Gå til innhold

Lei av hun og vurderer å slå opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å date ei jente for 2 måneder siden. Vi hadde det helt fantastisk i starten, kunne ikke hadd det bedre. Dog visste jeg at hun slet litt psykisk og kunne ha vanskelige dager. Ikke hadde hun særlig med venner og var ufør. Men jeg klarte å se forbi dette og ga dette en sjanse fordi alt annet var så bra mellom oss og hun var fantastisk. 

Men jeg begynte å tvile smått etter bare 2-3 uker. Hun kunne svare passivt aggressivt om jeg ikke svarte på noen timer. Og da sa jeg at jeg hadde vært opptatt med jobb/oppussing eller ute med kompisene. Jeg synes jo det var litt turn off for å være ærlig av henne, men sa ingenting til henne om det. Måtte berolige henne og si at jeg enda var interessert og hun ikke bør bekymre seg! Men hvis jeg ikke svarte raskt nok som hun ville kunne hun gi meg silent treatment i flere dager, og jeg synes det hele ble så barnslig og jeg tok opp med henne. Det ble kranling og gråt fra hennes side. Hun blokkerte meg overalt plutselig, og jeg ble da helt paff av henne. Jeg sendte henne melding via kompisen min sitt nummer og sa at jeg synes det var dårlig gjort av henne og hun burde tenke over dette. Timene gikk og jeg fikk låne mobilen til kompisen for å ringe henne, men hun la på med engang begge gangene jeg ringte... Men så neste dag unblocker hun meg og legger meg til. Sier unnskyld, men mener fortsatt at jeg er skylden i det hele.... Jeg lot det gå fordi jeg orket ikke å lage noe mer bråk enn nødvendig, selv om jeg visste jeg var uskyldig. 

Men allikevel ble hun stille neste dagene. Svarte ofte ikke snaps av meg, og jeg spurte hva greien var. Hun sa «ingenting, bare opptatt på lik linje son det du var!😊😊😊😊», akkurat slik lød det på en sånn passiv aggressiv måte igjen. 

Jeg får ærlig ganske avsmak når hun er slik og har derfor sluttet å sende hjerte-emojies på meldinger og snaps fordi det er vanskelig å klare å være romantisk og flørtende når stemningen blir sånn. Og selv da reagerte hun og anklagde meg for ikke være interessert i henne lenger. Da sa jeg det som det var at fordi stemningen er slik den er føler jeg ikke det er naturlig lenger å sende sånt. Vi har møttes og da virker ting mere greit synes jeg. Har bra sex sammen.  

En dag sendte hun meg bilde av puppene sine på en vanlig snap, og som menn flest synes jeg det var et deilig syn og ble kåt på hun. Så sendte hun det i chat og jeg valgte å lagre det på kamerarullen, og jeg mente jo det gikk greit når hun sendte det der slik at det blir synlig i chatten. Da ble hun sur på meg og ba meg slette det. Og jeg begynte å lure på hvorfor spesielt når vi har hatt den sexen vi har hatt og den gode kjemien. Så truer hun med å anmelde meg. Akkurat da fikk jeg så avsmak og truet henne med å slå opp. Jeg sa «hade», men neida da legger hun seg flat og sa unnskyld og køddet med meg on hun skulle anmelde. Akkurat etter der har interessen for henne så og si vært borte... hva faen har jeg tenkt.

Senest i dag fikk jeg kjeft fordi jeg ikke ringte henne i går siden jeg sa jeg skulle. Men jeg glemte helt av fordi jeg fikk brått besøk av en kompis og han ble sovende over siden han bor langt vekke. Jeg kunne helt klart sagt i fra, det tar jeg fullt selvkritikk for. Men det gikk i glemmeboken og jeg og han tok et par pils sammen, siden jeg ser han så sjeldent ville jeg jo prioritere han. 

Nå er ting slik igjen at hun er furt på meg og svarer ikke på meldinger av meg... Nå vet jeg ærlig ikke om jeg orker det her mer. Ingenting ser ut til bli bedre, og jeg er lei av å føle at ingenting jeg gjør for henne holder mål.... Orker ikke kaste bort mere tid på å hjelpe henne og få det bedre med seg selv, mitt liv blir bare sørgelig og kjedelig om jeg fortsetter tenker jeg...

 

Forresten så jeg er 23 år gammel gutt og hun er 20 hvis noen lurte.

 

 

Anonymkode: 2c020...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gjøre det slutt. Kan være greit å legge fram hvorfor så hun kan jobbe med seg selv, men vær klar på at det ikke kommer til å bli dere to.

Anonymkode: 2e629...97e

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes utrolig kjipt og kjedelig ut. Høres ikke ut som hun er helt moden ennå. Å drive på sånn for å slite ut folk er det bare drittunger som gjør. 

Anonymkode: c926e...611

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurte faktisk på om dere var 16...

Hjelpes! Er du glad i drama, så blir du! Ser overhodet ikke noe poeng i en fortsettelse..

