Gå til innhold

Avis: Si fra deg tittelen, Märtha


frabergen

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, waco said:

Hvis mette marit kan bli kronprinsesse så kan vel Durex være en prins?

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest qwer80

Avskaff hele kongehuset, så kan de bedrive hva de vil av virksomhet! Helt utgått på dato i vårt moderne samfunn! At man skal forherlige noen mennesker på den måten syntes jeg er på godt norsk helt fjernt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, qwer80 said:

Avskaff hele kongehuset, så kan de bedrive hva de vil av virksomhet! Helt utgått på dato i vårt moderne samfunn! At man skal forherlige noen mennesker på den måten syntes jeg er på godt norsk helt fjernt!

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lexii skrev:

Du er et PRAKTEKSEMPLAR på hvordan nordmenn IKKE burde være, men som dessverre veldig mange er.

Hadde du fulgt med i timen, så vet du at Durek selv bekrefter at han IKKE kan helbrede kreft eller leukemi, og har ALDRI påstått at han kan. Det er noen andre som har funnet opp dette, også spinner media videre på en løgn - og slik er det med MANGE ting som vi leser i avisene.

Flott at du er en sånn fantastisk nordmann som faktasjekker alt som står i avisen da. Jeg leser, tenker «jøss» og blar forbi. Bryr meg overhodet ikke nok om han her til å sjekke noe videre. Men - uavhengig av sjaman og hva han har sagt og ikke - mener jeg fremdeles prinsessen fremstår svært useriøs og burde sagt fra seg tittelen for lenge siden. Det burde hun gjort før hun begynte med de der englegreiene.

Endret av boblevann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må få lov til å leve sitt liv, og velge akkurat den partneren hun vil, MEN hun burde ikke bruke tittelen sin i markedsføring enkelt og greit.

Personlig synes jeg det er trist at så mange ikke liker kongehuset. Jeg synes det er en fin tradisjon med historiske røtter.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LaptopPute skrev:

skal man ha makt og penger så tenker jeg at det er mye bedre at folket velger personen inn i det, i stedet for at man blir født inn i det. 

Hvilken makt har monarken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, boblevann skrev:

Flott at du er en sånn fantastisk nordmann som faktasjekker alt som står i avisen da. Jeg leser, tenker «jøss» og blar forbi. Bryr meg overhodet ikke nok om han her til å sjekke noe videre. Men - uavhengig av sjaman og hva han har sagt og ikke - mener jeg fremdeles prinsessen fremstår svært useriøs og burde sagt fra seg tittelen for lenge siden. Det burde hun gjort før hun begynte med de der englegreiene.

Jeg påstår ikke at jeg er en fantastisk nordmann (hva definerer en fantastisk nordmann, sånn egentlig?), men jeg er veldig opptatt av at den som sprer løgner er den som skal ta konsekvensene av det også. I dette tilfellet er det ikke Durek som sprer løgner om å kunne helbrede kreft, men media som spinner rundt på denne løgnen. Hadde Durek faktisk bekreftet dette og stått for det, hadde saken vært en annen så klart.

Og det er trist at du er en av de som leser kun overskrifter, gjør opp en mening ut i fra den lille setningen (som ofte ikke henger på greip med resten av innholdet), slenger denne meningen ut på SoMe og BOOM - slik spres fjærene. Håper en dag alle kan ta seg tid til å undersøke ting litt nøyere slik at man har fakta på bordet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder for meg om hun slutter å titulere seg prinsesse Märtha Louise i forretningssammenheng. Det sømmer seg ikke å blande det kongelige inn i de noe tvilsomme greiene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, boblevann skrev:

Helt enig. Det våset hun driver på med setter kongehuset i et svært dårlig lys. Vanskelig å ta kongehuset Norge seriøst når prinsessen driver å snakker med engler og er sammen med en som mener han kan helbrede kreft av å stryke på folk eller hvafaen han gjør 🤦‍♀️

Helt enig med deg. Hun fremstiller ikke norge som akkurat no særlig bevisste heller.. fremstilt mer  som dum spør du meg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun skal få elske hvem hun vil, være kjæreste med hvem hun vil, bruke tittelen sin som hun vil og at dette er noe kristenfundamentalistiske avisfyrer kan la være å bry seg med. 

