Gå til innhold

Noen som en vakker dag bare ga blaffen i utseende og fokuserte på andre ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest mye på kg, vært sammen med en som alltid snakket om damers ytre, vært del av popisgjengen som skulle sminke og dolle seg, har jeg fått veldig nok.

Ser hvor mye krefter, penger og tid unge kvinner bruker på det ytre. Ja, gøy å se pen ut, men synes det blir så mye fokus på det at tiden ikke strekker til. Nå går jeg oftere og oftere uten sminke. Jeg orker ikke farge håret og holder det ganske kort. Jeg har halvert klesmengden og budsjettet. Jeg trener dobbel så mye og bruker tiden på egen helse og lesestoff/nyheter og tid med venner.

Flere som har gått den veien?

Utrolig deilig å slutte å bry seg.

 

 

 

Anonymkode: 96e8d...75b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det å gå ofte uten sminke og ikke farge håret er det samme som å gi blaffen i utseendet. Jeg striper håret men kan fint gå uten sminke. Før kunne jeg ikke gå til butikken uten mascara engang! Men bryr meg om hvordan jeg kler meg og liker å bruke litt smykker. 

Det har vel mye med de man omgås med. Da jeg begynte i en jobb der mange av kollegene mine gikk uten sminke føltes det ganske deilig. Når jeg sminker jeg til fest nå er det morsommere å sminke seg fordi det føles som en spesiell anledning. Jeg bruker f.eks aldri øyenskygge utenom når jeg skal på fest.  Jeg har ikke sluttet å bry meg om utseendet, men har et mye mer avslappet forhold til det nå enn før. Jeg har aldri vært en jålete type heller da. Men kler jeg meg i kjole nå er det for meg selv, for å føle meg fin. Andres meninger betyr ikke så mye lenger og det føles veldig greit 😊

Anonymkode: 96e7b...c50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk barn hadde jeg verken tid eller overskudd til å «ta vare på meg selv». Først nå 8 mnd senere har jeg ork til å sminke meg litt hvis vi skal noe spesielt osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri gitt blaffen i utsendet, og synes det er synd når andre gjør det. Derimot har jeg ingen problemer med å gå uten sminke, farger ikke håret (ennå) og trives like godt i turklær som kjoler. Alt til sin tid, men liker å se velstelt og verdig ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok aldri vært av den som er mest fokusert pæ utseende, men fikk et HELT annet fokus når jeg ble mamma. Livet er mer enn meg selv, og denne tilværelsen er jeg veldig takknemlig for å få lov og oppleve. 🌸

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke blaffen i utseende... gir derimot blaffen i hva andre tenker om mitt utseende og meg generelt. Deet er det som er befriende!

Anonymkode: 2f93a...bf5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan egentlig aldri si at jeg gir blaffen i utseende, ettersom at jeg regelmessig dusjer, vasker håret, og passer på hygienen. 

Men når det har sagt, har jeg vel helt siden jeg ble «voksen» egentlig brydd meg mindre og mindre om hva andre tenker om hvordan jeg ser ut. 

Tenker på det slik jeg, at det noen synes er stygt synes kanskje noen andre at er fint. Så man kan aldri gjøre alle til lags.

Så jeg har alltid tenkt på det slik, hver deg selv. Burde aldri være et mål i seg selv å pynte på seg selv for andre sin del, isåfall gjør det heller for din egen del :)

Endret av Mumeod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se velstelt ut, så fikser håret så det ser greit ut og har på meg rene og pene klær, men utover det har jeg også sluttet litt å bry meg! Jeg vet jeg kunne blitt "penere" om jeg brukte like mye tid på å kjøpe klær, holde meg oppdatert på mote og style meg som jeg gjorde før, men er det egentlig verdt det? Er det verdt å bruke så mye tid på noe så overfladisk? 

Anonymkode: 5fad8...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i to omganger. Først da jeg ble mor, og fikk prioritetene kastet litt om på av det. Deretter da jeg ble livstruende syk, og de siste restene av unødvendig forfengelighet forsvant da. Husker faktisk at jeg tenkte at det ikke spiller noen rolle at jeg blir stygg for å bli frisk, alt jeg har lyst til er å henge med en stund til og nyte livet og alt det spennende som skjer :)

Det betyr ikke at jeg gir blaffen og går rundt som et uvasket, sjuskete fugleskremsel. Men jeg stresser ikke med å se mest mulig bra ut. Nå lever jeg livet innenfra og ut, og er mer opptatt av å ta inn verden enn å ta meg ut i den.

Anonymkode: 1bb3b...6f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 30 og føler jeg bryr med mindre og mindre om hva folk tenker om hvordan jeg ser ut.

Nå tenker jeg mer på hva jeg selv føler er behagelig og riktig. 

Jeg liker å gå med rene klær og se ren og velstelt ut. Men å dolle meg opp hele tiden er jeg ikke så opptatt med lenger.

Gøy når du først skal dolle deg litt til og føle deg litt ekstra fin med øyenskygge og en fin kjole. 

For meg er helsen viktig. Holde kroppen frisk og rask. Da føler jeg meg bra.

Jeg gir aldri blaffen i å ta vare på meg selv 

 

Anonymkode: de2bd...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.

Det finnes da en mellomting mellom å bruke 1 t på å sminke seg og det å bruke kjappe 10min. 