Anonymkode: bffa0...a81

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er 20 år og oppfører seg sånn har hun sikkert en personlighetsforstyrrelse. BPD eller noe annet sinnssvakt. Hadde gått og aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: 39310...0df

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjøre det slutt. Kan være greit å legge fram hvorfor så hun kan jobbe med seg selv, men vær klar på at det ikke kommer til å bli dere to.

Anonymkode: 2e629...97e

Slik jeg ser blir det aldri oss nei

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lurte faktisk på om dere var 16...

Hjelpes! Er du glad i drama, så blir du! Ser overhodet ikke noe poeng i en fortsettelse..

Anonymkode: bffa0...a81

Nei er overhodet ikke glad i drama.... Og ser slik ting er og ting ikke blir bedre orker jeg ikke å fortsette med henne!

Anonymkode: 2c020...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av henne. Ikke lei av hun. 

Anonymkode: 49b10...31b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en tidligere venninne av meg. Hun har emosjonell ustabil personlighet forstyrrelse. Holdt på sånn både mot venninner og kjærester. Tenk deg godt om.........Godt råd :)

Anonymkode: 03cdf...683

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å slå opp, også har du vel lært for fremtiden at det beste er å fare likesinnede - altså ei som er i jobb og ikke har psykiske problemer.

Fortell samtidig henne at hun også burde gå for likesinnede - altså uføre.

Like barn leker best. 

Anonymkode: 39662...95b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lei av henne. Ikke lei av hun. 

Anonymkode: 49b10...31b

Takk for at du tok tiden på å svare da! 😊 Fin dag til deg og!

TS

Anonymkode: 2c020...0e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreminflosshatt altså!! 

Er så lei av kg som slenger ut diagnoser som om det skulle være en skitten truse. 

Selv om noen der kjenner, vet om, ett eller annet, har en diagnose som kan ha samme likhetstrekk, vil ikke det si at daten til ts har den sykdommen. 

Enkelte mennekser er bare rare og forskrudde.

Anonymkode: 0f18b...55c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette høres ut som en tidligere venninne av meg. Hun har emosjonell ustabil personlighet forstyrrelse. Holdt på sånn både mot venninner og kjærester. Tenk deg godt om.........Godt råd :)

Anonymkode: 03cdf...683

Synd å si det, men når man har blitt stemplet i panna med en slik diagnose er det ikke håp. Selv behandlere klarer dem ikke.

Anonymkode: 39310...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når begynnelsen av forholdet er turbulent, blir det garantert et liv med mye drama i fremtiden. Hun er ikke stabil nok til å være i et lykkelig forhold. 

Anonymkode: 8b058...875

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump!! Er det allerede dårlig blir det ikke bedre av å bli sammen! Ikke inngå et forhold med et ustabilt menneske. Vær så snill... Hilsen ustabilt menneske. 

Anonymkode: 1135d...f29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er 20 år og oppfører seg sånn har hun sikkert en personlighetsforstyrrelse. BPD eller noe annet sinnssvakt. Hadde gått og aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: 39310...0df

Man får ikke en personlighetsforstyrrelsediagnose som 20 åring. Det blir først satt om man er over 25 år. Hun kan også bare være dramaqueen! 

Anonymkode: 1135d...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det bare å slå opp, også har du vel lært for fremtiden at det beste er å fare likesinnede - altså ei som er i jobb og ikke har psykiske problemer.

Fortell samtidig henne at hun også burde gå for likesinnede - altså uføre.

Like barn leker best. 

Anonymkode: 39662...95b

For en merkelig kommentar... om du er syk og uføretrygdet trenger du ikke og være en dårlig kjæreste. Jeg vet om flere med høye utdannelser,  gode jobber og utad er "perfekte" som er klin hakke gale privat, og ikke bra ektefeller.... Og vice versa folk som er av ulike grunner uføre etc, som er verdens snilleste og beste kjærester. Så dette var en litt trangsynt og merkelig ting og si. Håper ikke du blir ufør en dag da ;)

Anonymkode: 03cdf...683

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får ikke en personlighetsforstyrrelsediagnose som 20 åring. Det blir først satt om man er over 25 år. Hun kan også bare være dramaqueen! 

Anonymkode: 1135d...f29

Dramaqueen er som regel et ganske godt tegn på at noe ikke stemmer.

Anonymkode: 39310...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herreminflosshatt altså!! 

Er så lei av kg som slenger ut diagnoser som om det skulle være en skitten truse. 

Selv om noen der kjenner, vet om, ett eller annet, har en diagnose som kan ha samme likhetstrekk, vil ikke det si at daten til ts har den sykdommen. 

Enkelte mennekser er bare rare og forskrudde.

Anonymkode: 0f18b...55c

Sant det. Enig i den, så jeg beklager for at jeg skrev det.

Anonymkode: 03cdf...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg og hun skal møtes litt i morgen og feire 17 mai sammen. Hun skal og sove hos meg. Jeg gleder meg til å se henne fordi vi har det som sagt fint når vi er sammen. Men jeg får samtidig dårlig samvittighet når hun tror jeg vil fortsette med henne. Før eller senere må jeg gjøre det slutt fordi jeg merker selv hvor mye jeg ødelegger livet. 

Anonymkode: 2c020...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...