Gå til innhold

Innafor å ta med en kanne med kaffe på arrangementet som arrangeres på skolen 17. Mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selvsagt handle pølser, brus, kaker og pølser. Kommer ikke til å kjøpe kaffe uansett for orker ikke å gå rundt med bunad og skvette kaffe. Har barn som jeg må hjelpe med bæring osv....

Anonymkode: 20362...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det hvert år. Tar med en veske med kaffe og mat. Kaker og is kjøper vi på skolen. Har ikke god råd så må gjøre det beste ut av det. Jeg har virkelig ikke penger til å betale 40 kr for en kopp kaffe. 

Anonymkode: 7ce30...8eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en tett kopp med lokk i stedet. Så heller du over i den. Jeg synes komiteen burde få alle pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det hvert år. Tar med en veske med kaffe og mat. Kaker og is kjøper vi på skolen. Har ikke god råd så må gjøre det beste ut av det. Jeg har virkelig ikke penger til å betale 40 kr for en kopp kaffe. 

Anonymkode: 7ce30...8eb

Det koster vel ikke 40 kroner for en kaffe? 

Overskuddet går uansett til fellesskapet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har kjøpt brus til meg selv, pringles, og godteri til kidden. Vet ikke om jeg har tenkt å kjøpe så mye. 

Anonymkode: eddc1...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, slutt skrev:

Hvorfor?

Les HI:)Veive rundt med varm kaffe... gå ekstra turer, stå i kø på nytt. Nei takk:) amen da drikker jeg ikke kaffe imorgen da, ingen problem egentlig:)

Anonymkode: 20362...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les HI:)Veive rundt med varm kaffe... gå ekstra turer, stå i kø på nytt. Nei takk:) amen da drikker jeg ikke kaffe imorgen da, ingen problem egentlig:)

Anonymkode: 20362...55e

Hvorfor tar du ikke med kopp med tett lokk som jeg skrev over? 

Ellers er det jo ikke noen krise å stå over kaffen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Les HI:)Veive rundt med varm kaffe... gå ekstra turer, stå i kø på nytt. Nei takk:) amen da drikker jeg ikke kaffe imorgen da, ingen problem egentlig:)

Anonymkode: 20362...55e

Fordi du er redd for hva folk skal tro om at du har med deg din egen kanne med kaffe?

Kjære vene... Ta med deg kaffen din, og drit i sauene...

Anonymkode: 971d0...fce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med kaffe på kanne du.  Når du senere lurer på hvorfor aktivitetsavgiften på hvadetnåmåttevære er så høy så er det blant annet på grunn av de som ikke forstår at søttende mai er en dugnad.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig stusselig oppførsel å ta med medbrakt.

Anonymkode: 9b6a8...6e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Whistler skrev:

Ta med kaffe på kanne du.  Når du senere lurer på hvorfor aktivitetsavgiften på hvadetnåmåttevære er så høy så er det blant annet på grunn av de som ikke forstår at søttende mai er en dugnad.

Jeg har mer enn nok penger, så jeg bryr meg ikke om hva ting koster egentlig...

Anonymkode: 20362...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mer enn nok penger, så jeg bryr meg ikke om hva ting koster egentlig...

Anonymkode: 20362...55e

Den der misforsto du fullstendig. 

Anonymkode: bbf0f...227

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det koster vel ikke 40 kroner for en kaffe? 

Overskuddet går uansett til fellesskapet. 

Det gjør hos oss.  Et kakestykke 70 kr,  vaffel 65, brus 38. På skolen ser vi ikke mye til overskuddet. Hele året igjennom er det altid en del penger vi må gi for turer og ulike aktivitets dager. Hvor alle penga fra 17 havner er det ingen som veit.  Jeg etterspurte det en gang, men fikk aldri noe svar. 

Anonymkode: 7ce30...8eb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mer enn nok penger, så jeg bryr meg ikke om hva ting koster egentlig...

Anonymkode: 20362...55e

Da kjøper du kaffen din, hvis du må ha den. Den må jo drikkes fra en kopp uansett, selv om den kommer fra din egen kanne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
4 minutter siden, Whistler skrev:

Ta med kaffe på kanne du.  Når du senere lurer på hvorfor aktivitetsavgiften på hvadetnåmåttevære er så høy så er det blant annet på grunn av de som ikke forstår at søttende mai er en dugnad.

Ja, helt enig. Et år drakk jeg ikke kaffe på 17. Mai og samme sommeren økte de prisen på fotballen etter skolen med 10000kr, aldri igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanne ville jeg ikke tatt med, det tar seg ærlig talt ikke ut. 17,mai er dugnad som andre her nevner, og pengene pleier å gå til klassetur for det trinnet som er årets arrangører - i hvert fall her.

Om jeg hadde vært alene voksen med barn, så ingen kunne holde av bord, hjelpe å bære osv. Så er det eneste jeg kunne vurdert evt. et tett termokrus med kaffe hjemmefra. Det er noe mer diskret i det minste.

Men ville antakelig bare droppet kaffen og gått for brus den dagen :)

 

Tommelfingerregel - ville du ikke tatt det med på kafe på byen, så ikke gjør det på 17.mai heller. 

Anonymkode: 69028...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør hos oss.  Et kakestykke 70 kr,  vaffel 65, brus 38. På skolen ser vi ikke mye til overskuddet. Hele året igjennom er det altid en del penger vi må gi for turer og ulike aktivitets dager. Hvor alle penga fra 17 havner er det ingen som veit.  Jeg etterspurte det en gang, men fikk aldri noe svar. 

Anonymkode: 7ce30...8eb

Det var vanvittige priser, såpass at jeg har litt vanskelig for å tro det. 

Penger til turer og aktivitetsdager er ikke lov, jfr gratisprinsippet i norsk skole. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Whistler said:

Ta med kaffe på kanne du.  Når du senere lurer på hvorfor aktivitetsavgiften på hvadetnåmåttevære er så høy så er det blant annet på grunn av de som ikke forstår at søttende mai er en dugnad.

Hva om man har null interesse av å sponse andres moro?

Anonymkode: 971d0...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om man har null interesse av å sponse andres moro?

Anonymkode: 971d0...fce

Andres morro? Man er med på morroa selv når man sitter der. Uten dugnad så hadde det ikke vært bord,stoler, program osv. 

Anonymkode: 9b6a8...6e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...