Gå til innhold

Hvorfor blir alltid vegetarianere hakket på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen hakker på meg starter jeg en lang debatt av kommentaren hvor jeg vinner debatten med vedkommende siden han/hun ikke klarer holde tritt med spørsmål og svar jeg fyrer av med :P 

Jeg er vegetarianer, i periodevis veganer. Hvorfor ? Fordi jeg føler det er riktig. Jeg klarer ikke spise kjøtt siden jeg synes det er kvalmt med kjøtt. Det er mitt valg, og mine behov, og om noen ikke liker det så er det i bunn ikke mitt problem og jeg bryr meg fint lite om hva folk synes om det 

Anonymkode: c5b1f...295

Veganisme er et livssyn da som ikke bare om handler kosthold og er ikke noe man bare hopper av og på :)

Anonymkode: c5467...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det lurer jeg også på. Jeg tenker folk må få gjøre slik de selv vil så lenge det ikke skader andre. 

Men å spise animalske produkter skader andre da

Anonymkode: c5467...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke min omgangskrets,men dette er helt vanlig typiske kommentarer vi veganere kan få høre i debatter og kommentarfelt

Anonymkode: c5467...08f

Jøsses, det er drøyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn aldri opplevd at noen har vært negative mot vegetarianere.

Veganere derimot... Det tror jeg blir for ekstremt for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg har i grunn aldri opplevd at noen har vært negative mot vegetarianere.

Veganere derimot... Det tror jeg blir for ekstremt for mange.

Nå er jeg veganer og synes ikke det er ekstremt,men selv om noen synes det så er alikevel ikke greit med alle det dritten vi mottar. Veganere er faktisk dem nye hat gruppen og den gruppen det er greit å mobbe. Veganere utested nå for mere hat en homofile og mørkhudet. Har venner som er både homofile og veganere og de sier selv at hatet de møtet som veganere topper det de møter som homofil.

Anonymkode: c5467...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, hind skrev:

Jøsses, det er drøyt. 

Jepp,og det kommer fra alle folkeslag. Jeg fikk beskjed av en søt bestemor at jeg bare kunne klappe meg igjen og kose meg med gresset mitt.

Anonymkode: c5467...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg veganer og synes ikke det er ekstremt,men selv om noen synes det så er alikevel ikke greit med alle det dritten vi mottar. Veganere er faktisk dem nye hat gruppen og den gruppen det er greit å mobbe. Veganere utested nå for mere hat en homofile og mørkhudet. Har venner som er både homofile og veganere og de sier selv at hatet de møtet som veganere topper det de møter som homofil.

Anonymkode: c5467...08f

Hat er uansett ikke greit. Jeg mener bare at jeg ikke har observert den kritikken mot vegetarianere som mot veganere. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener også definitivt at meieriindustrien er verstingen,og nær en vegetarianer sier at hen er det pga dyrene,men fortsetter å innta meieriprodukter ja da reagerer jeg også

Anonymkode: c5467...08f

Ikke enig. Kyllinger som vokser så fort at bena knekker under dem, har verken kraft eller plass til å bevege seg, hakker på hverandre. Hannkyllinger som blir kvernet rett etter fødsel. Mange dyr under transport til slakteriet. De blir slaktet etter ca 1 mnd, og får aldri se sola. På slakteriet blir enten containeren med fuglene tippet, så alle faller ut og mange skader seg selv eller moderne biler kan kjøre helt inn, og unngå skader ved tipping. Deretter blir bedøvet med gass, eller de blir hengt opp ned og dyppet i et kar med strømførende vann. Det kan være vanskelig  å se om fuglene er tilstrekkelig bedøvet etter det.

Jeg spiser selv litt kjøtt, men kun økologisk kylling, en gang eller to i året. Drikker kumelk et par ganger i året, og bruker plantemelk til matlaging. Men spiser litt yoghurt, vegansk yoghurt fungerer dårlig til Tzatziki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tvist skrev:

Ikke enig. Kyllinger som vokser så fort at bena knekker under dem, har verken kraft eller plass til å bevege seg, hakker på hverandre. Hannkyllinger som blir kvernet rett etter fødsel. Mange dyr under transport til slakteriet. De blir slaktet etter ca 1 mnd, og får aldri se sola. På slakteriet blir enten containeren med fuglene tippet, så alle faller ut og mange skader seg selv eller moderne biler kan kjøre helt inn, og unngå skader ved tipping. Deretter blir bedøvet med gass, eller de blir hengt opp ned og dyppet i et kar med strømførende vann. Det kan være vanskelig  å se om fuglene er tilstrekkelig bedøvet etter det.

Jeg spiser selv litt kjøtt, men kun økologisk kylling, en gang eller to i året. Drikker kumelk et par ganger i året, og bruker plantemelk til matlaging. Men spiser litt yoghurt, vegansk yoghurt fungerer dårlig til Tzatziki.

Du trenger ikke å informere meg. Jeg vet alt. Derfor jeg lever som veganer. 

Anonymkode: c5467...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kritiserer nok de vegeterianerne som påstår at de gjør det for "dyrenes skyld". Ganske hyklerisk når de deltar i den mest kyniske industrien av dem alle; melkeindustrien. Da er det mer humant å spise kjøtt.

Kjøtt er det mest næringsrike man kan spise. Det er prossesert kjøtt og svidd kjøtt som er bevist kreftfremkallende. Det er ikke blitt gjort studier på rent kjøtt.

Anonymkode: 08ff0...b99

Ja. Jeg kjenner ikke til studier hvor folk har levd på indrefilet, entrecote og stek - det er mennesker som spiser røkte, fete pølser som trekker opp kreftsnittet for kjøttetere.

Anonymkode: 0c788...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provokatører i kommentarfelt er det bare å glatt overse. De er bare ute etter å provosere på seg andre mennesker. De må ha et stusslig liv siden de finner glede i sånt.

Misjonering om "den eneste rette meny" er like slitsomt uansett hvem de kommer fra.

Anonymkode: b231c...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tvist skrev:

Ikke enig. Kyllinger som vokser så fort at bena knekker under dem, har verken kraft eller plass til å bevege seg, hakker på hverandre. Hannkyllinger som blir kvernet rett etter fødsel. Mange dyr under transport til slakteriet. De blir slaktet etter ca 1 mnd, og får aldri se sola. På slakteriet blir enten containeren med fuglene tippet, så alle faller ut og mange skader seg selv eller moderne biler kan kjøre helt inn, og unngå skader ved tipping. Deretter blir bedøvet med gass, eller de blir hengt opp ned og dyppet i et kar med strømførende vann. Det kan være vanskelig  å se om fuglene er tilstrekkelig bedøvet etter det.

Jeg spiser selv litt kjøtt, men kun økologisk kylling, en gang eller to i året. Drikker kumelk et par ganger i året, og bruker plantemelk til matlaging. Men spiser litt yoghurt, vegansk yoghurt fungerer dårlig til Tzatziki.

Jeg lager taztiki av vegansk yoghurt ofte! Serverer det til ikke-veganere rett som det er og ingen har merket forskjell, så det synes jeg absolutt du burde prøve! Pass på å bruke usøtet type, så fungerer det knall! 

Anonymkode: b4bde...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...