Gå til innhold

Å ikke bety noe for noen....


super-ida

Anbefalte innlegg

Nok en gang kom dagen hvor det å være ensom blir så forsterket.

jeg er i midten av trettiårene, er ufrivillig barnløs og nå singel.

alle vennene, eller skal jeg si «vennene» er opptatt med seg og sitt....

Da jeg var gift følte jeg aldri på å være alene, men nå føler jeg meg ensom konstant.

med unntak av ei er det ingen som har spurt hva jeg skal på 17.mai, og vedkommende som spurte sa «du kan jo sikkert komme hit», det var sikkert godt ment, men jeg følte det rett og slett som om at hun sa «ja hvis du ikke har noe annet å finne på......» 

sånn var det i påsken, til nyttår, i romjula, forrige sommer osv...... Alle er opptatt med småbarn, og jeg føler at jeg ikke lenger betyr noe for noen. Ikke har jeg søsken, og akkurat nå har jeg hatt en uenighet med moren min, så jeg har INGEN å snakke med.

jeg er ikke suicidal, men tenker i blandt på at det ikke er mange som hadde brydd seg om jeg ikke var noe mer.

Jeg savner sånn det å være to, at noen bare alltid er der!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9D8E2230-9A31-4BF6-BC8E-CB5110DB7CB6.jpeg

Jeg leser dette hver gang jeg føler meg litt ensom. 

Endret av liljene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det som deg ts, bare at jeg er i slutten av 20-årene.
Er til utredning for asperger syndrom! :( føler hele livet mitt er dømt på grunn av det.
Har møtt så mange mennesker i livet, men har ikke igjen noen av dem. Er også forelsket, men føler ikke jeg når opp til han.
Jeg har ambisjoner , det er bare det at depresjonen, konsentrasjonen og sinnet mot meg selv ødelegger alt.
Er nesten så jeg lar være å søke på enkelte jobber fordi verden raser sammen av avslag. Eller om jeg ikke står kurset.
Jeg får bare ikke den kjemien med folk jeg skulle ønske, men har heller erfart å bli hakkekyllingen eller en folk irriterer seg over.
Derfor tenker jeg at det er heller ikke så lurt å innlede noe til noen mann, for han vil lure på hvor tibakestående kjæresten hans er.
Å få barn bør jeg nok heller kke.. er ikke skikket.

Anonymkode: 94e2c...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samboer, som ikke kan fordra høytider. Jeg kunne såklart funnet på noe alene, men hvert han sier heller ikke nei til planene jeg foreslår. Før dagen før.

Så sitter her på tredje året med kjøleskapet fullt av mat og verdens verste stemning i huset.

Var mye bedre for meg da jeg var singel. Klarer ikke kose meg hjemme heller, er så skuffet over ta ham aldri kan si Nei eller Ja til noe i tide.

 

Anonymkode: ce5fe...5e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjæreste  men han er ikke i Norge. Har ikke barn men tenker på en måte at alle barna i dag er "felles barn. Feira først med familien (pappa, søsken, søsters kjæreste) og er nå på vei til venner. Barnløse venner.

Ja, det er til tider vanskelig at mange venner er så opptatt av småbarn, spesielt når jeg føler meg som 5.hjul på vogna.

Jeg løser dette ved å fokusere på venner uten barn eller som har voksne/store barn. Når jeg har overskudd til det, er jeg også med venner med barn. 

Bestem deg for hva du vil! Ber noen deg med, ikke ta det ille opp. Ønsker du å være med noen, ta initiativ. Skaff deg nye venner/bekjente som har tid. Mange organisasjoner har markering på 17.mai. 

Anonymkode: 2c946...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle skrevet det selv. Her er også vennene opptatt med familie, mens jeg er singel. Har et barn da, så har gått i tog, og sett på alle familiene som er sammen. Den eneste familien jeg har er barnet mitt. Og har ingen venner som er singel..

Anonymkode: 3c059...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Ts. 

Det kan godt hende det er noe i det du skriver - å ikke bety noe for noen. Alle er enige i at dette er grusomt, spesielt hvis det er et faktum, men også hvis det kun er en subjektiv vurdering/oppfattelse, en sannhet med visse modifikasjoner.

Iallefall: Du bør faktisk ta noen grep. Og ikke gi deg hvis grep 1 og 2 skulle feile. Det fins flere grep. 

Du må skaffe deg en større omgangskrets. Noen av disse vil du trolig etterhvert kunne regne som venner. Men det skjer over tid, og ikke med en gang. Begynn med noe du kan interessere deg for. Deretter enda en ting. Osv osv. Ikke gi deg. Kan hende skjer det mye på første forsøk.

Jeg kan ikke se at det er noen som helst annen måte å gjøre det på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...