Gå til innhold

Hvem er kjip her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg bor i min hjemby. Vi møttes her for 11 år siden og har bodd her siden. Vi har ett barn sammen. Vi reiser så ofte vi kan til hans hjemby for å opprettholde kontakten med familie og hans venner der. 

Stort sett hver gang vi er der er det en forventning om at han skal ut på byen med kompiser uten meg. Det resulterer i at jeg blir sittende hjemme «alene» om kveldene  og trykke med svigerforeldre jeg ikke har noe til felles med. Hver jul, påske, 17. Mai, pinse, sommer etc. 

Han sier jeg bør unne han dette siden vi tross alt bor i min hjemby og jeg kan treffe barndomskompiser når som helst. Jeg tenker at han setter meg i en ganske kjip situasjon. Jeg hadde heller ønsket at vi kunne gått ut sammen. Svigers sitter gjerne barnevakt. 

Anonymkode: 9cccb...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overnatter dere flere netter samtidig når dere først er på besøk? Da syns jeg i så fall det må være innafor at han bruker én av kveldene sammen med kompiser alene. 

Anonymkode: 639fe...f34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han bør få treffe gamle venner når han først er der, men det må ikke være hele tiden. Synes også dere kan sette av litt tid for å dra ut sammen, sånn at du kan oppleve byen og rett og slett kjærestetid i hjembyen han. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere kvelder i ferien eller bare en?

En kveld når dere er der er greit. Men flere ganger/kvelder uten deg er ikke greit. 

Anonymkode: 5d331...fc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

t en forventning om at han skal ut på byen med kompiser uten meg. Det resulterer i at jeg blir sittende hjemme «alene» om kveldene  og trykke med svigerforeldre jeg ikke har noe til felles med. Hver jul, påske, 17. Mai, pinse, sommer etc

Hver eneste kveld? Det blir for mye.

Anonymkode: ee8e0...279

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alenekveld i ny og ne.  Helt greit! Men hver kveld er for mye. I tillegg burde dere jo gå ut sammen for å faktisk få alenetid sammen. Syns det er dårlig gjort av han. 

Anonymkode: 717ac...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Én kveld er innafor, hver kveld hele ferien er ikke. Jeg hadde forresten ikke syntes det var noe særlig at han alltid dro ut uten meg. Har ikke kompisene hans kjærester som du kan bli kjent med? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En presisering. Jeg unner han absolutt tid med sine kompiser alene, problemet mitt er at jeg blir sittende i time etter time å streve meg igjennom sosialt samvær med svigers helt alene. 

Ts

Anonymkode: 9cccb...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjip som faen. Hvorfor i alle dager kan ikke du være med i det minste? Hadde rett og slett nektet å bli med på "ferie" hos svigers og konsekvent latt han dra dit alene i dine sko. 

Anonymkode: b5337...5c6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt enig med samboeren din. Jeg er i nøyaktig samme posisjon og vi er i hans hjemby kanskje en gang i året for 2 uker, om han vil bruke noen kvelder med kompiser så er det helt ok, jeg sitter gjerne hjemme med unger og svigers. Men jeg syntes også det er koselig å være med en gang i blant og bli kjent med vennene så synes det burde være innefor å gjøre begge deler når man har mulighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varigheten er alt fra 2 overnattinger til flere uker. Det skal alltids møtes venner uten meg. Nå sitter jeg her på 17. Mai og hat vært alene med svigers siden kl 19. Jeg latet som jeg var trøtt kl. 21 for å unnslippe tørrprat og pinlige taushet. 

Ts

Anonymkode: 9cccb...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Må si jeg er litt enig med samboeren din. Jeg er i nøyaktig samme posisjon og vi er i hans hjemby kanskje en gang i året for 2 uker, om han vil bruke noen kvelder med kompiser så er det helt ok, jeg sitter gjerne hjemme med unger og svigers. Men jeg syntes også det er koselig å være med en gang i blant og bli kjent med vennene så synes det burde være innefor å gjøre begge deler når man har mulighet. 

Det er en helt annen situasjon. Vi er i absolutt alle ferier og langlelger. 

Ts

Anonymkode: 9cccb...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en helt annen situasjon. Vi er i absolutt alle ferier og langlelger. 

Ts

Anonymkode: 9cccb...0bf

Da er han urimelig (og en hensynsløs dust). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Han setter deg i en kjip situasjon? Ærligtalt. Du som er kjip her. Venner og vennskap er faktisk viktig for mange og han må få treffe de når han har sjans til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke jeg giddet. Da hadde jeg bare blitt hjemme. Gidder ikke sitte hos svigers alene hver eneste kveld mens han henger med kompiser. 

Anonymkode: 57485...264

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt med hvis han skal ut hver gang, og du må sitte inne med svigers hele kvelden.

Anonymkode: 5c3b0...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke blitt med hvis han skal ut hver gang, og du må sitte inne med svigers hele kvelden.

Anonymkode: 5c3b0...9af

Vil jo ikke være borte fra barnet mitt hver ferie, og det er jo godt for barnet å bli kjent med farmor og farfar. Besteforeldrene er fine besteforeldre, bare veldig dårlig match med meg. 

Ts

Anonymkode: 9cccb...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke innafor på 17. Mai. Da burde du fått blitt med. 

Jeg hadde sendt han alene på helger med barn til foreldrene. Så kan han bruke alenetid med venner da og besteforeldre passe barnet. Dermed hadde jeg unngått helger hos han foreldre og prioritert ferier. 

Utover det så hadde jeg syntes at det var greit med en kveld eller to under lengre ferier når dere er der begge to. 

Anonymkode: 0ccb5...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være med til svigers hver gang. Barnet dør ikke uten deg en langhelg, da kan du heller nyte langhelgen på din måte mens mannen din kan kose seg med sine venner og så kan svigers ta seg av ungen.

Anonymkode: 15a01...e0e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er fra et annet land, og ser sine kamerater fra barndom og ungdom en til to ganger i året, og likevel dumper han meg aldri alene. Jeg er med, med største selvfølge, når han treffer dem. Han er nemlig ikke singel lenger. 

En og annen gang hadde vært ok for meg, men tror ikke engang han har tenkt tanken på å utelate meg. 

Jeg synes typen din er utrolig kjip. 

Anonymkode: a2396...b0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...