Gå til innhold

17. Mai og meslinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG er det ihvertfall tydelig at legemiddelselskapene virkelig har hatt stor suksess..

For et hysteri!! 

Men ingen har betenkligheter med å gi alle disse vaksinene tidligere enn anbefalt og så måtte ta dem igjen. Det virker som dere her inne ikke har et snev av vaksine skepsis...

Jeg er ikke vaksinemotstander, barnet mitt er vaksinert. Men jeg har ihvertfall litt naturlig skepsis, og jeg er ikke livredd for å gå ut av døra pga meslinger. 

Anonymkode: 284ee...d0f

Slutt å skjær alle under en kam!!! Jeg vil heller ikke gi barnet mitt en vaksine når hun er 9 mnd som ikke en gang er garantert å virke!!! Derfor tar jeg mine forholdsregler og holder henne unna store folkemengder til hun får den som 15 mnd. Makan til spydigheter man kan finne her!!!!

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri sikkert at den har en virkning. 

Anonymkode: 69158...2e0

Da er det helt idiotisk at de i det hele tatt tilbyr den sprøyten.

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde babyen med på 17.mai og på flere flyturer før h*n fikk MMR-vaksinen. Jeg engstet meg aldri. Det finnes så mange andre ting å engste seg for.

Strengt tatt er det lettere å bli smittet på fly, enn når baby er i vogn på offentlige steder med mange mennesker. Om noen med meslinger befinner seg en meter unna vognen, smitter det ikke.

Anonymkode: 85391...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da er det helt idiotisk at de i det hele tatt tilbyr den sprøyten.

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Det gjelder jo alle vaksiner. 

Anonymkode: 69158...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da er det helt idiotisk at de i det hele tatt tilbyr den sprøyten.

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Det er jo iallfall 2 av de som er smittet med meslinger i år som trodde de var sikret fordi de var vaksinert.

Anonymkode: 69158...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2019 at 4:39 PM, AnonymBruker said:

Her på KG er det ihvertfall tydelig at legemiddelselskapene virkelig har hatt stor suksess..

For et hysteri!! 

Men ingen har betenkligheter med å gi alle disse vaksinene tidligere enn anbefalt og så måtte ta dem igjen. Det virker som dere her inne ikke har et snev av vaksine skepsis...

Jeg er ikke vaksinemotstander, barnet mitt er vaksinert. Men jeg har ihvertfall litt naturlig skepsis, og jeg er ikke livredd for å gå ut av døra pga meslinger. 

Anonymkode: 284ee...d0f

hva menes med "vaksine skepsis"? meslingeskepsis bør også veie inn

"naturlig skepsis" er vel da å sjekke med troverdige kilder og deretter følge fagfolks/-miljøers råd - (som er entydig hva vaksiner gjelder. )

MMR tas ved 15 mnd alder, men kan tas før ved f.eks. reise til risikoområder. må da tas på nytt ved 15 mnd alder, dette pga at virkningen er usikker på de yngste - ikke pga at den er farlig. Barn under ca 4 mnd trenger ikke da de fra naturen av er immune

og da når meslinger er på vei tilbake i noen grad, og den er blandt de aller mest smittsomme sykdommer vi kjenner - er det ikke rart noen blir (over)forsiktige. Eks: om en meslingsmittet er på et venteværelse hos legen og du kommer inn et par timer etterpå, er sjansen stor for å bli smittet.

 

Anonymkode: 0c730...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...