt uregelmessig

Anonymkode: 4a635...3bf

Hva med det andre hun feiler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Virrevirrevapp said:

Hva med det andre hun feiler? 

Ja hun får medisinsk oppfølging ved behov. Ganske alvorlig til tider 

Anonymkode: 4a635...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...