Gå til innhold

Til menn. Er spirituelle damer tiltrekkende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Gent82 said:

Kjør på. Give me the works!

Den er grei! Jeg får satt i gang fjernhealing nå, energiene er ganske gode for tiden. Litt heftige siden det snart er fullmåne, så jeg må være forsiktig. Husk at du selv alltid kan be om veiledning fra din hjelpeånd sånn i det daglige. Hjelpeånder, må jeg si: du har tre stykker, to mannlige og en kvinnelig. Lytt til dem og Universets visdom kan bli din. Fred. :pinar:

Anonymkode: 48961...b92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vert spennende 😉 blitt spennende samtaler 👌

Anonymkode: a14fa...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..kan jo skape meg en hårreisende bra sexfantasi av tanken på å bli herjet med av en dame som brukte sex som en spirituell seremoni for å få kontakt med sin indre kraft og ytre ånder. Men i virkeligheten hadde nok det vært svært pinlig.

Anonymkode: 64d99...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirituell betyr kvikk og vittig, og det er jo positive egenskaper. 
I motsetning til de som har en diagnose, som du skriver om.

Anonymkode: 8f318...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Det er flere trekk hos spirituelle kvinner jeg finner tiltrekkende. Flere jeg har møtt i ulike sammenhenger har vært veldig hyggelige, og hatt en varme og godhet som jeg personlig finner veldig tiltrekkende. Dessverre er jeg en agnostiker på grensen til å være ateist, slik at de spirituelle greiene blir litt "to much" for meg. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor å håpe at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Universet og kosmologien er jo et mysterium i seg selv og inneholder en haug med spørsmål vi ikke er i stand til å besvare. Som mange menn anser jeg meg selv som agnostiker/ateist og realist. Det betyr at kvinner som faktisk tror på mye av det sprøyet de "spirituelle" lirer av seg er en stor turn-off.

I mitt tilfelle gjelder det nok også til en viss grad selvhjelpsindustrien, selv om den i hvertfall ser ut til å hjelpe en del. Men jeg putter selvhjelpsindustri og relgion i samme kurv; en hobby som får mennesker med et stort "tro-behov" til å føle seg bedre. Det bør alltid holdes unna styringssett og bør aldri betraktes som vitenskap.

Av en eller annen grunn synes jeg som regel de "litt mørke" damene (følelses- og humormessig, har ingenting med farge å gjøre) ofte er kule. Men ALLE damer er som regel mer interessante enn de som tror for mye på spirituelle ting.

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"siprituell" ... så det er det de kaller det... :roll:

Ok så kan du lese litt avis/ukeblad horoskop og være biiiiiitelitt "åpen". . Jeg er sterkt uenig, men jeg er for opptatt av Liverpool, så holder du ut med min uvane så skal jeg holde ut med din. Begynner det å skli ut så tror jeg det røyner på svært raskt. Ungene skal vaksineres og vi skal IKKE se på åndenes makt. (du kan når jeg er borte).

Anonymkode: cbfe4...dba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

...ja du vet, litt spirituelt søkende damer som er glad i healing og gjerne har vært elev på engleskolen til Märtha. Opptatt av energifelt og å lytte til sin indre kraft. Kanskje også litt flagrende i klesstilen. Teller det positivt eller negativt for deg?

Anonymkode: 82b7e...e4e

Jeg hadde heller søkt en IS dame enn ei dame som tror på healing og gud vet hva. De damene som fortsatt etter fylte 20 år mener at dette har noe for seg burde alle og enhver komme seg på skolebenken og fått litt vett skallen. 

Anonymkode: 23998...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde heller søkt en IS dame enn ei dame som tror på healing og gud vet hva. De damene som fortsatt etter fylte 20 år mener at dette har noe for seg burde alle og enhver komme seg på skolebenken og fått litt vett skallen. 

Anonymkode: 23998...79d

Spirituell kvinne med mastergrad her!:opplyser: Det finnes også forskjellige måter å være spirituell på synes jeg. Selv om dette kanskje ikke er spirituelt klarer jeg ikke mennesker som er store tillhengere av "positivisme" og selvhjelp, og at dette er svaret på alt.

