Gå til innhold

Er jeg paranoid, eller er det grunn til bekymring??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble overhørt på en restaurant her idag at en fyr sa til kompisen sin at nå hadde han og dama vært sammen i 2 år, så nå var det på tide å bytte henne ut. Så sånn kan faktisk mannfolk tenke. 

Anonymkode: e17b2...95e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme skjedde meg også, oppdaget en ny jente, han ble forbanna og kalte meg sykelig sjalu, truet med å gjøre det slutt fordi det ikke gikk an å leve med en sykelig sjalu partner .. Han var utro ja

Anonymkode: 09d12...066

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tankefull18

Jeg hadde fortalt hva denne situasjonen gjør med meg og hvilke følelser det vekker, for så å be om å se kjapt en samtale dem i mellom. Hadde det blitt mye greier og jeg hadde blitt kalt sykelig sjalu på grunn av det, så hadde jeg takket for meg.

Men nå er jeg litt skadeskutt etter å akkurat kommet ut av et forhold med utroskap. Her begynte det på samme måte. En venninne som betydde mye, som jeg aldri hadde hørt om, som plutselig dukket opp. Venninna viste seg å være ei han pleide ligge med, og den tråden tok de opp igjen. I nesten 11/2 år har jeg blitt lurt og kalt sykelig sjalu, fordi jeg har reagert på hans væremåte i forhold til andre jenter og spesielt denne venninna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok på telefonen uten at han vet det, da slipper du alle løgnene. Snakker av erfaring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble overhørt på en restaurant her idag at en fyr sa til kompisen sin at nå hadde han og dama vært sammen i 2 år, så nå var det på tide å bytte henne ut. Så sånn kan faktisk mannfolk tenke. 

Anonymkode: e17b2...95e

Er det så enkelt for mannfolk? Det er jo helt forferdelig å tenke på. Jeg kunne aldri ha byttet kjæresten ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme skjedde meg også, oppdaget en ny jente, han ble forbanna og kalte meg sykelig sjalu, truet med å gjøre det slutt fordi det ikke gikk an å leve med en sykelig sjalu partner .. Han var utro ja

Anonymkode: 09d12...066

Det er dette kjæresten min også sier, at han ikke kan leve med at jeg er så sjalu.. Og at jeg må jobbe med meg selv for at det skal fungere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tankefull18 skrev:

Jeg hadde fortalt hva denne situasjonen gjør med meg og hvilke følelser det vekker, for så å be om å se kjapt en samtale dem i mellom. Hadde det blitt mye greier og jeg hadde blitt kalt sykelig sjalu på grunn av det, så hadde jeg takket for meg.

Men nå er jeg litt skadeskutt etter å akkurat kommet ut av et forhold med utroskap. Her begynte det på samme måte. En venninne som betydde mye, som jeg aldri hadde hørt om, som plutselig dukket opp. Venninna viste seg å være ei han pleide ligge med, og den tråden tok de opp igjen. I nesten 11/2 år har jeg blitt lurt og kalt sykelig sjalu, fordi jeg har reagert på hans væremåte i forhold til andre jenter og spesielt denne venninna. 

Jeg tok til tårene i går, og fortalte han at dette er vondt for meg. At jeg går rundt kvalm og med en forferdelig dårlig magefølelse, men da ble jeg kalt paranoid og at jeg gjør meg stakkarslig med å grine.. 

Han sa også at han ikke får vondt av meg, fordi han mener at det er helt greit å ha kontakt med denne «venninnen». 

Fant du ut av dette selv, eller var han ærlig tilslutt? Åh, det må være helt jævlig.. Kan mannfolk virkelig være så ondskapsfulle? Skjønner ikke hvor de har samvittigheten.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym2022 skrev:

Jeg tok til tårene i går, og fortalte han at dette er vondt for meg. At jeg går rundt kvalm og med en forferdelig dårlig magefølelse, men da ble jeg kalt paranoid og at jeg gjør meg stakkarslig med å grine.. 

Han sa også at han ikke får vondt av meg, fordi han mener at det er helt greit å ha kontakt med denne «venninnen». 

Fant du ut av dette selv, eller var han ærlig tilslutt? Åh, det må være helt jævlig.. Kan mannfolk virkelig være så ondskapsfulle? Skjønner ikke hvor de har samvittigheten.. 

Opplevde så å si det samme som deg. Det gikk og gnagde på meg, og jeg hadde en vond magefølelse i evigheter.. Vi hadde en stor krangel og det ble slutt. Han sprang til henne samme dag🙄 Hadde helt seriøst sjekka telefonen.

Anonymkode: 16c7d...645

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym2022 said:

Jeg tok til tårene i går, og fortalte han at dette er vondt for meg. At jeg går rundt kvalm og med en forferdelig dårlig magefølelse, men da ble jeg kalt paranoid og at jeg gjør meg stakkarslig med å grine.. 

