Gå til innhold

Til deg som var utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjennes det bedre med ett forhold på si? Er det å anbefale?

Føler meg så lite verdt i ekteskapet, men nektes skilsmisse

Anonymkode: 5b907...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan skilles om du vil. Du trenger ikke godkjenning fra mannen. Vi lever ikke i Midtøsten. 

Anonymkode: 6ee07...f9c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Jeg har vært i dine sko, og jeg valgte å innlede et forhold på si. Jeg skal ikke gå inn på omstendighetene, men for min del tvang det seg litt frem etter mange år uten sex og samliv med min mann (sykdom). Mannen min var innforstått med at det for min del var viktig å få dekt et slikt behov. 

Jeg vet ikke om jeg vil si at det er noe å anbefale, det kommer an på hvem du er og hva du vil oppnå. Selv ble jeg forelska i min elsker. Det tærer på meg noe vanvittig. Synes du det er greit å risikere å forelske seg, Oppleve ulykkelig kjærlighet, kanskje bli tvunget til å ta et vanskelig valg, så kjør på. Men prisen kan bli høy å betale. På den andre siden, kan en elsker bringe deg spenning, deilig sex, gi deg selvtillit og få deg til å blomstre. Men tenk deg godt om..

 

Anonymkode: cb626...17c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjennes det bedre med ett forhold på si? Er det å anbefale?

Føler meg så lite verdt i ekteskapet, men nektes skilsmisse

Anonymkode: 5b907...821

Du kan ikke nektes skilsmisse. Du står fritt til å avslutte ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du er faktisk et svært tragisk menneske når du unnskylder utroskap med at mannen din tvinger deg til å forbli i ekteskapet... Som flere her sier, det er ingen som kan tvinge deg til å være gift her i Norge.

Anser du deg selv som ute av stand til å ta egne valg, må du skaffe deg en verge.

Anonymkode: 93ec2...92c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første, så blir  dere ikke skilt sånn uten videre. Du kan kreve separasjon, men direkte skilsmisse kan kun innvilges ved helt spesielle situasjoner. Er det barn under 16 år i familien, må dere gå til mekling det året dere er separert. Så kan en eller begge kreve skilsmisse etter det året.

Om mannen din fortsatt, etter ett år med separasjon  ikke vil skrive under på papirene om skilsmisse, går det videre til namsmannen og separasjonen blir etterhvert kjent gyldig.

Litt mer jobb med en ektefelle som motsette seg, men fullt mulig. 

Så her må du bare kvinne deg opp, ta fatt i verdigheten din, og ta ansvar for livet ditt selv.

Anonymkode: 9298c...dc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Jeg har vært i dine sko, og jeg valgte å innlede et forhold på si. Jeg skal ikke gå inn på omstendighetene, men for min del tvang det seg litt frem etter mange år uten sex og samliv med min mann (sykdom). Mannen min var innforstått med at det for min del var viktig å få dekt et slikt behov. 

Jeg vet ikke om jeg vil si at det er noe å anbefale, det kommer an på hvem du er og hva du vil oppnå. Selv ble jeg forelska i min elsker. Det tærer på meg noe vanvittig. Synes du det er greit å risikere å forelske seg, Oppleve ulykkelig kjærlighet, kanskje bli tvunget til å ta et vanskelig valg, så kjør på. Men prisen kan bli høy å betale. På den andre siden, kan en elsker bringe deg spenning, deilig sex, gi deg selvtillit og få deg til å blomstre. Men tenk deg godt om..

 

Anonymkode: cb626...17c

Samme her, har ikke elsker, men går på veggene av sex mangel, vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Jøvlig, for jeg har høy lyst.. Du må selvfølgelig gå ts om det er det du vil. 

Anonymkode: 45468...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det første spørsmålet først: Ja, det kjentes bedre med et forhold på si. Jeg så lysere på livet, fikk bedre selvtillit, gledet meg til å stå opp om morgenen, hadde mer energi, jobbet mer effektivt, altså alle fordelene av å være forelska og ha vilt god sex jevnlig! 

Så til det andre spørsmålet: Nei, det er ikke å anbefale. Når den første rusen av velvære går over (tok to-tre måneder for meg) kom den dårlige samvittigheten gradvis og ble etterhvert en stor del av følelseslivet mitt. Følte meg som søppel, rett og slett. Dessuten, at jeg ikke hadde vært real og gått ut av ekteskapet først, gjorde alt langt mer komplisert når jeg innså at jeg måtte jo bare ha denne nye mannen på alvor, at det måtte bli oss. Innen skilsmisse og alt var i orden var gnisten gått ut av det nye forholdet på grunn av alt det praktiske og mentale som gjorde at min tilstedeværelse var veldig av og på. 

Anonymkode: b0802...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Jeg har vært i dine sko, og jeg valgte å innlede et forhold på si. Jeg skal ikke gå inn på omstendighetene, men for min del tvang det seg litt frem etter mange år uten sex og samliv med min mann (sykdom). Mannen min var innforstått med at det for min del var viktig å få dekt et slikt behov. 

