Jump to content
sigrid106

Skal kjøre 100 mil gjennom Norge m/bil - hva er beste antrekket å kjøre bil i?

Recommended Posts

AnonymBruker

Joggeklær og joggesko.

Anonymkode: 7dd1f...35e

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 hours ago, sigrid106 said:

Ts her:

Andre tips mottas

Hva i huleste skal du med enda flere tips? Hva med å fortelle hvorfor du startet tråden, hva du lurer på om du skal ha på deg/ikke ha på deg så vi kan hjelpe deg bedre? Du har jo ikke vært i tråden i det hele tatt siden du startet den.

Anonymkode: 9e327...71c

AnonymBruker

Jeg er mann, og må med skam bekjenne at spørsmålstillinga aldri har streifa meg. Jeg er akkurat like god (eller dårlig) sjåfør om jeg kjører i dress, i genser, i t-skjorte, i tykk vinterjakke, i slengjakke, i jaktklær, i skiklær... Antrekket bestemmes av hva jeg skal gjøre i løpet av eller etter turen; i bilen kan jeg være kledd på hvilken som helst måte.Og alle mine sko er behagelige og velegnet til bilkjøring (men ikke støvlene). 
Det slår meg at jeg er heldig som er mann og slipper å spekulere på hva jeg skal ha på meg til enhver tid!

Anonymkode: 7183d...7fb

AnonymBruker
På 18.5.2019 den 6.45, LiseTV skrev:

Jeg bruker  kjoler når jeg kjører langtur.

ja selvfølgelig gjør du det 😂

Du slipper ikke en fis uten kjole på du😂

Anonymkode: 226d6...e59

Tøytigern
På 18.5.2019 den 0.38, sigrid106 skrev:

Skal kjøre 100 mil gjennom Norge m/bil - hva er beste antrekket å kjøre bil i?

Blir ikke enig med meg selv om hvordan jeg skal kle meg til laaangtur, gode tips mottas. 

Joggedress. God tur.

LiseTV
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja selvfølgelig gjør du det 😂

Du slipper ikke en fis uten kjole på du😂

Anonymkode: 226d6...e59

He he-jo jeg jobber og da har jeg på bukse og jeg f....

Annonse

smalls

Skal jeg kjøre langt, så blir det behagelige klær. Gjerne joggebukse. Gidder ikke å kjøre i jeans og høye hæler akkurat. At jeg må inn på bensinstasjonen i joggebukse og kanskje bestemor tutt bryr jeg meg fint lite om. Kan kjøre i en t-skjorte og ta med lett jakke om det blir kjølig.

Gode kjøresko er et must!

AnonymBruker

Noe lett og komfortabelt, gode kjøresko, ullgenser (eller noe annet varmt) pluss lett vindtett jakke. Det kan være kjølig i høyden, og det er mange fine plasser på fjellovergangene.

Solbriller er lurt å ha lett tilgjengelig, hvis du skal gjennom lange tunneller, også om du vanligvis ikke bruker solbriller. Da kan du bruke solbrillene i 10 minutter eller så før du skal inn i tunnellen, og ta dem av i det du kjører inn. Så ser du veldig mye bedre i mørket.

Anonymkode: 64a1f...435

DavinaWin
På 18.5.2019 den 15.54, -jk- skrev:

Hva er galt med å fly i jeans? Jeg gjør alltid det, har aldri tenkt på at det skal være ukomfortabelt. Bruker skinny jeans med stretch da, de er skikkelig komfortable. Joggebukser er noe jeg kun bruker på vei til/fra trening, aldri ellers. 

Jeg bruker også stretchy, komfortable skinny jeans, men får alltid så vondt i magen når jeg flyr og da er alt som kan stramme på magepartiet uheldig. Litt synd, føler jeg ser litt shabby ut der jeg kommer i joggebukse😅

LiseTV

Har kjørt langt i dag.  Hadde på meg kjole. Skiftet underveis.

AnonymBruker

Jeg har alltid slitt med at magen blir oppblåst når jeg sitter lenge, og det tar jeg hensyn til når jeg skal reise. Bruker derfor alltid bukser eller skjørt med romslig strikk i livet. De få gangene jeg har eksperimentert med vanlige jeans, har det endt opp med en kjempestor og øm mage. 

Så jeg har sluttet å bry meg om at jeans med strikk i livet av mange anses for "kjerringbukser". Har lang genser eller topp, så det er ingen som ser om det er strikk eller vanlig linning. 

Ellers er det en fordel med lag-på-lag klær på overkroppen, slik at det er lett å kle av seg og kle på seg i løpet av turen. Hvis det ikke er for varmt liker jeg å bruke en hettegenser. Da bruker jeg hetten som "hodepute" de gangene jeg trenger en liten hvil i løpet av reisen. 

Anonymkode: 3ea5e...fad

batcat

Klarer ikke kjøre i baggy klær, så blir tights og trikotgenser. Så har jeg en cardigan jeg kan slenge utenpå i baksetet. 

BMW 5-serie 535D

Uten noe vel, det er det deiligste 😎

Annonse

LiseTV
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid slitt med at magen blir oppblåst når jeg sitter lenge, og det tar jeg hensyn til når jeg skal reise. Bruker derfor alltid bukser eller skjørt med romslig strikk i livet. De få gangene jeg har eksperimentert med vanlige jeans, har det endt opp med en kjempestor og øm mage. 

Så jeg har sluttet å bry meg om at jeans med strikk i livet av mange anses for "kjerringbukser". Har lang genser eller topp, så det er ingen som ser om det er strikk eller vanlig linning. 

Ellers er det en fordel med lag-på-lag klær på overkroppen, slik at det er lett å kle av seg og kle på seg i løpet av turen. Hvis det ikke er for varmt liker jeg å bruke en hettegenser. Da bruker jeg hetten som "hodepute" de gangene jeg trenger en liten hvil i løpet av reisen. 

Anonymkode: 3ea5e...fad

Med kjole er det ikke noe som strammer rundt livet.