Gå til innhold

Er 3 barn den nye velykkede familien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men du har tippet lasset...

Når man går over 3 barn blir det bare sært og folk som møter deg tenker nok en av følgende:

"Oi sann, har de ikke hørt om prevansjon"

"Kanskje de er medlem av en sekt"

"Oi det må være slitsomt "

"Verden er overbefolket" 

 Selv om det er trendy med 3, så vil ikke det si at det er enda kulere med 6 ;)

Anonymkode: 94631...2bc

3 og 6 er ikke det samme, nei, men jeg hadde «kun» tre barn i ganske mange år uten at folk så på meg som et supermenneske da heller. 😜

Anonymkode: 609df...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg selv har 5 barn og føler her at det er ganske 50/50. De mest ressurssterke(intelligente, rike, godt forhold osv) har gjerne 4-6 barn. 

 

Dette stemmer jo overhodet ikke! De mest ressurssterke, mht intelligens, utdanning og yrke får gjerne ett eller maks to barn. Det er skrevet masse om dette de siste tiårene. Dumme mennesker får flere barn. Dessuten er det påvist at intelligente kvinner gjerne ikke får barn i det hele tatt! De har vel bedre ting å gjøre og er mer oppdaterte på utviklingen i verden og tar hensyn til dette istedenfor sine egosentriske behov!

 

https://www.thesun.co.uk/tech/4046838/the-west-is-getting-dumber-because-clever-people-arent-having-kids-shock-research-claims/

Anonymkode: 32d45...aa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Er 3 barn definisjon på at det er en ressurssterk familie? Takler du 3 barn med samme mann/dame, har økonomi, plass og tid til å følge opp så er alt virkelig på stell? 

Jeg har selv to barn. Vi klarer oss fint økonomisk og har hver sitt soverom til barna, pluss ett gjesterom. Alt går sånn akkurat fint. Med ett tredje barn tror jeg det har blitt trangt i huset og økonomisk, samt at vi hadde blitt to mot tre. Jeg tror ikke vi er "flinke" nok til å takle 3 barn. 

Anonymkode: 4a337...222

De fleste jeg kjenner med mange barn er på ingen måte typisk ressurssterke, men ja - det er også blitt et statussymbol flere steder å ha 3 barn. Både økonomisk, men sikkert også andre faktorer.

Det jeg derimot ser er at det i realiteten er akkurat som jeg tenker: ganske mye jobb. Det funker ikke for min del å planlegge 3 barn - men jeg har sikkert flere begrensninger enn andre på energinivå osv. Og så har jeg ganske høye forventninger tror jeg, iallefall når jeg måler med de som kanskje får litt i overkant mange barn enn hva økonomien/oppfølgingsmulighetene tilsier. 

Anonymkode: f1151...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har tre barn. Meg og mine to brødre. Vår familie er så langt unna vellyket som kan komme. Vi vokste opp i fattigdom og med voldelige og misbrukende menn som kom og gikk. Mor var dessverre ikke oppegående nok til å beskytte oss. Men utad ble hun sett på som vellykket, med kjærester, hus og tre barn.

Anonymkode: f6c96...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår vennekrets (i 40-årene) er vi alle med høy utdannelse og god økonomi. Ett vennepar er frivillig barnløse, tre har ett barn, de fleste har to barn, og kun to har tre barn.

Anonymkode: 1350b...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden trenger ikke flere barn. Kloden er overbefolket. Å få barn er det mest egoistiske man kan gjøre. Idiotisk å sette 3 barn til verden når vi lever i en del av verden hvor man har tilgang til prevansjon. Vi burde heller begrense oss av hensyn til miljoet. Få færre barn, gjerne ingen, men skal du absolutt ha barn: få ett! Genene dine er med høy sannsynlighet ikke verdt å spre videre uansett, så å få 3 barn er bare idioti. 

Anonymkode: 32d45...aa6

Jo, folk kan lage så mange barn som de vil, og det kan du ikke gjøre en dritt med. DEAL WITH IT! Norge skal da faen meg ikke redde hele verden.

Anonymkode: f78e8...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Er 3 barn definisjon på at det er en ressurssterk familie? Takler du 3 barn med samme mann/dame, har økonomi, plass og tid til å følge opp så er alt virkelig på stell?

