Gå til innhold

Er jeg paranoid, eller er det grunn til bekymring??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym2022 skrev:

Jeg blir ihvertfall veldig sliten av å ha det så vondt hver dag.. Så føler meg litt mishandlet ja🙄

Har du noen venner/familiemedlemmer/andre å snakke med som kan støtte deg? Man kan få støttesamtaler hos fastlege og Krisesenter også.

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange erfarer også at det er god hjelp i å snakke med en psykolog når man er i eller på vei ut av eller har avsluttet et forhold med et menneske som er helseskadelig. 

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stemple deg som «sykelig sjalu» er virkelig helt meningsløst. Såvidt jeg kan lese, har ikke du noen problemer med hans andre venninner. Det at det dukker opp en betydningsfull, tidligere ikke nevnt «venninne» fra sidelinjen, etter tre år, er rart. Hans reaksjon er merkelig. Enhver person med et snev av empati ville forstå at dette kan oppfattes som «truende» og at dette kan vekke usikkerhet hos partner.

Dersom det var omvendt, hva ville han tenkt om du skulle plutselig ha kontakt med en annen mann fra din fortid, som ikke han hadde hørt noe om før?

Anonymkode: 24fe3...f07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hele navnet hennes? Fortalte han hvor de ble kjent? Om du har nok info (kan holde med bare fornavn) kan du søke opp for å se om han er venn med henne på IG eller Facebook. Om han har sagt de er venner gjennom felles venner eller studier, men ikke har noen felles venner, så er det mistenksomt. Om han ikke har han som venn på de kanalene, så er det også rart. 

 

Jeg skjønner at han ikke vil vise private meldinger dem imellom fordi da bryter han tilliten mellom han og venninna si, men jeg skjønner virkelig ikke logikken hans i hvorfor han ikke vil at en god venninne av han og dama hans skal møtes.. med mindre han har noe å skjule. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen venner/familiemedlemmer/andre å snakke med som kan støtte deg? Man kan få støttesamtaler hos fastlege og Krisesenter også.

Anonymkode: 33e8e...383

Jeg går til psykolog pga angst, så jeg får snakket med henne om dette også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange erfarer også at det er god hjelp i å snakke med en psykolog når man er i eller på vei ut av eller har avsluttet et forhold med et menneske som er helseskadelig. 

Anonymkode: 33e8e...383

Jeg går til psykolog, heldigvis. Pga angst da, men får snakket ut om dette også. Og til og med psykologen min synes dette høres rart ut.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å stemple deg som «sykelig sjalu» er virkelig helt meningsløst. Såvidt jeg kan lese, har ikke du noen problemer med hans andre venninner. Det at det dukker opp en betydningsfull, tidligere ikke nevnt «venninne» fra sidelinjen, etter tre år, er rart. Hans reaksjon er merkelig. Enhver person med et snev av empati ville forstå at dette kan oppfattes som «truende» og at dette kan vekke usikkerhet hos partner.

Dersom det var omvendt, hva ville han tenkt om du skulle plutselig ha kontakt med en annen mann fra din fortid, som ikke han hadde hørt noe om før?

Anonymkode: 24fe3...f07

Jeg har absolutt ingen problem med de andre venninnene, fordi jeg har møtt de mange ganger, og han skjuler ikke kontakten med dem.  

Han mener at han ikke hadde brydd seg om det var omvendt, men senere sa han at han håper at jeg ikke tenker på å skaffe meg en ny kompis. Da føler jeg at han kanskje er litt redd for at jeg skal «ta hevn» eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ms. Underwood skrev:

Så du hele navnet hennes? Fortalte han hvor de ble kjent? Om du har nok info (kan holde med bare fornavn) kan du søke opp for å se om han er venn med henne på IG eller Facebook. Om han har sagt de er venner gjennom felles venner eller studier, men ikke har noen felles venner, så er det mistenksomt. Om han ikke har han som venn på de kanalene, så er det også rart. 

 

Jeg skjønner at han ikke vil vise private meldinger dem imellom fordi da bryter han tilliten mellom han og venninna si, men jeg skjønner virkelig ikke logikken hans i hvorfor han ikke vil at en god venninne av han og dama hans skal møtes.. med mindre han har noe å skjule. 