Anonymkode: 721b0...b58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppvokst med slik mor, altså, ikke så ille som beskrevet i hi, men jeg blir mer og mer skuffet jo mer jeg vokser opp.
Det er åpenbart at jeg har blitt født med diagnose, men hun "er ikke fan" av diagnoser og mener det er ting fra tidlgiere liv som har blitt med eller at vi har livsoppgaver, og gikk til healere og ringte klarsynte i stedet for å faktisk ta meg til lege/bup.. derfor må jeg bruke mitt voksne liv nå på å finne ut av ting. 
Ingen har så spesielle krefter at ting kan heales bort.

Anonymkode: e1495...0a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kreator skrev:

Det er helt innafor å håpe at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Universet og kosmologien er jo et mysterium i seg selv og inneholder en haug med spørsmål vi ikke er i stand til å besvare. Som mange menn anser jeg meg selv som agnostiker/ateist og realist. Det betyr at kvinner som faktisk tror på mye av det sprøyet de "spirituelle" lirer av seg er en stor turn-off.

I mitt tilfelle gjelder det nok også til en viss grad selvhjelpsindustrien, selv om den i hvertfall ser ut til å hjelpe en del. Men jeg putter selvhjelpsindustri og relgion i samme kurv; en hobby som får mennesker med et stort "tro-behov" til å føle seg bedre. Det bør alltid holdes unna styringssett og bør aldri betraktes som vitenskap.

Av en eller annen grunn synes jeg som regel de "litt mørke" damene (følelses- og humormessig, har ingenting med farge å gjøre) ofte er kule. Men ALLE damer er som regel mer interessante enn de som tror for mye på spirituelle ting.

Jeg vet ikke hvor jeg skal plassere meg selv. Agnostiker tror jeg. Jeg tror det er noe mening med livet, men jeg er ikke overbevist om noen ting, jeg prakker ikke ting på andre. Men jeg tror ikke at healing finnes, du kan ikke heale noen frisk fra kreft osv.
Klarsynte finnes ikke.
Jeg tror kanskje vi er født inn i grupper. 
Det virker som enkelte dører er stengt for noen, åpen for andre. 
 

Anonymkode: e1495...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant at så mange menn avskriver det å være «spirituell» som motsetningen til å tenke rasjonelt og fornuftig som de selv liksom gjør. Virkeligheten er ikke slik, vi er alle hardwired for å være religiøse, og de sterkeste religionene er faktisk de vi pakker inn i en aura av fornuft og vitenskap slik som kapitalismen: https://www.epicpeople.org/performing-magical-capitalism/ I den kapitalistiske religionen blir alt av åndelighet og magisk tenking tilslørt av fraser som «markedet er fornuftig» når markedet egentlig er spekket av tro, håp, frykt og følelser.

Anonymkode: 9cdfa...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

...ja du vet, litt spirituelt søkende damer som er glad i healing og gjerne har vært elev på engleskolen til Märtha. Opptatt av energifelt og å lytte til sin indre kraft. Kanskje også litt flagrende i klesstilen. Teller det positivt eller negativt for deg?

Huff, turn-off for min del. Jeg regner med at sånne folk også gjerne tror på astrologi - noe som er rett og slett latterlig i mine øyne. Jeg er veldig glad i verdensrommet og vitenskap, så det er ganske merkelig om livet vårt er påvirket av stjernenes plassering. Hvordan skal jeg greie å ha en fornuftig samtale med dem?

Anonymkode: 1b505...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Interessant at så mange menn avskriver det å være «spirituell» som motsetningen til å tenke rasjonelt og fornuftig som de selv liksom gjør. Virkeligheten er ikke slik, vi er alle hardwired for å være religiøse, og de sterkeste religionene er faktisk de vi pakker inn i en aura av fornuft og vitenskap slik som kapitalismen: https://www.epicpeople.org/performing-magical-capitalism/ I den kapitalistiske religionen blir alt av åndelighet og magisk tenking tilslørt av fraser som «markedet er fornuftig» når markedet egentlig er spekket av tro, håp, frykt og følelser.

Anonymkode: 9cdfa...58f

Mansplaining on.

