Gå til innhold

Savner å være singel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, har hatt en kjæreste i snart 3 år nå. Han er en ok fyr som får meg til å le og vi har det koselig sammen. Vi leier også leilighet sammen nå og har bodd sammen i 1 år. 

Jeg har alltid vært glad i han og elsket han, men de siste 6 månedene har jeg følt meg noe merkelig i forholdet. Jeg savner å være singel, savner å gå ut på byen og flørte osv. Trodde dette skulle gå over etter en kort stund, men 6 måneder og jeg føler det fortsatt sånn...

Samtidig er jeg ikke så keen på å være med han. Kan være det at vi bor sammen og ser hverandre hver dag, men han liker bare å være hjemme. Han går bare ut on han abslolutt må, så dates og å finne på ting ute er uaktuelt. Det første året trivdes jeg med det fordi jeg er ikke så sinnsykt sosial av meg, men nå kjeder jeg meg rett og slett i forholdet og føler han ikke bryr seg. Han tar 0 initiativ i å finne på noe, enten hjemme eller ute, finner på unnskyldninger til å ikke gjøre ditt eller datt. Til bursdagen min ønsket jeg meg en date på restaurant (ikke noe dyrt engang, hadde vært ok med fastfood) og han sa hele tiden han ikke ville gjøre det, men da jeg fikk overtalt han surmulte han og nærmest dro meg hjem da vi betalte regningen. 

Jeg vet ikke lenger, han er faktisk ganske koselig, men jeg kjeder meg i forholdet. Jeg vil ha noen som liker å være hjemme OG liker å gjøre ting ute, enten det er å gå tur eller spise god mat eller gå på kino. Jeg vet jeg kan gjøre disse tingene alene eller med venner, men det at typen bare vil være hjemme og ikke engang prøver litt gjør meg lei meg. 

Vi er også nødt til å flytte og han er så uengasjert i hele prosessen samtidig som han er utrolig sta. Ser han en leilighet han liker foreslår jeg å gå på visning, men det «gidder han ikke» og ber meg gå alene. Altså, ja jeg kan jo det, men han skal bo der han og. Føler meg litt rar som skal bestemme det alene. Finner jeg leiligheter jeg liker så liker han de ikke, og føler det nesten er på trass, typ «synes ikke gulvet på baddt så bra ut» så da er HELE leiligheten uaktuell på grunn av det. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke slå opp med han selv om jeg klager, men jeg blir utmattet av dette forholdet pga dette og mye annet jeg ikke kan snakke om. Tenker dere jeg bør gjøre mer for å fikse dette? Eller bør jeg bare kaste inn håndkleet?

Anonymkode: c8fb2...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du sammen med han? Ikke si at du "elsker" han. Fortell hva du får ut av dette forholdet. 

Anonymkode: 4068f...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Kanskje han er lei av deg også, siden han viser så lite engasjement?

Dere trenger å snakke sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker dere sammen i dybden da? Ikke rart forhold går til helvete når folk ikke klarer snakke skikkelig , rett ut om sine følelser, rett ut det de tenker og føler...man MÅ kunne snakke sammen, så kan den andre eventuelt gjøre endringer. Hjelper ikke meg vage kommentarer eller hinting for svarte. Bruk hjernen da jente! Sett deg ned, SNAKK. Det du skrev her, si det til han at du tenker sånn. Kanskje det blir endringer fra hans side da, og forholdet ikke blir kjedelig. Du vil ikke få det bedre andre steder om du ikke greier snakke med andre heller. 

Anonymkode: 70a2d...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, har hatt en kjæreste i snart 3 år nå. Han er en ok fyr som får meg til å le og vi har det koselig sammen. Vi leier også leilighet sammen nå og har bodd sammen i 1 år. 

Jeg har alltid vært glad i han og elsket han, men de siste 6 månedene har jeg følt meg noe merkelig i forholdet. Jeg savner å være singel, savner å gå ut på byen og flørte osv. Trodde dette skulle gå over etter en kort stund, men 6 måneder og jeg føler det fortsatt sånn...

Samtidig er jeg ikke så keen på å være med han. Kan være det at vi bor sammen og ser hverandre hver dag, men han liker bare å være hjemme. Han går bare ut on han abslolutt må, så dates og å finne på ting ute er uaktuelt. Det første året trivdes jeg med det fordi jeg er ikke så sinnsykt sosial av meg, men nå kjeder jeg meg rett og slett i forholdet og føler han ikke bryr seg. Han tar 0 initiativ i å finne på noe, enten hjemme eller ute, finner på unnskyldninger til å ikke gjøre ditt eller datt. Til bursdagen min ønsket jeg meg en date på restaurant (ikke noe dyrt engang, hadde vært ok med fastfood) og han sa hele tiden han ikke ville gjøre det, men da jeg fikk overtalt han surmulte han og nærmest dro meg hjem da vi betalte regningen. 

Jeg vet ikke lenger, han er faktisk ganske koselig, men jeg kjeder meg i forholdet. Jeg vil ha noen som liker å være hjemme OG liker å gjøre ting ute, enten det er å gå tur eller spise god mat eller gå på kino. Jeg vet jeg kan gjøre disse tingene alene eller med venner, men det at typen bare vil være hjemme og ikke engang prøver litt gjør meg lei meg. 

Vi er også nødt til å flytte og han er så uengasjert i hele prosessen samtidig som han er utrolig sta. Ser han en leilighet han liker foreslår jeg å gå på visning, men det «gidder han ikke» og ber meg gå alene. Altså, ja jeg kan jo det, men han skal bo der han og. Føler meg litt rar som skal bestemme det alene. Finner jeg leiligheter jeg liker så liker han de ikke, og føler det nesten er på trass, typ «synes ikke gulvet på baddt så bra ut» så da er HELE leiligheten uaktuell på grunn av det. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke slå opp med han selv om jeg klager, men jeg blir utmattet av dette forholdet pga dette og mye annet jeg ikke kan snakke om. Tenker dere jeg bør gjøre mer for å fikse dette? Eller bør jeg bare kaste inn håndkleet?

Anonymkode: c8fb2...350

Hvorfor ikke? Lever du på ham?

Anonymkode: c8856...3d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjønner jo selv at dette ikke er holdbart! Jeg gikk nylig ut av et forhold fordi jeg savnet singellivet, var notorisk interessert i andre og kjedet meg i forholdet. Men det var jo ikke i nærheten av like kjedelig som det er for deg!

Anonymkode: a82b4...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus

Du må gjøre det slutt. Han fortjener å være med noen som syns han er den beste i hele verden, og det gjør du og. Det gjør alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å lese etter "han er en ok fyr". Du elsker ham ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tingene du nevner her, hans lave engasjement, lite initiativ, surmuling over ting som er viktige for deg, slike ting blir ikke bedre med årene. Folk blir som regel bare "mer" av det de allerede er. Om du kjeder deg nå, blir det sannsynligvis neppe noe bedre. 

Du sier samtidig at det er ting ved ham/forholdet du ikke kan nevne engang. Og er det noe som er skikkelig ille kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke kan gå fra ham?

 

Anonymkode: 22501...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...