Han sa også at han ikke får vondt av meg, fordi han mener at det er helt greit å ha kontakt med denne «venninnen». 

Fant du ut av dette selv, eller var han ærlig tilslutt? Åh, det må være helt jævlig.. Kan mannfolk virkelig være så ondskapsfulle? Skjønner ikke hvor de har samvittigheten.. 

Bare denne mangelen på forståelse for dine følelser, bør være nok til at du burde se en annen retning og kanskje gå dit. At han, som din partner og ‘bedre halvdel’, ikke er villig til å vise deg kontakten de har/ har hatt for å gi deg sjelefred på at det ikke er noe mer enn vennskap, er en egenskap du ikke vil ha i et menneske som liksom ska være din nærmeste. At han ikke setter ditt vel og ve forran denne venninna, burde være nok til å dumpe denne raringen av et mannemenneske. Tenk på deg selv og ditt beste nå😊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten kan alltid etterprøves. Be om å få se messenger dialogen deres. Om de bare er venner, og gode venner, bør det ligge en chat der som strekker seg noen år tilbake og er helt uskyldig. Enig med over, om han ikke tar hensyn til at du er engstelig er det et svært dårlig tegn. Hva sier han hvis du spør hvorfor han ikke kunne ta telefonen mens du var der, mens han alltid gjør det når andre venninner ringer? Og hvis hun betyr så mye så kan dere jo møtes alle tre så du kan bli kjent med henne. Min telefon er åpen for kjæresten min om han skulle bli urolig av noe, det er null stress. Hvis man ikke har noe å skjule, er det ingen grunn til å skjule noe heller, elle dra sjalusi-kortet. Han er ikke nødvendigvis utro, men muligens tiltrukket og det vil ikke bli noe bedre om dere ikke kan snakke om det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde så å si det samme som deg. Det gikk og gnagde på meg, og jeg hadde en vond magefølelse i evigheter.. Vi hadde en stor krangel og det ble slutt. Han sprang til henne samme dag🙄 Hadde helt seriøst sjekka telefonen.

Anonymkode: 16c7d...645

Åh😔 noe så dårlig.. Jeg hadde blitt helt knust om det der hadde skjedd meg. Tror jeg må skjekke ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mae1234 skrev:

Bare denne mangelen på forståelse for dine følelser, bør være nok til at du burde se en annen retning og kanskje gå dit. At han, som din partner og ‘bedre halvdel’, ikke er villig til å vise deg kontakten de har/ har hatt for å gi deg sjelefred på at det ikke er noe mer enn vennskap, er en egenskap du ikke vil ha i et menneske som liksom ska være din nærmeste. At han ikke setter ditt vel og ve forran denne venninna, burde være nok til å dumpe denne raringen av et mannemenneske. Tenk på deg selv og ditt beste nå😊

Tusen takk for at du sier dette! Jeg har jo nesten begynt å tro at jeg er sykelig sjalu og i overkant paranoid som kan tro noe sånt. Han mener at jeg ikke har noe med hva de snakker om, og det gjør det jo bare enda verre, da han fint kan sitte med telefonen rett ved siden av meg å snakke med de andre venninnene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, McMary skrev:

Sannheten kan alltid etterprøves. Be om å få se messenger dialogen deres. Om de bare er venner, og gode venner, bør det ligge en chat der som strekker seg noen år tilbake og er helt uskyldig. Enig med over, om han ikke tar hensyn til at du er engstelig er det et svært dårlig tegn. Hva sier han hvis du spør hvorfor han ikke kunne ta telefonen mens du var der, mens han alltid gjør det når andre venninner ringer? Og hvis hun betyr så mye så kan dere jo møtes alle tre så du kan bli kjent med henne. Min telefon er åpen for kjæresten min om han skulle bli urolig av noe, det er null stress. Hvis man ikke har noe å skjule, er det ingen grunn til å skjule noe heller, elle dra sjalusi-kortet. Han er ikke nødvendigvis utro, men muligens tiltrukket og det vil ikke bli noe bedre om dere ikke kan snakke om det. 

Jeg har spurt om å få se meldinger på messenger, men han mener at jeg ikke har noe med det.. At det ikke er viktig fordi det er vennskapelig. Når jeg spurte om hvorfor han ikke tok telefonen, sa han at han kunne ringe henne opp igjen når jeg har lagt meg. Hvorfor, svarte han ikke på. Han sa at han ikke ser noen grunn til at jeg skal møte henne, da det er hans venninne, og ikke min. Det er også rart, fordi jeg har møtt de andre venninnene, og blitt god venninne med dem selv🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym2022 skrev:

Jeg har spurt om å få se meldinger på messenger, men han mener at jeg ikke har noe med det.. At det ikke er viktig fordi det er vennskapelig. Når jeg spurte om hvorfor han ikke tok telefonen, sa han at han kunne ringe henne opp igjen når jeg har lagt meg. Hvorfor, svarte han ikke på. Han sa at han ikke ser noen grunn til at jeg skal møte henne, da det er hans venninne, og ikke min. Det er også rart, fordi jeg har møtt de andre venninnene, og blitt god venninne med dem selv🙄

Jeg ville bare gjort det slutt med drittsekken. Det er jo tydelig at han har ting han føler behov for å skjule. Slik skal det ikke være i et forhold. 

