Gå til innhold

Hvorfor blir alltid vegetarianere hakket på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg ikke på de som mener de er bedre enn alle og sprer negativitet, men hva med de som er som vanlig bare ikke vil spise kjøtt? Alltid dumme/slemme kommentarer når det gjelder vegetarmat selv om jeg aldri sier/presser/ber andre om å ta samme valg...

Anonymkode: 4e5ff...43b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går da begge veier, de hakker også på oss som spiser kjøtt.

Anonymkode: ed59a...6de

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går da begge veier, de hakker også på oss som spiser kjøtt.

Anonymkode: ed59a...6de

Dette er et typisk kommentarfelt(og har ikke valgt de drøyeste kommentarene) hvor det stilles et spesifikt spørsmål rettet mot de som ikke spiser kjøtt og dette skjer hver gang

 

 

FCB25286-C763-484F-A710-C8A0BBFE9C65.jpeg

Anonymkode: c5467...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg ikke på de som mener de er bedre enn alle og sprer negativitet, men hva med de som er som vanlig bare ikke vil spise kjøtt? Alltid dumme/slemme kommentarer når det gjelder vegetarmat selv om jeg aldri sier/presser/ber andre om å ta samme valg...

Anonymkode: 4e5ff...43b

😂

Anonymkode: 0cd22...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine teorier;

1. Kjøttetere vet at de burde kutte ut kjøtt og derfor må hakke på vegetarianere for å føle seg bedre.

2. Dårlig selvbilde og må hakke på alle som skiller seg ut for å føle seg bedre.

 

Anonymkode: 4e5ff...43b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minoriteten blir alltid hakket på.

Anonymkode: bcb28...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vi ikke alle ta en biff, drikke litt vin og prate om det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da mye verre før? Nå er det jo litt kult å være vegetarianer. 

Anonymkode: fa733...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir totalt blaffen i hva folk spiser i utgangspunktet. Jeg blir kun irritert når noe prøver prakke dietten sin på andre. Spesielt når det gjelder restriktive dietter. Ingen restriktiv diett er sunn. 

Anonymkode: 0dfce...e4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er frie mennesker i et fritt land. Alle skal da få velge hva de vil for sin egen del. Helt i orden for meg,
så lenge "den andre siden" respekterer mine valg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Minoriteten blir alltid hakket på.

Anonymkode: bcb28...6f7

Riktig. Du vil bli hakket på i et kommentarfelt om du har rødt hår og fregner også.

Anonymkode: 0c788...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at det er så vondt ment? Mer erting enn kritikk vil jeg si, men jeg tror de som er kritiske og nedlatende mest er bønder som driver kjøttproduksjon. Var medlem i ei gruppe som i hovedsak besto av bønder på fb. Meldte meg ut etter tre år, for da hadde jeg fått nok av sure grinete og nedlatende bønder som viste null resoekt for forbrukere. 

Jeg har ellers ikke opplevd noen kritikk av vegetarianere. Dere har jo liksom alltid eksistert, i motsetning til veganere som er en ny trend( selv om "bevegelsen" stammer fra 60,70-tallet?)

Jeg tror dere tar ting som kritikk uten at det er det. Er forsåvidt med på at "ertingen" er en smule respektløs iblant, men ikke ta alt i verste mening. Ble selv beskyldt for å kritisere veganere selv om jeg ikke gjorde det. Jeg nevnte alle, både veganere, allergikere og også kjøttetende. Fikk svar om at jeg "var ute etter" veganere, selv om alle var nevnt. Kun en veganer som oppfattet det som kritikk mot dem spesielt.

Vi som på en eller annen måte er minioritet får alltid "gjennomgå" på en eller annen måte. Så lenge det ikke er hets og hat så får en bare være overbærende og tenke at noen vil ihvetfall etterhvert skjønne bedre. Vi må ha litt selvironi også. Så lenge vi tar valg om å gå utenfor a4-formatet, så får vi skjønne og se an konsekvensene. Mennesker er flokkdyr, og det er nok en naturlig reaksjon å reagere på de som skiller seg ut. Men nordmenn er faktisk (!) av de mer tolerante til syvende og sist. Hvorfor bryr du deg om andres meninger? Det betyr ingenting. 

For ordens skyld : jeg er ikke vegetarianer 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er et typisk kommentarfelt(og har ikke valgt de drøyeste kommentarene) hvor det stilles et spesifikt spørsmål rettet mot de som ikke spiser kjøtt og dette skjer hver gang

 

 

FCB25286-C763-484F-A710-C8A0BBFE9C65.jpeg

Anonymkode: c5467...08f

Opplever du slike kommentarer som krenkende, så skjønner jeg godt at du ofte føler deg angrepet. 

Anonymkode: 4d7e2...044

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minoriteten blir alltid hakket på.

Anonymkode: bcb28...6f7

Sad but true. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplever du slike kommentarer som krenkende, så skjønner jeg godt at du ofte føler deg angrepet. 