Basisen for kapitalismen er privat eierskap av produksjonsmidlene og profitten man får ut av de. Innen finansteori så finnes det mange grener, ikke kun de som argumenterer for at markedet er effektivt og at alle markedsaktørene oppfører seg rasjonelt. Det finnes også andre teorier, slik som behavioural finance, austrian economics og mange fler. Men til forskjell fra spiritualisme så forsøker alle disse teoriene å forklare observasjoner, og motsatt at man forsøker å forutsi observasjoner ved hjelp av teorier. Man forsøker å lage eksperimenter for å bekrefte antagelser og modeller. Det er en del av det som sett litt stort på det kan kalles den vitenskaplige metode.

Spiritualisme og de fleste av aktørene som driver med det forsøker det motsatte. Man ønsker absolutt ikke å undergi seg noe som helst som har noe med vitenskap eller vitenskaplige metoder. Egentlig ikke så rart da det alltid er rent lureri, basert på følelser og anekdotiske data ("det funket for meg", "jeg er healer og kan xyz"). Det finnes ikke et eneste kontrollert eksperiment innen for spiritualisme og lignende "overtroiske" grener som noengang har overlevd et vitenskaplig eksperiment i kontrollerte omgivelser.

I våre moderne samfunn tar man ofte velstanden for gitt, men glemmer at det er nettopp takket være at vi sluttet med overtro og begynte med vitenskap at vi har den velstanden vi har. At vi klarer å fø snart ti milliarder mennesker. Selv miljøbevegelsene sliter med å akseptere fakta. Som feks at kjernekraft er den eneste fornuftige løsningen på miljøutfordringene våre relatert til utslipp av miljøgasser på kort sikt (i tillegg til olje og gass). Man tror og håper at vi skal klare å leve "miljøvennlig" (les: senke levestandarden) fortere enn jordens befolkning øker, og at vi klarer å beholde dagens levestandard uten olje og gass og uten atomkraft. Det er dessverre naivt, og på grensen til overtro. Men det er klart, det finnes ikke en eneste politiker som ikke har en løsning på alt, bare de får lov å bruke litt mer av dine og mine penger.

Så kritiser gjerne realister og kynikere så mye man vil, men utover at relgion og overtro en liten periode fungerte som "internett for steinalderen", som lot oss organisere oss i store samfunn til tross for dårlig kommunikasjon, så kan spiritualisme og relgion gjøre fint lite med de utfordringene vi står ovenfor i dag. Det er det kun menneskelig skaperkraft, vitenskap og innovasjon som klarer. Så lenge vi styrer unna nye runder med sosialisme og kommunisme da, og den naive troen på at alle jobber så hardt de kan, uten at man får beholde/eie mesteparten av det man skaper og bygger.

Mansplaining off.

Endret av Kreator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Virkeligheten er ikke slik, vi er alle hardwired for å være religiøse,

Vi er IKKE alle hardwierd for å være religiøse. Bare den koko delen av befolkningen er hardwierd for religion/overtro m.m. :opplyser:

Anonymkode: cbfe4...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg svare selv om jeg er kvinne?

Min erfaring er at veldig mange menn synes det er interessant med mye av det som går under betegnelsen "alternativt", "åndelig" og lignende, spesielt hvis det ligger solid og seriøs forskning bak, f.eks. innenfor hjerneforskning eller kosmologi. Det som ikke er så attraktivt, er fanatikere som er helt "frelst" på en eller annen greie i en mystisk innpakning, de som mangler bakkekontakt og egen kritisk sans.

 

Du sauser sammen ting som er gjensidig utlukkende. Det som ligger seriøs forskning bak, slutter å være alternativt og åndelig. Alternative behandlere kan gjerne finne på å tilby behandling med kvantemedisinske apparater, det høres vitenskapelig ut, men har det noen ting med vitenskap å gjøre?

Anonymkode: c182e...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du ikke heller "Til mennene på KG"? Du vet at det er et ganske spesielt klientell, ikke sant?

Anonymkode: b87cc...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ubestemt i dette dilemmaet,..de sier sex med en sprø dame er god..men det er også et gammelt leveråd som lyder 'never stick your dick in crazy'. Sååå må melde pass her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...