Gå til innhold

17. Mai og meslinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Salka skrev:

Det er bra :) jeg visste ikke at babyen var for liten først. Var overhodet ikke meningen å være frekk. 

Logisk slutning du trakk, for det er jo først og fremst vaksinemotstandere som går rundt og bekymrer seg for meslingsmitte....

Anonymkode: 51591...885

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som tenkte på det her. Sikkert sett titalls eller mer med små babyer. Like stor risiko for dere hvis far eller andre søsken er ute å flyr, og kommer hjem. Så hysterisk mener nå jeg. 

Anonymkode: c14e5...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tenkte på det her. Sikkert sett titalls eller mer med små babyer. Like stor risiko for dere hvis far eller andre søsken er ute å flyr, og kommer hjem. Så hysterisk mener nå jeg. 

Anonymkode: c14e5...5d4

Atte hæ? Far og storesøsken er jo vaksinert, så de vil jo ikke bære med seg noen smitte..

Anonymkode: 215c1...7e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Salka said:

Det er bra :) jeg visste ikke at babyen var for liten først. Var overhodet ikke meningen å være frekk. 

Nå får jo i utgangspunktet ikke babyer meslingvaksine da.  Ettåringer får meslingvaksine.

Anonymkode: c10ba...406

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Salka skrev:

Du skrev ingenting om babyens alder i hovedinnlegget og det finnes mange antivaksere der ute, så man vet aldri...

Hører svært få kalle ungen sin for baby når barnet er 15mnd gammelt  

Anonymkode: 90477...f06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pixeli skrev:

Nå må barnet først bli 15mnd for å få vaksinen da...

9*

Anonymkode: 07929...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

9*

Anonymkode: 07929...f08

15.

Om det er en eller annen spesiell grunn kan man høre om barnet kan få ta den før, og da er det tidligst 9mnd ja. Men i og med at barnet da må ta den på nytt igjen når det er 15mnd betyr vel kanskje at den de evt får som 9mnd ikke fungerer heeelt optimalt(?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere her med babyer som unngikk å oppholde seg blant de store folkemengdene mtp meslinger?

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Det jeg er oppriktig redd for, og som flere burde i aller høyeste grad være året rundt, er smitte av kikhoste fra voksne som ikke tar boostervaksine. Dette skjer ofte, jeg kjenner til flere voksne som har hatt kikhoste i år.

Anonymkode: 1a2df...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixeli skrev:

15.

Om det er en eller annen spesiell grunn kan man høre om barnet kan få ta den før, og da er det tidligst 9mnd ja. Men i og med at barnet da må ta den på nytt igjen når det er 15mnd betyr vel kanskje at den de evt får som 9mnd ikke fungerer heeelt optimalt(?). 

Den fungerer fint selvom de får den ved 9 mnder. 95% beskyttelse fikk vi forklart. Men å ta den igjen ved 15 mnder blir som vi voksne tar boostervaksiner

Anonymkode: 203c3...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den fungerer fint selvom de får den ved 9 mnder. 95% beskyttelse fikk vi forklart. Men å ta den igjen ved 15 mnder blir som vi voksne tar boostervaksiner

Anonymkode: 203c3...488

Okei, skal ikke krangle på det, minstejenta vår er ikke 9mnd heller enda, så å ta vaksinen er (dessverre) ikke aktuelt her helt enda uansett. Men om den skal beskytte såpass mye skal jeg høre med HS neste gang vi er der om hun evt kan få den noe før. 

Du vet ikke tilfeldigvis også hvorfor de da har satt 15mnd på vaksinen? Er det noen ulemper med å få den ved 9mnd isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden din, men nå som 17. mai er over.. 😜

Hva tenker folk ang. meslingsmitte på steder med store folkemengder? La oss ta f.eks. en baby på noen mnd som er for liten til vaksine enda. Er egentlig ikke noe bekymret for smitte her i Norge, men bør man unngå plasser som Kristiansand Dyrepark, tusenfryd osv? 

