Gå til innhold

Skal kjøre 100 mil gjennom Norge m/bil - hva er beste antrekket å kjøre bil i?


sigrid106

Anbefalte innlegg

Skal kjøre 100 mil gjennom Norge m/bil - hva er beste antrekket å kjøre bil i?

Blir ikke enig med meg selv om hvordan jeg skal kle meg til laaangtur, gode tips mottas. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig spørsmål. 

Du har vel tenkt å ta en overnatting på veien? 

Jeg har kjørt Oslo - Narvik (med en overnatting på veien). Hadde på helt vanlige klær🤷‍♀️

Anonymkode: ee295...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse, løse plagg i flere lag slik at du evt. kan kle av og på deg om du skal ut av bilen.

Anonymkode: 9e327...71c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights eller joggebukse og løstsittende topp. Gode kjøresko. Synes ikke det er noe dumt spørsmål egentlig, jeg kan feks ikke tenke meg å fly i jeans. Så hvorfor ikke tenke litt på komforten i forkant av en lang biltur også? Blir jo mange timer i samme stilling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joggesko, treningstights og en løs tskjorte/genser. Evnt en myk og tynnere tøybukse. Egentlig alt annet enn jeans og skjørt som underdel som kan bli klamt i setet over tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid joggebukser, og longsleeve. Ville tatt med pledd, og pute for å hvile hodet. Også har jeg håret løst, mtp at det er mer komfortabelt å lene hodet bakover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Jeg bruker alltid å ha på meg behagelige klær når jeg skal kjøre lenge... Så jeg ville brukt hoodie og joggebukse 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel tenkt å ta en overnatting på veien? 

Det går fint å kjøre 100 mil på én dag, regn kl 06–22 inklusive mat- og pissepauser. (Men selv foretrekker jeg å starte kl 03 sommerstider. Fredelig og vakker tid å kjøre på!)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg klær som ikke strammer eller må fikses og rettes på, og ta på gode kjøresko.

Anonymkode: e8e7c...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sigrid106 skrev:

Ts her:

Andre tips mottas

Hva har du på deg når du går i komfortable klær? Svaret på det er også svaret på spørsmålet ditt!

Anonymkode: ccda5...4c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel bare å ha på seg komfortable klær. Hva som er komfortabelt er opp til hver enkelt. Har kjørt like langt og lengre, og brukt helt vanlige klær. Dette er med andre ord ikke noe jeg tenker på før jeg skal kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å kjøre i joggebukse og en lett genser. Så behagelig som mulig. Men syns skoene er viktigst. Må ha gode kjøresko. Såle som ikke er for tjukk, sitter godt på foten og ikke sklir på pedalene.

Anonymkode: d6b41...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger kjørt samme avstand, uten annen pause enn mat- og toalettpause. Jeg bruker alltid løse klær, gjerne en joggebukse, t-skjorte og en lett jakke dersom det blir kjølig. Det viktigste er godt skotøy som sitter bra i alle de timene. Ellers er det viktig med god og nok drikke, mat, litt ekstra energi, f.eks noe søtt. Podcast, musikk eller radio som underholder. God tur! 

Anonymkode: 80346...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, DavinaWin skrev:

Tights eller joggebukse og løstsittende topp. Gode kjøresko. Synes ikke det er noe dumt spørsmål egentlig, jeg kan feks ikke tenke meg å fly i jeans. Så hvorfor ikke tenke litt på komforten i forkant av en lang biltur også? Blir jo mange timer i samme stilling.

Hva er galt med å fly i jeans? Jeg gjør alltid det, har aldri tenkt på at det skal være ukomfortabelt. Bruker skinny jeans med stretch da, de er skikkelig komfortable. Joggebukser er noe jeg kun bruker på vei til/fra trening, aldri ellers. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...