Gå til innhold

Deprimert fordi jeg skal bli gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

de som var "eldre" da jeg var ung begynner nå å bli så gamle at de er rett og slett stusselige. til og med enkelte lærere jeg hadde.
Føler ikke jeg har langt tid igjen. Føler ikke mamma har lang tid igjen. 
Hele livet forsvinner i depresjon. den korte tiden vi lever skal vi ta alt veldig alvorlig og tenke over konsekvensene av valgene vi tar. 
 

Anonymkode: d5019...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør være glad for at du kanskje kommer til å leve til du blir gammel. Alternativet er så mye verre.

Anonymkode: 601fa...9aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er være.

Anonymkode: facad...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg i 30 årene, fikk kreft med dødelig utgang. Hun hadde alltid sagt at hun gruet seg til å bli 40 år. Den gangen hun fikk beskjeden, så sa hun: "Skulle ønske jeg aldri hadde tenkt tanken på det å bli 40 år var sagt. Alt jeg ønsker nå er å bli gammel." Hun ble 37 år.

Anonymkode: eda17...cef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"den korte tiden vi lever skal vi ta alt veldig alvorlig og tenke over konsekvensene av valgene vi tar."

Det er vell slik livet er og det er det som kalles å leve. Klart man skal tenke over konsekvensene av valg man tar? Det er også viktig at vi tar viktige ting alvorlig. Men jeg tror det varierer fra folk til folk hva de mener bør tas alvorlig og ikke. Å leve er ikke noen dans på roser alltid, sånn er det bare. 


Det er ingen som vet hvor lenge vi har igjen. Det å kaste bort livet sitt på å bekymre seg for at en skal bli gammel, virker jo mot sin hensikt. Hva er problemet med å bli gammel når du likevel bare kaster bort livet på å være deprimert pga det? Det gir ikke helt mening. Jeg syns ikke det er så gøy å bli eldre heller, skulle ønske livet stoppa opp noen ganger. Men det gjør ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Blir deprimert av å tenke på framtiden. Synes den er skummel og er det noe jeg ikke vil så er det å bli gammel og ensom eller havne på gamlehjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig å bli eldre. Det er helsen og formen som er om å gjøre å ta vare på. Ellers er det bare fordeler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alternativet er være.

Anonymkode: facad...079

*verre*. Slutt å sette inn bokstaven æ i det ordet.

Anonymkode: 601fa...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal i likhet med alle oss andre bli gammel. Rynkete, kanskje kjedelig og satt, uinteressant for det motsatte kjønn osv osv. Er ikke det er meget god grunn til å faktisk leve livet nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du ta alt alvorlig? Det er viktig å leve litt. Jeg tar jobb, dyre- og miljøvern alvorlig, utover det har jeg det gøy.

Anonymkode: bb69e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall
1 time siden, Kvelertak skrev:

Blir deprimert av å tenke på framtiden. Synes den er skummel og er det noe jeg ikke vil så er det å bli gammel og ensom eller havne på gamlehjem. 

Sjæl 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg kommer jo aldri til å få meg kjæreste

Anonymkode: d5019...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

de som var "eldre" da jeg var ung begynner nå å bli så gamle at de er rett og slett stusselige. til og med enkelte lærere jeg hadde.
Føler ikke jeg har langt tid igjen. Føler ikke mamma har lang tid igjen. 
Hele livet forsvinner i depresjon. den korte tiden vi lever skal vi ta alt veldig alvorlig og tenke over konsekvensene av valgene vi tar. 
 

Anonymkode: d5019...d76

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg kommer jo aldri til å få meg kjæreste

Anonymkode: d5019...d76

Dette var pessimistisk. Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: c925d...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

de som var "eldre" da jeg var ung begynner nå å bli så gamle at de er rett og slett stusselige. til og med enkelte lærere jeg hadde.
Føler ikke jeg har langt tid igjen. Føler ikke mamma har lang tid igjen. 
Hele livet forsvinner i depresjon. den korte tiden vi lever skal vi ta alt veldig alvorlig og tenke over konsekvensene av valgene vi tar. 
 

Anonymkode: d5019...d76

Ta det litt lettere du.  I og med at mammaen din lever, så er du muligens yngre enn 60 år. Det er igjen masse tid til gode opplevelser og mye moro.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...