Anonymkode: 4d7e2...044

Hvor sa jeg at jeg var krenket? 

Anonymkode: c5467...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke på nett/kommentarfelt jeg mente. Mer de rundt meg som alltid skal kritisere. Synes ikke jeg er hårsår.

"Du må være utsultet" "spis skikkelig mat" "det er lov å ombestemme seg" "æsj hva er det du spiser" osv. 

Jeg pusher ikke vegetarisme på noen, jeg sier ingenting om valget mitt med mindre noen spør om ting de lurer på.

T.S

Anonymkode: 4e5ff...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Tror ikke at det er så vondt ment? Mer erting enn kritikk vil jeg si, men jeg tror de som er kritiske og nedlatende mest er bønder som driver kjøttproduksjon. Var medlem i ei gruppe som i hovedsak besto av bønder på fb. Meldte meg ut etter tre år, for da hadde jeg fått nok av sure grinete og nedlatende bønder som viste null resoekt for forbrukere. 

Jeg har ellers ikke opplevd noen kritikk av vegetarianere. Dere har jo liksom alltid eksistert, i motsetning til veganere som er en ny trend( selv om "bevegelsen" stammer fra 60,70-tallet?)

Jeg tror dere tar ting som kritikk uten at det er det. Er forsåvidt med på at "ertingen" er en smule respektløs iblant, men ikke ta alt i verste mening. Ble selv beskyldt for å kritisere veganere selv om jeg ikke gjorde det. Jeg nevnte alle, både veganere, allergikere og også kjøttetende. Fikk svar om at jeg "var ute etter" veganere, selv om alle var nevnt. Kun en veganer som oppfattet det som kritikk mot dem spesielt.

Vi som på en eller annen måte er minioritet får alltid "gjennomgå" på en eller annen måte. Så lenge det ikke er hets og hat så får en bare være overbærende og tenke at noen vil ihvetfall etterhvert skjønne bedre. Vi må ha litt selvironi også. Så lenge vi tar valg om å gå utenfor a4-formatet, så får vi skjønne og se an konsekvensene. Mennesker er flokkdyr, og det er nok en naturlig reaksjon å reagere på de som skiller seg ut. Men nordmenn er faktisk (!) av de mer tolerante til syvende og sist. Hvorfor bryr du deg om andres meninger? Det betyr ingenting. 

For ordens skyld : 🙂

Der tar du feil. Jeg har blitt fortalt at jeg er blåst i huet,skylder iq,burde få en boltpistol i panna,er en ung naiv og bortskjemt drittunge,en jævla gress spiser som ikke burde åpne kjeften,at hvis jeg bare får meg et godt knull av en skikkelig kjøttpikk vil jeg innse hva jeg går glipp av,og lista fortsetter 

Anonymkode: c5467...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier aldri å hakke på vegetarianere, veganere eller andre med sært kosthold, men det hender jeg irriterer meg over dem. Årsaken er at så og si alle vegetarianerne jeg kjenner er attention-seekers så det holder, og jeg tar derfor for gitt at dette bare er enda en måte å gjøre seg spesiell for å få oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hind skrev:

Jeg pleier aldri å hakke på vegetarianere, veganere eller andre med sært kosthold, men det hender jeg irriterer meg over dem. Årsaken er at så og si alle vegetarianerne jeg kjenner er attention-seekers så det holder, og jeg tar derfor for gitt at dette bare er enda en måte å gjøre seg spesiell for å få oppmerksomhet. 

Det er i hvert fall ikke grunnen til at jeg blir hakket på. Jeg er rolig, sjenert og liker ikke oppstyr rundt meg. Jeg ble kjempe ukomfortabel bare av å si fra at jeg var blitt vegetarianer. 

T.S

Anonymkode: 4e5ff...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med uvitenhet å gjøre. De har ikke smakt skikkelig god vegetarmat med mye smak. Pluss at jeg tror det er mest menn som er kritisk, de liker best biff og bacon. 

12 hours ago, AnonymBruker said:

Mine teorier;

1. Kjøttetere vet at de burde kutte ut kjøtt og derfor må hakke på vegetarianere for å føle seg bedre.

2. Dårlig selvbilde og må hakke på alle som skiller seg ut for å føle seg bedre.

 

Anonymkode: 4e5ff...43b

Tviler. Da jeg var liten og ble plaget av noen gutter på skolen, ble jeg fortalt det var forde de var forelsket i meg. Dette tviler jeg også på. 

 

 

Jeg har I voksen alder møtt flere vegetarianere, ingen av de har noen gang pakket på meg sin måte å spise på. Jeg er enig i at det er ufint å prakke kjøtt på dem. Men folk er nysgjerrig og skjønner det ikke. Så mange (dumme) spørsmål må man nok tåle. Men ikke ufinhet og nedlasting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...