Jeg vet ikke om jeg vil si at det er noe å anbefale, det kommer an på hvem du er og hva du vil oppnå. Selv ble jeg forelska i min elsker. Det tærer på meg noe vanvittig. Synes du det er greit å risikere å forelske seg, Oppleve ulykkelig kjærlighet, kanskje bli tvunget til å ta et vanskelig valg, så kjør på. Men prisen kan bli høy å betale. På den andre siden, kan en elsker bringe deg spenning, deilig sex, gi deg selvtillit og få deg til å blomstre. Men tenk deg godt om..

 

Anonymkode: cb626...17c

Nå er det ikke meg du snakker til, men jeg bare lurer på et par ting, - 

1 - trodde du at ved å få deg en elsker du ligger med så skulle du bli mer forelsket i mannen din og ikke elskeren?

2 - hvorfor er du ikke sammen med elskeren og ikke mannen din? Er det økonomien som styrer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, waco skrev:

Nå er det ikke meg du snakker til, men jeg bare lurer på et par ting, - 

1 - trodde du at ved å få deg en elsker du ligger med så skulle du bli mer forelsket i mannen din og ikke elskeren?

2 - hvorfor er du ikke sammen med elskeren og ikke mannen din? Er det økonomien som styrer?

Det er helt greit å undre seg over andre menneskers valg, men av respekt for TS synes jeg du heller burde fokusere på å gi TS råd eller noen reflekterte tanker. Mitt innlegg var et forsøk på å gi TS noen tanker og erfaringer fra mitt ståsted. Du kan like eller ikke like svaret mitt, det er helt greit, men start heller din egen tråd hvis du kjenner på et behov for å få igang en diskusjon om det moralske aspektet rundt utroskap. 

Anonymkode: cb626...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit å undre seg over andre menneskers valg, men av respekt for TS synes jeg du heller burde fokusere på å gi TS råd eller noen reflekterte tanker. Mitt innlegg var et forsøk på å gi TS noen tanker og erfaringer fra mitt ståsted. Du kan like eller ikke like svaret mitt, det er helt greit, men start heller din egen tråd hvis du kjenner på et behov for å få igang en diskusjon om det moralske aspektet rundt utroskap. 

Anonymkode: cb626...17c

La meg gjenta spørsmålet mitt, - trodde du at ved å få deg en elsker du ligger med så skulle du bli mer forelsket i mannen din? Slik at det at du ble forelsket i elskeren din var en stor overraskelse du overhodet ikke hadde tenkt på først, er det du mener?

Jeg forsøker bare å forstå deg riktig! ; )

Endret av waco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på hvordan du er selv. 

For min del blir mitt forhold bedre hvis jeg har en på si en periode, men nå faller ikke jeg for elskeren min da. Også må man selvfølgelig ikke bli tatt. 

Tror det har noe med at man tror at gresset er grønnere på andre siden, så om man tester det og finner ut at det ikke er det, setter man kanskje mer pris på det man har selv. Kommer også an på hvordan ditt nåværende ekteskap er da, hvis h*n er voldelig må du bare komme deg bort. Ingen fortjener det. 😊

Og hvis du faller for elskeren din, og det er gjensidig, så kommer du deg iallefall ut av ekteskapet da. 😌

Anonymkode: 834b3...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaringer fra mitt forrige forhold å komme med om det hjelper.

Exen var rett og slett ikke interessert i sex, mens jeg ikke kunne få nok. Vi var i 20 årene. Etter en stund ordnet jeg meg en elsker som ga meg alt jeg ønsket og mere til. Forholdet til exen ble bedre og bedre, og vi hadde det kjempebra helt til jeg flyttet for å studere og forholdet tok slutt.

Så om du klarer å skille hygge og privatliv er det bare å prøve det. For hva har du å tape?

Anonymkode: 6c091...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del blir mitt forhold bedre hvis jeg har en på si en periode, men nå faller ikke jeg for elskeren min da. Også må man selvfølgelig ikke bli tatt. 

Ja åssen får du til denne her da? Er ekstra blid og hyggelig mot mannen din?  Forteller mannen din at du elsker han? Er ekstra raus med komplimenter og er ekstra seksuell? Later som du er trofast og smiler og er glad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har erfaringer fra mitt forrige forhold å komme med om det hjelper.

Exen var rett og slett ikke interessert i sex, mens jeg ikke kunne få nok. Vi var i 20 årene. Etter en stund ordnet jeg meg en elsker som ga meg alt jeg ønsket og mere til. Forholdet til exen ble bedre og bedre, og vi hadde det kjempebra helt til jeg flyttet for å studere og forholdet tok slutt.

Så om du klarer å skille hygge og privatliv er det bare å prøve det. For hva har du å tape?

Anonymkode: 6c091...a55

Har du fortalt dette her til eksen din? At det gode forholdet deres skyldes at du hadde en elsker? Eller er et en liten hemmelighet du aldri nevner til han?

For hva har du å tape som du selv sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...