Anonymkode: 1983d...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Meslingutbrudd blir jo kjent utover den aktuelle bydelen.. Et barnehagebarn med meslinger, hadde vært i nyhetene. 

Anonymkode: 5eab7...466

Det var jo på nyhetene. Den første som ble smittet i Oslo ( han på legevakten) hadde også småsøsken. De ble også smittet. De går i barnehage i norde Aker 

Anonymkode: 69158...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pixeli said:

Okei, skal ikke krangle på det, minstejenta vår er ikke 9mnd heller enda, så å ta vaksinen er (dessverre) ikke aktuelt her helt enda uansett. Men om den skal beskytte såpass mye skal jeg høre med HS neste gang vi er der om hun evt kan få den noe før. 

Du vet ikke tilfeldigvis også hvorfor de da har satt 15mnd på vaksinen? Er det noen ulemper med å få den ved 9mnd isteden?

15 mnd fordi det er først da de vet den varer. Ved 9 mnd er det mange som ikke har virkning

Anonymkode: 69158...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg er oppriktig redd for, og som flere burde i aller høyeste grad være året rundt, er smitte av kikhoste fra voksne som ikke tar boostervaksine. Dette skjer ofte, jeg kjenner til flere voksne som har hatt kikhoste i år.

Anonymkode: 1a2df...a74

Eller sånne som meg som får kikhoste til tross for booster 

Anonymkode: 69158...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 mnd fordi det er først da de vet den varer. Ved 9 mnd er det mange som ikke har virkning

Anonymkode: 69158...2e0

Men kan man ta den 15mndrs-sprøyten når babyen er 13 måneder?

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 mnd fordi det er først da de vet den varer. Ved 9 mnd er det mange som ikke har virkning

Anonymkode: 69158...2e0

Det er det som er skummelt med 9 mndrs-sprøyten, det er ikke sikkert at den har noen virkning :( 

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her på KG er det ihvertfall tydelig at legemiddelselskapene virkelig har hatt stor suksess..

For et hysteri!! 

Men ingen har betenkligheter med å gi alle disse vaksinene tidligere enn anbefalt og så måtte ta dem igjen. Det virker som dere her inne ikke har et snev av vaksine skepsis...

Jeg er ikke vaksinemotstander, barnet mitt er vaksinert. Men jeg har ihvertfall litt naturlig skepsis, og jeg er ikke livredd for å gå ut av døra pga meslinger. 

Anonymkode: 284ee...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG er det ihvertfall tydelig at legemiddelselskapene virkelig har hatt stor suksess..

For et hysteri!! 

Men ingen har betenkligheter med å gi alle disse vaksinene tidligere enn anbefalt og så måtte ta dem igjen. Det virker som dere her inne ikke har et snev av vaksine skepsis...

Jeg er ikke vaksinemotstander, barnet mitt er vaksinert. Men jeg har ihvertfall litt naturlig skepsis, og jeg er ikke livredd for å gå ut av døra pga meslinger. 

Anonymkode: 284ee...d0f

Men har du barn som ikke har tatt vaksinen enda? Hvis svaret er nei, så klart er du ikke redd for å gå ut av døren på grunn av meslinger.

Jeg lever som normalt selv om minstejenta vår ikke har fått vaksinen enda, men det er nok fordi vi bor i en by hvor det så vidt jeg vet ikke er noe av det. Hadde det ikke vært det, så hadde jeg nok vært mye mer redd og forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men kan man ta den 15mndrs-sprøyten når babyen er 13 måneder?

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Ja, og siden det er etter 12 mnd slipper man å ta den ved 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det som er skummelt med 9 mndrs-sprøyten, det er ikke sikkert at den har noen virkning :( 

Anonymkode: 1c1e4...2ce

Det er aldri sikkert at den har en virkning. 

Anonymkode: 69158...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...