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym2022 skrev:

Jeg har spurt om å få se meldinger på messenger, men han mener at jeg ikke har noe med det.. At det ikke er viktig fordi det er vennskapelig. Når jeg spurte om hvorfor han ikke tok telefonen, sa han at han kunne ringe henne opp igjen når jeg har lagt meg. Hvorfor, svarte han ikke på. Han sa at han ikke ser noen grunn til at jeg skal møte henne, da det er hans venninne, og ikke min. Det er også rart, fordi jeg har møtt de andre venninnene, og blitt god venninne med dem selv🙄

Bare det utsagnet viser at han har null respekt for deg. Med de ordene sier han jo at han har noe som han skjuler for deg, som ikke er noe som du ville godtatt i et forhold. Kvitt deg med han. Du trenger ikke å lete etter bevis. Han har allerede vist deg at han ikke er til å stole på og han er ikke en god partner for deg.

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym2022 skrev:

Jeg tok til tårene i går, og fortalte han at dette er vondt for meg. At jeg går rundt kvalm og med en forferdelig dårlig magefølelse, men da ble jeg kalt paranoid og at jeg gjør meg stakkarslig med å grine.. 

Han sa også at han ikke får vondt av meg, fordi han mener at det er helt greit å ha kontakt med denne «venninnen». 

Fant du ut av dette selv, eller var han ærlig tilslutt? Åh, det må være helt jævlig.. Kan mannfolk virkelig være så ondskapsfulle? Skjønner ikke hvor de har samvittigheten.. 

Noen mennesker mangler både evnen til å ha samvittighet og de mangler også medfølelse for andre mennesker og de er ikke i stand til å elske et annet menneske. De er kun glad i seg selv.  Dette er mennesker som er helseskadelige for andre mennesker.

Du kan lese om det i denne tråden og artikler i linker i tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/768509-vold-i-nære-relasjoner-om-skader-mm-og-hvorfor-det-er-så-vanskelig-å-gå/  og i denne boken. Du kan gå direkte til Nasjonalbibliotekets side her https://www.nb.no/ og søke opp Sjarmør og tyrann. Boken kan leses gratis der. 

VisBildeServlet?produktId=116610

 

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Anonym2022 skrev:

Jeg tok til tårene i går, og fortalte han at dette er vondt for meg. At jeg går rundt kvalm og med en forferdelig dårlig magefølelse, men da ble jeg kalt paranoid og at jeg gjør meg stakkarslig med å grine.. 

Han sa også at han ikke får vondt av meg, fordi han mener at det er helt greit å ha kontakt med denne «venninnen». 

Fant du ut av dette selv, eller var han ærlig tilslutt? Åh, det må være helt jævlig.. Kan mannfolk virkelig være så ondskapsfulle? Skjønner ikke hvor de har samvittigheten.. 

Så jævlig som han er mot deg! Dette er psykisk mishandling. Vær så snill  å gjør det slutt med han og ta godt vare på deg selv :hjerte:

Anonymkode: 33e8e...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tankefull18
4 timer siden, Anonym2022 skrev:

Jeg tok til tårene i går, og fortalte han at dette er vondt for meg. At jeg går rundt kvalm og med en forferdelig dårlig magefølelse, men da ble jeg kalt paranoid og at jeg gjør meg stakkarslig med å grine.. 

Han sa også at han ikke får vondt av meg, fordi han mener at det er helt greit å ha kontakt med denne «venninnen». 

Fant du ut av dette selv, eller var han ærlig tilslutt? Åh, det må være helt jævlig.. Kan mannfolk virkelig være så ondskapsfulle? Skjønner ikke hvor de har samvittigheten.. 

Fant det ut fordi jeg spurte venninna om hva slags vennskap de hadde. Da hun bekreftet mistanken fortalte han endelig sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jævlig som han er mot deg! Dette er psykisk mishandling. Vær så snill  å gjør det slutt med han og ta godt vare på deg selv :hjerte:

Anonymkode: 33e8e...383

Jeg blir ihvertfall veldig sliten av å ha det så vondt hver dag.. Så føler meg litt mishandlet ja🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tankefull18 skrev:

Fant det ut fordi jeg spurte venninna om hva slags vennskap de hadde. Da hun bekreftet mistanken fortalte han endelig sannheten.

Uff.. Hadde det vært rart om jeg hadde spurt denne venninna, selvom jeg aldri hatt møtt henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...