Jeg kjenner endel med tre barn og samme mann, ok økonomi og nok plass. De aller fleste jeg vet om med 4-6 barn med samme mann er det motsatte av ressurssterke.

Selv synes jeg at to barn er passe. Selv om vi har plass og økonomi nok til tre.

Anonymkode: d7ad0...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Jeg tror vi stopper etter nr 2 som kommer snart. Hadde hatt stor nok plass til 3 mtp eget soverom og økonomi, men jeg tror ikke jeg ville vært en best mulig mamma for 3 barn. I alle fall ikke 3 småbarn samtidig 🙈 Kjenner at det skal bli heftig med en som snart er 2, og en baby. Skulle vi ha hatt flere måtte de to første ha blitt en god del eldre først😅 Føler oss vellykket «bare» med to også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor har tre barn. Meg og mine to brødre. Vår familie er så langt unna vellyket som kan komme. Vi vokste opp i fattigdom og med voldelige og misbrukende menn som kom og gikk. Mor var dessverre ikke oppegående nok til å beskytte oss. Men utad ble hun sett på som vellykket, med kjærester, hus og tre barn.

Anonymkode: f6c96...690

Ingen som har menn som kommer og går blir sett på som vellykket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at mange intelligente kvinner (og menn) stopper etter et barn. Kanskje flere burde satse på et enebarn? 👍

Anonymkode: d10d2...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at mange intelligente kvinner (og menn) stopper etter et barn. Kanskje flere burde satse på et enebarn? 👍

Anonymkode: d10d2...c0e

Hvorfor skal man det?

Anonymkode: f78e8...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Vi har en og eier egne firmaer og er både resurssterk og lykkelig. Ingen planer om flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner med tre barn er enten jurister, leger og den duren der. Bor i Oslo. 

Anonymkode: 13fc0...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en og det holder for oss. God økonomi som gjør at jeg kun jobber 1-2 dager i uken. Stort hus og ingen lån på Oslo vest. Betyr det at vi er mislykket når vi kun har et barn?🙃

Hvorfor føler jeg meg så lykkelig da?🤔

Anonymkode: 3f734...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man det?

Anonymkode: f78e8...dc6

Hvorfor i all verden ikke satse på det? Mer oppmerksomhet til barnet, mindre jobb for foreldrene. (I mange tilfeller). 

Anonymkode: d10d2...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en og det holder for oss. God økonomi som gjør at jeg kun jobber 1-2 dager i uken. Stort hus og ingen lån på Oslo vest. Betyr det at vi er mislykket når vi kun har et barn?🙃

Hvorfor føler jeg meg så lykkelig da?🤔

Anonymkode: 3f734...19b

Du har skjønt det! Du er vellykket, ikke mislykket 🙌

Anonymkode: d10d2...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har 3 barn, alle under skolealder. Vil skyte meg selv iblant 😱 (bare noe jeg sier). Men seriøst, sykt slitsomt! Sistemann kom pga sviktende prevensjon, har nå sikret oss at detikke kommer flere. 

Elsker miniene mine, men alle vennene våre måper over vårt merkelige "valg ". Vi er ressurssterke mennesker og har ressurssterke venner. Og jeg ser helt klart at barna får bedre oppfølging når foreldrene endelig får sove om natta, begynner å bli så store at de kunne hatt barnevakt f.eks. . Nå som baby er her vil det ta enda flere år før vi kan få inn noen utenfra for å gi oss kjærestetid. Vi er ikke kjærester lenger, kun foreldre. 

Anonymkode: 9b4a3...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Ja? Er 3 barn definisjon på at det er en ressurssterk familie? Takler du 3 barn med samme mann/dame, har økonomi, plass og tid til å følge opp så er alt virkelig på stell? 

Jeg har selv to barn. Vi klarer oss fint økonomisk og har hver sitt soverom til barna, pluss ett gjesterom. Alt går sånn akkurat fint. Med ett tredje barn tror jeg det har blitt trangt i huset og økonomisk, samt at vi hadde blitt to mot tre. Jeg tror ikke vi er "flinke" nok til å takle 3 barn. 

Anonymkode: 4a337...222

slutt å tenke hva andre tenker og lev livet ditt.

Anonymkode: baa2e...d6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...