Gå til innhold

Innafor å ta med en kanne med kaffe på arrangementet som arrangeres på skolen 17. Mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta med deg en kanne du! Ser virkelig ikke noe problem med det!

Anonymkode: ea149...273

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om man har null interesse av å sponse andres moro?

Anonymkode: 971d0...fce

Som sagt. Det er bare å ta med kaffekanna.  Dugnadsånden i Norge er uansett i ferd med å tape terreng for individualisme og egoisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid med en kanne kaffi vi. Så har vi med en stor matboks med pent påsmurte sandwich, samt en stor langpanne med enten gjærbakst/kringle eller sjokoladekake. Vi kjøper is og brus på arrangementet. Slik har vi gjort det i alle år. Vi har 4 barn og dette er den eneste måten for oss hvis dette skal være overkommelig i pris

Anonymkode: 8febc...019

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha med seg en piknikkkurv med mat og drikke er da helt normalt? 

Anonymkode: 07c3d...80b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha med seg en piknikkkurv med mat og drikke er da helt normalt? 

Anonymkode: 07c3d...80b

Er det? På et 17. mai arrangement på en skole? 

Anonymkode: bbf0f...227

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er innafor. Det blir som å ta med medbrakt drikke/mat på en restaurant/kafé. 

FAU med mange foreldre i spissen jobber i kiosen ved skolen din, sannsynligvis, for å få solgt det.

Her drikker jeg en koffeinholdig drikke før vi skal komme oss avgårde hjemmefra, også tar jeg heller en ny kopp med koffein når vi kommer hjem igjen. Vi kommer ikke til å være ute hele dagen. Halve ca.

Anonymkode: b0ecd...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Å ha med seg en piknikkkurv med mat og drikke er da helt normalt? 

Anonymkode: 07c3d...80b

Ikke til skolen når det er 17. mai, nei.

Anonymkode: b0ecd...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha med en termos med kaffe hadde jeg ikke reagert på

Anonymkode: bd0f4...3bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ekstreme prisar her oppe, syns eg! 

Her hadde skulekorpset kiosksalet, og pølse med brød, brus og potetskruar kosta 30 kr pr ting, kaffi og kroneis 20 kr pr ting. Ingen klaga over prisen, alle er blide;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno stress å ha med seg hverken mat eller kaffe. Thermokopp er som noen skriver over: hakket mer diskret og praktisk. Thermos er også innafor. Er den stor så rommer den jo lett to kopper kaffe. 

Vi pleier å spise mat/kake og drikke kaffe både før og etter aktiviteter. Kjøper lodd, går i fiskedam og bruker ellers penger på aktiviteter fremfor brownies. Kall mer gjerrig, men sånn er det. 

Anonymkode: d4593...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da noen voldsomme priser.

Her hvor jeg bor koster det 10 for et kakesykke og 20 for ei pølse. 

Anonymkode: 5abe2...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan kan man svare på slik? Det er stor forskjell på arrangementene rundt om i Norge Noe er innendørs og noe er utendørs . Jeg ville ikke reagert på om noen hadde med både niste og kaffe sjøl, det må virkelig får være lov å bestemme slik sjøl. 

 

Anonymkode: d927b...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Det gjør hos oss.  Et kakestykke 70 kr,  vaffel 65, brus 38. På skolen ser vi ikke mye til overskuddet. Hele året igjennom er det altid en del penger vi må gi for turer og ulike aktivitets dager. Hvor alle penga fra 17 havner er det ingen som veit.  Jeg etterspurte det en gang, men fikk aldri noe svar. 

Anonymkode: 7ce30...8eb

70 kr for et kakestykke??  Sykeste jeg har hørt.  Jeg hadde nektet å betale så mye og tatt med medbrakt på trass!    Et kakestykke burde koste 20 (det er langpannekaker det er snakk om her), brus 30, kaffe 10 og vaffel 20 kr max.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ment at det var litt snålt å ta med seg kaffe og kake selv, men det er fordi det koster 50 kroner pr voksen for inngang, med to kakestykker og en kopp kaffe, barna får kake, saft og is gratis, pølse med brød koster 25 kroner og brus koster vel omtrent 30. 

Det er derfor fullt mulig å slippe unna med å bruke 100 kroner på en familie, så lenge barna er under 16. 

Ta med deg kopp med lokk. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...