Hun har hatt eventyrlesing og turne før, med prinsessetittel, og det er greit. Konkurranseridning på hest som prinsesse er greit. Engleskole er nesten greit. Men en sjaman? Der går grensa. Jeg kan ikke se at dette kan være noe annet enn moralisme. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest qwer80
2 minutter siden, Invicta skrev:

Jeg synes hun skal få elske hvem hun vil, være kjæreste med hvem hun vil, bruke tittelen sin som hun vil og at dette er noe kristenfundamentalistiske avisfyrer kan la være å bry seg med. 

Hun har hatt eventyrlesing og turne før, med prinsessetittel, og det er greit. Konkurranseridning på hest som prinsesse er greit. Engleskole er nesten greit. Men en sjaman? Der går grensa. Jeg kan ikke se at dette kan være noe annet enn moralisme. 

Nei du kan ikke se det nei? Helt greit å bruke prinsessetittel som markedsføring for å tjene penger sammen med en sjaman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, qwer80 skrev:

Helt greit å bruke prinsessetittel som markedsføring for å tjene penger sammen med en sjaman?

Jepp. Og sammen med en tømmerhogger, en forfatter, en politiker eller en satanist. Når noen går inn og prøver å bestemme når hun får bruke prinsessetittelen, er det bare moralistisk. Det er helt åpenbare religiøse motiver her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Testosteron skrev:

Hvilken makt har monarken?

Han kan aldri bli straffeforfulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, waco skrev:

Han kan aldri bli straffeforfulgt.

Det er ikke makt. Makt er muligheten til å tvinge igjennom sin vilje på tross av andres vilje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
2 hours ago, Testosteron said:

Hvilken makt har monarken?

De er kjemperike. De har makt. De har makt over tjenerne sine. De har makt over mannen i gata. De er svært svært svært priviligerte. Hvis du ikke tror de har makt så er du svært lite rollebevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Invicta skrev:

Jepp. Og sammen med en tømmerhogger, en forfatter, en politiker eller en satanist. Når noen går inn og prøver å bestemme når hun får bruke prinsessetittelen, er det bare moralistisk. Det er helt åpenbare religiøse motiver her. 

Så er det noen av oss som syntes det blir feil å bruke prinsesse tittelen til å promotere en kommersielt virksomhet, som i ytterste tilfeller lurer penger fra folk i ytterste nød på tull og tøys

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Testosteron skrev:

Det er ikke makt. Makt er muligheten til å tvinge igjennom sin vilje på tross av andres vilje

Kongens vilje teller mer enn alminnelige folks vilje, ikke glem at kongen har retten til å benåde mennesker. Men er enig at dersom definisjonen av makt er å "påtvinge sin egen vilje mot andres motvillighet" er vel i bunn og grunn de aller fleste mennesker maktesløse, med mindre man ser på mødre som ammer sine småbarn eller noe lignende.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en prinsesse slutte å være prinsesse? 

Man er jo prinsesse på grunn av foreldrenes posisjon og titler. 

Men å bruke det faktum at man er prinsesse for markedsføring kan man jo slutte med. 

Men jeg skjønner ikke hvem som gidder å høre på noen prate vagt om engler, prinsesse eller ikke. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Kan en prinsesse slutte å være prinsesse? 

Man er jo prinsesse på grunn av foreldrenes posisjon og titler. 

Men å bruke det faktum at man er prinsesse for markedsføring kan man jo slutte med. 

Men jeg skjønner ikke hvem som gidder å høre på noen prate vagt om engler, prinsesse eller ikke. 

 

Tenk om han Derek byttet navn til Prince da, - Prince Derek som man kan hete i amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...