Alle slike ting kan gjøres kjappere men når du bruker 10 min så får du seff ikke utseende som når du bruker 1t men det er ikke nødvendig å bare gi fullstendig f... og aldri sminke seg heller. Og det ned utseende er jo det du skal gi litt f... i men det betyr ikke å slutte å sminke/barbere/kle deg anstendelig osv

Skal man plutselig gå fra å kle seg ordentlig til å kle seg sjuskete da selvom man bruker like lang tid på å kle på seg? Kutt ned på tiden du bruker på å velge hva du skal ha på deg først og fremst🙂

Jeg gir også blaffen hvis det å ikke bruke lang tid på å sminke seg er å gi blaffen.

Farge håret kan du gjøre hver 6-8 uke det samme med å fikse håret eller du kan la det gå lengre. Finnes masse produkter som ordner det ene og det andre og stusse hår kan egentlig hvem som helst gjøre.

Det handler jo ikke om å gi slipp på seg selv men å drite i menns krav og menn som snakker dårlig.

 

Anonymkode: 89b0b...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gjøre ting som å farge håret, men sminke bryr jeg meg lite om. Jeg sminker meg når jeg skal på noe spesielt (venninnekveld, ut på byen, bryllup osv), men ikke i hverdagen. Jeg har noen ganger sminket meg litt før jobb, men ender som regel med at jeg glemmer det. Bryr meg også lite om klær. Dvs jeg vet hva jeg liker og kjøper selvsagt klær som passer meg og som jeg føler meg vel i. Men jeg kjøper bare klær når jeg må. Jeg har noen plagg til hverdags og noen til finere bruk, det holder i massevis. Det er ikke noe jeg bruker spesielt mye tid og energi på.

Jeg har så mye annet jeg heller vil bruke mine penger, min tid og min energi på, som gir meg så mye mer. Men folk er jo forskjellige, noen har jo sminke og mote som stor hobby. Jeg synes det er dørgende kjedelig.

Anonymkode: ed264...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvorfor man gjør disse tingene er et viktigere spørsmål her. Hvis man gjør det av press og føler at man må og at man må se ut på en spesiell måte så forstår jeg tankegangen. Da handler det om hva andre tenker enn at man gjør de tingene for at man selv liker det og føler seg bra.

Jeg synes det er litt sånn opphøyet å ikke skulle sminke seg og at noen derfor kan se ned på de som sminker seg. Nå er ikke dette rettet mot en spesiell person, men når jeg hører kvinner snakke om det så går det igjen og jeg har ikke problemer med at folk ikke sminker seg. Det er bare det der å opphøye det som noe bedre jeg reagerer litt på.

Selv så er jeg fortsatt opptatt av mitt utseende. Jeg sminker meg stort sett hver dag, men det kommer an på anledning og jeg har ikke problemer med å gå uten sminke. Men jeg liker det og da fortsetter jeg med det. Jeg farger også håret og liker å føle meg vel.

Jeg vil også si at slike ting går litt opp og ned i forhold til hva som skjer i livet, men jeg merker at med alderen så er det mindre viktig med hva alle andre mener om mine klær, hår osv. Man må nesten gjøre det som føles riktig for en selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 33 og bryr meg mer og mer. Før tok jeg ei børste og ordna håret og tok kanskje på no maskara før jeg stakk ut. Så ble jeg mamma og slutta nesten helt med maskaraen. Fikk jeg to unger til og nå bryr jeg meg mer enn noensinne. Fordi jeg ser så sykt gammel og kjerring ut! Ungene synes at jeg var penere på bilder fra før jeg fikk unger (var jo ymgre da) og rynkene har virkelig kommet. Liker det ikke.. Og har begynt å bruke tid og penger på å se bedre ut.

Anonymkode: 49ae5...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte begynne å vokse barten min, men ellers så kler jeg meg vanlig, bruker ikke mye penger på klær, sminker meg noe ekstra til fest men kun med mascara til hverdags. Striper håret og stusser meg to ganger i året. Er 32 år men må ofte vise leg når jeg skal kjøpe snus ;) hahah... bryr meg fint lite om hva andre synes om meg. Det skjedde noe når jeg nærmet meg 30. Herlig!!

Anonymkode: 83680...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig med kroppsfasongen (timeglassfigur), så eneste effort her, er kroppsnære, men enkle klær. Komfortable sko pga en skade, og sjeldent sminke. Etter kjæresten en gang kommenterte at han så så lite forskjell mtp hvor lang tid jeg brukte på å sminke meg, fant jeg ut at maskara og lipgloss holder lenge. Er også mammaen til en jente, og jeg vil at hun skal være aktivt med i livet, istedetfor å bruke masse tid på utseendet sitt.

Anonymkode: d411d...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid brydd meg veldig lite. Er naturlig slank og har ikke gjort noe for det. Er ikke spesielt pen likevel. Men bryr meg heller ikke. Slipper og bruke masse tid på sminke og se på meg selv i speilet. Kan fint gå i joggebukse i butikken og ut uten sminke. Liker å ha på meg maskara, men er vel mest en del av morgenrutinen. Trenger det ikke. Deilig å være så avslappet og sparer masse tid på det. 

 

Anonymkode: bf847...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bry deg nå.

Anonymkode: bc4aa...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi bruker aldri sminke, og trener heller aldri. Jeg synes det bare gjør henne enda mer attraktiv at hun er så naturlig og avslappet. Men hun har god kontroll på kaloriinntak da, det er viktig.

Anonymkode: 7a998...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke noe sminke, ordner noe spesielt med håret, eller andre ting for å "fikse" på utseendet.  

Hva andre mener / føler om dette, gir jeg rett og slett blanke pokker i! Alle andres meninger sier i så fall langt mer om dem, enn det gjør om meg... 

Anonymkode: fd6fe...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...