Gå til innhold

"ta en kopp kaffe sammen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann jeg jobbet sammen med for mange år siden har spurt meg om vi skal ta en kopp kaffe sammen ved flere anledninger, siste gang nå ganske nylig. Vi møtes imidlertid så sjeldent, så det har vært lang tid mellom hver av disse gangene. Vi har imidlertid aldri tatt noen kaffe sammen, da han har formulert seg som at det er jeg som skal ta kontakt med han tilbake for konkret avtale, noe det bare ikke har blitt til at jeg har gjort.

Vi vokste opp i samme by og foreldrene våre var venner under oppveksten, så jeg kjente godt til han, selv om jeg ikke direkte var venn med han. Anså  han som "den perfekte storebror", siden han er noen år eldre enn meg, og er en svært populær fyr som oppnår det han vil i livet. Vi er begge familiemennesker, men hans barn er såpass gamle nå, at de har begynt å forlate redet. Jeg har selv alltid bare sett på han vennskapelig. Han er nå inne i en krevende periode i livet, og i den grad jeg kan hjelpe han, så vil jeg jo selvfølgelig være en venn for han. Spørsmålet er bare om han kan ønske noe mer enn bare vennskap her?

Anonymkode: b4485...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt umulig å svare på, men jeg tror nok at vi damer lettere ser på menn som ønskede venner enn motsatt. Sånn sett så er jo sjansen litt større for at han vil noe mer enn deg, men med bakgrunnen deres så kan det jo absolutt være mulig for at det kun er vennskapelig også fra hans side.

Kan du ikke bare ta den kaffen og så lodder du stemningen? Uansett syns jeg det er viktig at du kan støtte ham. Ikke la det bli med bare tanken som man dessverre for ofte gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først skulle jeg ønske du forbedret skrivestilen din, du skriver litt tungvindt og altfor muntlig.

Når det gjelder spørsmålet ditt synes jeg at du skal ta kontakt for å ta en kaffe med han, men dersom du ikke er ute etter noe romantisk synes jeg du bør være klar på det fra starten av, men si at du er veldig glad for å få et vennskap med han.

Anonymkode: fa5b8...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aller først skulle jeg ønske du forbedret skrivestilen din, du skriver litt tungvindt og altfor muntlig.

Når det gjelder spørsmålet ditt synes jeg at du skal ta kontakt for å ta en kaffe med han, men dersom du ikke er ute etter noe romantisk synes jeg du bør være klar på det fra starten av, men si at du er veldig glad for å få et vennskap med han.

Anonymkode: fa5b8...6eb

Det er vel bare du som har problemer med skrivestilen til TS, hun skriver helt greit og ikke noe tungtvindt. 

Anonymkode: f949d...e31

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aller først skulle jeg ønske du forbedret skrivestilen din, du skriver litt tungvindt og altfor muntlig.

Når det gjelder spørsmålet ditt synes jeg at du skal ta kontakt for å ta en kaffe med han, men dersom du ikke er ute etter noe romantisk synes jeg du bør være klar på det fra starten av, men si at du er veldig glad for å få et vennskap med han.

Anonymkode: fa5b8...6eb

 

Ikke noe problem med skrivingen til ts. Synes motsatt av deg, hun skriver faktisk ikke muntlig, slik mange andre her inne har en tendens til...

Til ts: Ta en kaffe med han da! Ikke noe farlig det vel. Og hvis han der sier at han liker deg etc.. så svarer du at du ser på han som en god venn, men ikke noe mer. Kan være han legger noe mer i det, men det er absolutt ikke helt sikkert. Noen menn ønsker også kvinner som venn, særlig de litt voksne/eldre mennene.

 

Anonymkode: af5e8...5e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spør ei jente om å ta en kopp kaffe så er det for å bli kjent, fornye et gammel bekjentskap, være venner, skravle om løst og fast.

Synes du skal ta den kaffekoppen jeg.

 

Og skulle det være at han har interesse, så er vel du voksen nok til å avslå framstøt på en hyggelig måte? 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

så vil jeg jo selvfølgelig være en venn for han. Spørsmålet er bare om han kan ønske noe mer enn bare vennskap her?

Da går du å tar den koppen med kaffe om du vil være venn med han. Om han vil noe mer så må han jo gjøre noe som indikerer dette. Om han ikke gjør det klart hva han vil, så er ikke det ditt problem. Da har du ikke fått noe mer direkte du kan svare på og som du eventuelt kan avslå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aller først skulle jeg ønske du forbedret skrivestilen din, du skriver litt tungvindt og altfor muntlig.
Anonymkode: fa5b8...6eb

For noe tøys, hun skriver bra. I motsetning til deg, som er dårlig i rettskrivning. Tungvint uten d!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her
Takk for støtten til skrivestilen min, det varmer :).

Etter å ha lest her inne, så får jeg vel prøve å være en venn. Men jeg skjønner vel egentlig ikke hvordan jeg, som ikke står han særlig nær, kan bidra med så veldig mye i hans krevende situasjon... Han har jobbet veldig mye hele livet, så kanskje han ikke har så mange nære venner, selv om han har et enormt nettverk. Er bare litt bekymret for at det skal være vanskelig å trekke veldig klare grenser i en situasjon hvor støtte og forståelse skal gis.

Anonymkode: b4485...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sjanse for at han ønsker noe mer. Menn inviterer ikke kvinner på kaffi bare fordi de syns de er så fortreffelig selvskap. Kanskje om det er moren deres eller et allrede godt etablert vennskap, men i ditt tilfelle er det rimelig å tro at han er interessert. 

Anonymkode: 3596c...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her
Takk for støtten til skrivestilen min, det varmer :).

