Gå til innhold

Til menn. Er spirituelle damer tiltrekkende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Kreator said:

I våre moderne samfunn tar man ofte velstanden for gitt, men glemmer at det er nettopp takket være at vi sluttet med overtro og begynte med vitenskap at vi har den velstanden vi har. At vi klarer å fø snart ti milliarder mennesker.

Vi får se hvor lenge det varer da. Denne fantastiske vitenskapen tar jo livet av oss nå. 

Anonymkode: b87cc...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanlig fyr
On 5/17/2019 at 12:52 AM, AnonymBruker said:

Kan jeg svare selv om jeg er kvinne?

Min erfaring er at veldig mange menn synes det er interessant med mye av det som går under betegnelsen "alternativt", "åndelig" og lignende, spesielt hvis det ligger solid og seriøs forskning bak, f.eks. innenfor hjerneforskning eller kosmologi. Det som ikke er så attraktivt, er fanatikere som er helt "frelst" på en eller annen greie i en mystisk innpakning, de som mangler bakkekontakt og egen kritisk sans.

P.S. Siden sjamanisme er et hett tema om dagen, har jeg lyst å si dette: Sjamantradisjoner verden om er et tema som interesserer meg; jeg kjenner folk som studerer det nøye(deres urfolktradisjon) og jeg har lest mye om det også, og én ting er helt klart: Å være sjaman er ikke noe du bare kan påberope deg å være, det er samfunnet(stammen) du lever i som avgjør om du er det, og da fordi du har vist at du kan noe.

I stor grad handler det om psykologisk arbeid og behandling, bare med andre ord, begreper og metoder enn det som brukes av moderne psykologer. Det er gjerne et veldig krevende arbeid, lite glamorøst. Minner mer om et kall til arbeid enn å kjøre en kommersiell forestilling, slik enkelte gjør.

Anonymkode: 48961...b92

 

Det finnes ikke forskning bak noe som er alternativt eller åndelig. Enten vet du ikke hva alternativt er, eller så vet du ikke hva forskning er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...