 

 

Så bare fornavnet. Han sa at dette var en jente han hadde møtt igjennom eksen, altså en bekjent av henne. 

Han er venn med henne på Facebook, men det er ikke lenge siden de ble venner der. 

For meg virker det som om han skjuler noe, siden han aldri har nevnt henne for meg før. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym2022 skrev:

Jeg går til psykolog, heldigvis. Pga angst da, men får snakket ut om dette også. Og til og med psykologen min synes dette høres rart ut.. 

Det er veldig bra at du allerede snakker med en psykolog som hjelper deg :hjerte:

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette lukter surt. Hvor ofte har de kontakt da? Å på hvilken arena? Har du mulighet for å finne ut koden på telefonen hans eller Facebook profilen? 

Anonymkode: 4f53e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette lukter surt. Hvor ofte har de kontakt da? Å på hvilken arena? Har du mulighet for å finne ut koden på telefonen hans eller Facebook profilen? 

Anonymkode: 4f53e...911

Jeg har jo ikke visst om dette, så hvor ofte de har hatt kontakt er vanskelig å si. Men etter jeg fant det ut har de hatt en del kontakt hver dag. Han snur seg alltid bort når han skal slå inn koden på telefonen, så det er vanskelig. Det jeg derimot vet, er at han aldri logger ut av facebook på telefonen, så om jeg hadde fått vite den koden, så hadde jeg fått skjekket facebook også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym2022 skrev:

Jeg har jo ikke visst om dette, så hvor ofte de har hatt kontakt er vanskelig å si. Men etter jeg fant det ut har de hatt en del kontakt hver dag. Han snur seg alltid bort når han skal slå inn koden på telefonen, så det er vanskelig. Det jeg derimot vet, er at han aldri logger ut av facebook på telefonen, så om jeg hadde fått vite den koden, så hadde jeg fått skjekket facebook også.

Mulig du kan finne koden ved å se det mønsteret som fingrene hans har laget på skjermen når han har tastet koden. Det vil vises fingeravtrykk eller et slags slepemønster etter fingeren som har tastet koden, dersom det er direkte på skjermen han taster koden.

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette lukter surt. Hvor ofte har de kontakt da? Å på hvilken arena? Har du mulighet for å finne ut koden på telefonen hans eller Facebook profilen? 

Anonymkode: 4f53e...911

Det er virkelig ikke noe godt som kommer ut fra å snoke på andre menneskers kommunikasjon. Hva hjelper det ts?

Anonymkode: 24fe3...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du kan finne koden ved å se det mønsteret som fingrene hans har laget på skjermen når han har tastet koden. Det vil vises fingeravtrykk eller et slags slepemønster etter fingeren som har tastet koden, dersom det er direkte på skjermen han taster koden.

Anonymkode: 33e8e...383

Et godt grunnlag for ethvert forhold. 😬

Anonymkode: 24fe3...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg så et ukjent jentenavn ringe kjæresten min. Jeg gikk ikke inn på telefonen altså, men jeg la merke til at han ikke tok den når hun ringte. Jeg satt jo der, sikkert derfor.

Jeg spurte han om hvem denne jenta var, og svaret var at dette var en jente han har vært venn med i flere år. Og at hun betyr mye for han. Det er forsåvidt greit nok at han har venninner, og jeg trodde virkelig jeg visste om alle venninnene hans. 

Vi har vært sammen i 3 år, er det ikke da litt rart at han ikke har nevnt denne jenta for meg? Om hun betyr så mye? 

Det jeg ønsker å finne ut, er om han lyver eller om han faktisk har vært venn med henne i flere år. Men han kommer ikke til å være ærlig, om dette skulle være en jente han nettopp har truffet. 

Hvordan hadde dere reagert på dette? Og ville dere blitt mistenksom, eller bare latt det ligge? 

Anonymkode: 4c7e4...230

God venn han aldri har fortalt om? Hahahahahahaha...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym2022 skrev:

Huff.. Jeg har prøvd å forklare at dette er veldig ubehagelig for meg, men han reagerer bare med å bli forbannet.. Sier jeg er sykelig sjalu osv, men er ikke dette noe de fleste ville reagert på?

Typisk manipulator som åpenbart har noe å skjule, men prøver å snu på det for å slippe unna. Psykopat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...