Etter å ha lest her inne, så får jeg vel prøve å være en venn. Men jeg skjønner vel egentlig ikke hvordan jeg, som ikke står han særlig nær, kan bidra med så veldig mye i hans krevende situasjon... Han har jobbet veldig mye hele livet, så kanskje han ikke har så mange nære venner, selv om han har et enormt nettverk. Er bare litt bekymret for at det skal være vanskelig å trekke veldig klare grenser i en situasjon hvor støtte og forståelse skal gis.

Anonymkode: b4485...60d

Jeg synes ikke det er en god ide at du skal hjelpe denne fyren du egentlig ikke kjenner så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjanse i havet for at han kun ønsker vennskap. Så dette bør du være klar på allerede nå, dersom han fremdeles ønsker å møte deg for kaffe. Så enten si nei for å unngå at han uansett vil føle seg snytt i den allerede ‘vanskelige situasjonen’, eller si ‘ja, men bare for å avklare, jeg er kun der som en bro’.

Åj, unnskyld; mente ‘venn’, ble litt muntlig dette her... 🤪

Anonymkode: 5b094...83c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig gjør han det. Enten det er bevisst fra hans side eller ei.

Hvis han er inne i en krevende periode, er det kona han burde snakke med, ikke en halvveis fremmed kvinne som har svermet for han gjennom livet. Det samme gjelder deg, i forholdet til din mann. Det er ikke ok kjæresteoppførsel å plutselig skulle begynne å henge med en ny mann.

Er det forholdet til kona hans som forårsaker den krevende perioden, desto verre!

 

Endret av a l'orange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, a l'orange skrev:

Ja, selvfølgelig gjør han det. Enten det er bevisst fra hans side eller ei.

Hvis han er inne i en krevende periode, er det kona han burde snakke med, ikke en halvveis fremmed kvinne som har svermet for han gjennom livet. Det samme gjelder deg, i forholdet til din mann. Det er ikke ok kjæresteoppførsel å plutselig skulle begynne å henge med en ny mann.

Er det forholdet til kona hans som forårsaker den krevende perioden, desto verre!

 

Vil ikke selv beskrive det som at jeg er halvveis fremmed for han. Vi har ikke noe nært forhold per i dag, men vi har snakket sammen i mange timer da vi jobbet sammen, samt barndom. Det er  feil det du skriver om at jeg har svermet for han på noe tidspunkt. Jeg har sett på han som en storebror, ikke noe annet. Han er veldig grei mot folk.

ts


 

Anonymkode: b4485...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

99% sjanse for at han ønsker noe mer. Menn inviterer ikke kvinner på kaffi bare fordi de syns de er så fortreffelig selvskap. Kanskje om det er moren deres eller et allrede godt etablert vennskap, men i ditt tilfelle er det rimelig å tro at han er interessert. 

Anonymkode: 3596c...554

merkelig så mange som skiftet mening nå da?
Nå må jeg nesten bare foreslå og ta den kaffen for å se hvordan han reagerer :tongue:.

Anonymkode: b4485...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

merkelig så mange som skiftet mening nå da?
Nå må jeg nesten bare foreslå og ta den kaffen for å se hvordan han reagerer :tongue:.

Anonymkode: b4485...60d

Hva mener du med ‘skiftet mening’? Er det noen av svarene som har foreslått at du skal dra på kaffien og så senere skrevet du ikke burde gjøre dette?

Anonymkode: 5b094...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med ‘skiftet mening’? Er det noen av svarene som har foreslått at du skal dra på kaffien og så senere skrevet du ikke burde gjøre dette?

Anonymkode: 5b094...83c

Svarene i tråden har skiftet mening.

Anonymkode: b4485...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Svarene i tråden har skiftet mening.

Anonymkode: b4485...60d

Aha, ja du fikk kanskje en del positivt i begynnelsen, men ser at de siste kommentarene er for det meste negative til situasjonen

Anonymkode: 5b094...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo åpenbart være begge deler her. Uansett så syntes jeg man egentlig bør prøve å være til stede for mennesker man har  et bånd til, når de trenger det. Det er jo som en del av de første svarene, også skriver, bare å være tydelig på at man vil hjelpe, men at det på ingen måte er en date.

Anonymkode: b4485...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med ‘skiftet mening’? Er det noen av svarene som har foreslått at du skal dra på kaffien og så senere skrevet du ikke burde gjøre dette?

Anonymkode: 5b094...83c

Først skrev folk at det var nå bare å ta den kaffen. Da var konklusjonen;

På 17.5.2019 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest her inne, så får jeg vel prøve å være en venn.

Anonymkode: b4485...60d

Men så skjedde det noe, man begynte å si at han helt klart vil noe mer. Da var konklusjonen;

På 17.5.2019 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Nå må jeg nesten bare foreslå og ta den kaffen for å se hvordan han reagerer :tongue:.

Anonymkode: b4485...60d

Bottom line tror jeg ikke det har så mye å si hva vi mener. Det vil uansett kunne tolkes som en velsignelse til å si ja.

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo åpenbart være begge deler her. Uansett så syntes jeg man egentlig bør prøve å være til stede for mennesker man har  et bånd til, når de trenger det. Det er jo som en del av de første svarene, også skriver, bare å være tydelig på at man vil hjelpe, men at det på ingen måte er en date.

Anonymkode: b4485...60d

Det er naivt. Klart det ikke er en date i ordets rette forstand. Men det er nå likevel det samme som skjer; man knytter bånd. Det er derfor sleipe menn ikke spør kvinner om en date, men om en kaffe fordi de «har det litt vanskelig» eller «behøver forståelse». Har du sldri hørt om elskerinnetalen? 

Dette ER elskerinnetalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...