Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres da du og mannen kunne ta en tur på puben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Trøndere1 skrev:

Kan man ikke det ? Mine barn er aldri hjemme alene. 

Hvor gamle er så dine barn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Trøndere1 skrev:

Drar man fra barna for å drikke.... Madeleine mccann....

Hvis man skal tenke sånn kan man ikke la ungene være alene i det hele tatt..?🤔 

Anonymkode: 98822...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er forskjell på å gå ut uten barnevakt for å spise eller f.eks dra på kino, enn å dra ut på pub... 

Anonymkode: fd76e...a22

Hva er forskjellen...?

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine far (når jeg bodde der i helgene) begynte å dra ut når jeg var rundt 7-8. De snek seg ut når jeg sov grunnet jeg var forferdelig husredd og mørkredd. Flere ganger stod jeg på terrassen, ropte på han og gråt når jeg våknet om natten og han ikke var der. Senere fikk jeg migrene og ble kvalm og kastet opp hver gang jeg skulle til han. Mitt råd er å lytte til barna, om de sier det er greit er det ingen problem. Men husk at barn er barn, og vær tilgjengelig om det skulle oppstå noe. 

Anonymkode: 05214...8f8

Hadde ALDRI dratt fra barna om de ikke ville det selv! Dette høres forferdelig ut.:(

Ungene syns det er helt greitt! 

Vi dro ut, var borte i to timer, ringte hjem for å sjekke et par ganger (svar fra eldste om at vi må slutte å mase). Koste oss masse❤️😄

Anonymkode: 98822...8df

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Og en ulykke kan drepe deg i morgen, men en kan ikke vokte over sine barn til en går i graven.

Man skal vel passe litt på de til de er voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvor gamle er så dine barn?

 

Tja hvor gamle er de. en som er voksen. Et på 2 et på 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trøndere1 skrev:

Man skal vel passe litt på de til de er voksne...

Så dine er ikke alene før de er 18?🤔 

Anonymkode: 98822...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dine er ikke alene før de er 18?🤔 

Anonymkode: 98822...8df

Første var ikke hjemme alene på kveld/natt noen gang nei.....  de to andre er jo uansett for små....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 15-åring klarer helt fint å passe på en 8-åring. Syns det er fint at foreldre går ut en gang iblant, og så lenge det ikke blir fyll ut av det, så helt greit å gå ut og ta noen øl/vinglass. Husker da jeg bodde på et typisk turiststed hvor det omtrent ikke skjedde noe som helst i vinterhalvåret. Da var det flere som møttes på den lokale lille puben i helgene. Alltid god stemning uten rølpefyll og tull. Noen hadde tenåringene til naboen som barnevakter og det skjedde virkelig ingen katastrofer eller noe i nærheten de årene. Tror mange ungdommer liker å få litt ansvar og bli mer selvstendige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine far (når jeg bodde der i helgene) begynte å dra ut når jeg var rundt 7-8. De snek seg ut når jeg sov grunnet jeg var forferdelig husredd og mørkredd. Flere ganger stod jeg på terrassen, ropte på han og gråt når jeg våknet om natten og han ikke var der. Senere fikk jeg migrene og ble kvalm og kastet opp hver gang jeg skulle til han. Mitt råd er å lytte til barna, om de sier det er greit er det ingen problem. Men husk at barn er barn, og vær tilgjengelig om det skulle oppstå noe. 

Anonymkode: 05214...8f8

Dette blir noe annet. Sånt bør ikke skje. Man sniker seg jo ikke ut fra huset med et barn på den alderen. Uff!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dine er ikke alene før de er 18?🤔 

Anonymkode: 98822...8df

Han som er blitt 20 nå var aldri alene mens far var på bar nei...... det høres vilt ut i mine ører å Dra fra barna og drikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trøndere1 skrev:

Første var ikke hjemme alene på kveld/natt noen gang nei.....  de to andre er jo uansett for små....

Wow stakkars (med mindre spesielle omstendigheter)

Mine sitter barnevakt fra de er 12-13 år så ser ikke grunn til at de ikke tåler en time eller 4-5 i den alderen 

Nå er jeg stort sett sjåfør så kan fort kjøre hjem om det er noe.

Nekter å være bundet natt og dag til yngste er 18 da er jeg allerede pensjonert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er forskjell på å gå ut uten barnevakt for å spise eller f.eks dra på kino, enn å dra ut på pub... 

Anonymkode: fd76e...a22

Ser ikke forskjellen med mindre du tenker pub=dritings

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Wow stakkars (med mindre spesielle omstendigheter)

Mine sitter barnevakt fra de er 12-13 år så ser ikke grunn til at de ikke tåler en time eller 4-5 i den alderen 

Nå er jeg stort sett sjåfør så kan fort kjøre hjem om det er noe.

Nekter å være bundet natt og dag til yngste er 18 da er jeg allerede pensjonert

Alt går bra så lenge alt går bra. Jeg vil ikke sitte med skyldfølelse å selvbebreidelse livet ut for den gangen ting ikke gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trøndere1 skrev:

Alt går bra så lenge alt går bra. Jeg vil ikke sitte med skyldfølelse å selvbebreidelse livet ut for den gangen ting ikke gikk bra. 

Og jeg har lært at en aldri vet når en dør så en må leve når en kan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Og jeg har lært at en aldri vet når en dør så en må leve når en kan.

At man selv dør er uproblematisk. Jeg er null verdt uansett. Men skyldfølelse for at man sviktet sine barn..... det kan de færreste leve med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Trøndere1 skrev:

Første var ikke hjemme alene på kveld/natt noen gang nei.....  de to andre er jo uansett for små....

Hoho, da jeg var 18 var jeg i militæret på befalsskolen. Trengte absolutt ikke barnevakt frem til da. Bodde hjemmefra på toppidrettsgymnas fra jeg var 15. Herremann, for noe tull! Snakk om å gjøre ungene en bjørnetjeneste! 

Anonymkode: 59aaa...f5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoho, da jeg var 18 var jeg i militæret på befalsskolen. Trengte absolutt ikke barnevakt frem til da. Bodde hjemmefra på toppidrettsgymnas fra jeg var 15. Herremann, for noe tull! Snakk om å gjøre ungene en bjørnetjeneste! 

Anonymkode: 59aaa...f5a

Det var nok noen som passet på på idrettsgymnaset også. Og i Forsvaret må man vel passere 18..... så da er vel det besvart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Mange bor alene når de er 15/16 grunnet skole. Så lenge barnet er til å stole på og føler seg trygg på å passe 8 åringe alene noen timer er det selvsagt ikke noe problem å ta seg en tur ut på date. Uavhengig av hva en skal så skjønner oppegående mennesker at man ikke drikker seg full når de skal hjem til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trøndere1 skrev:

Det var nok noen som passet på på idrettsgymnaset også. Og i Forsvaret må man vel passere 18..... så da er vel det besvart...

Var nok ingen som passet på der nei. Alle måtte finne leilighet/ hybel selv. Var ingen som kom hjem til meg på kvelden😅 Er det vanlig på videregående? 

Anonymkode: 59aaa...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...