Gå til innhold

Vi som har søkt på sykepleie - 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt! Har 45,6 poeng og fyller 24 år :) Har søkt Gjøvik, Hadeland, Valdres, Gudbrandsdalen og Kristiansund. Har kun søkt deltid og med særskilt grunnlag. Håper virkelig jeg kommer inn! Har også søkt på noen vernepleier utdanninger (deltid) så det blir en av delene for meg

Anonymkode: 9b62a...78a

Blir ekstra spennende å se hva det blir da! :) 

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Høres jo bare fantastisk ut for min del, så jeg blir nå ihvertfall ikke skremt:) jeg er passe anatomi nerd ifra før av så jeg gleder meg faktisk veldig til spesielt det. 

En annen ting jeg er litt spent på er hvordan aldersfordelingen er blant studentene? Selv er jeg over 30, og vet jo at det er mange voksne som starter på sykepleien, men ser allikevel for meg at alle mine medstudenter kommer til å være 19🙊

Anonymkode: ce860...2ea

De fleste kaller seg for anatomi nerd som du, men det er helt sykt omfattende til minste detalj. Så mye pugging!

Unngå NTNU, der er de slakke på kravene i forhold til akademiske tekster, og man risikerer full stryk når man skal skrive bachelor og master! Man trenger øvingen og får null tilbakemeldinger på dette. Mange som får godkjent arbeidskrav tross den rævva formuleringen.

Anonymkode: 19ee6...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kaller seg for anatomi nerd som du, men det er helt sykt omfattende til minste detalj. Så mye pugging!

Unngå NTNU, der er de slakke på kravene i forhold til akademiske tekster, og man risikerer full stryk når man skal skrive bachelor og master! Man trenger øvingen og får null tilbakemeldinger på dette. Mange som får godkjent arbeidskrav tross den rævva formuleringen.

Anonymkode: 19ee6...780

Åneii ikke si sånt a, nå som jeg endelig har bestemt meg for NTNU på førsteplass.. Har veid for og imot Gjøvik ørten ganger, men landet på det til slutt. Nå blir jeg jo usikker igjen😬😅 

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åneii ikke si sånt a, nå som jeg endelig har bestemt meg for NTNU på førsteplass.. Har veid for og imot Gjøvik ørten ganger, men landet på det til slutt. Nå blir jeg jo usikker igjen😬😅 

Anonymkode: ce860...2ea

Kan hende Gjøvik er bra. Men ikke Trondheim. Forelesningene er kjedelige og nivået er veldig lavt. 

I tillegg er hele studiet lagt opp veldig rotete. Midt i eksamenstiden har man masse bortkastet obligatoriske forelesninger og rekkefølgen er ikke helt som den burde. Men verste er tilbakemeldingene fra lærer. 

Anonymkode: 19ee6...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20.juli får bare ikke kommet fort nok!  :) Hvor har du søkt?

Anonymkode: ce860...2ea

Haugesund og Stord. Om jeg ikke kommer inn så er det ikke krise det heller, klarer å vente et år til. Har en jobb jeg trives i uansett 😊 Hvor har du søkt? Jeg dagdrømmer om den dagen jeg får vite om jeg kommer inn 😂

Anonymkode: db5fb...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende Gjøvik er bra. Men ikke Trondheim. Forelesningene er kjedelige og nivået er veldig lavt. 

I tillegg er hele studiet lagt opp veldig rotete. Midt i eksamenstiden har man masse bortkastet obligatoriske forelesninger og rekkefølgen er ikke helt som den burde. Men verste er tilbakemeldingene fra lærer. 

Anonymkode: 19ee6...780

Ja akkurat den studieplanen har jeg faktisk stusset litt over, enkelte steder. Trodde bare den ikke var ferdig. Hmm, jeg får ta en siste vurderingsrunde før 1.juli😅 

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haugesund og Stord. Om jeg ikke kommer inn så er det ikke krise det heller, klarer å vente et år til. Har en jobb jeg trives i uansett 😊 Hvor har du søkt? Jeg dagdrømmer om den dagen jeg får vite om jeg kommer inn 😂

Anonymkode: db5fb...970

Haha, samme her. Jeg har søkt Gjøvik og Elverum på første og andre😊 Har søkt flere steder også, just in case, men mest sannsynlig blir det en av de.

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Heidegger skrev:

Hei kommende sykepleiere! Dere har valgt det fineste yrket! Jeg er 50 pluss, har ikke angret en eneste dag!

Vær selektive når dere velger arbeidsplass, miljøet har så mye å si. Lykke til!

Akkurat det samme jeg tenker óg. Tusen takk, gleder meg enormt!😊 

ts

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 6.14, AnonymBruker skrev:

Siden snittet er så høyt i utgangspunktet tror jeg ikke det skjer så mye med snittet siden man med så høyt snitt har en søkermasse som allerede har over 3 i norsk og matte. Klart antall søkere går ned, men dette er jo de som ikke har innfridd karakterkravet og ikke gidder å søke, men de med høyest karakterer vil jo fortsatt søke og snittet vil bli deretter.

Anonymkode: 44678...9cd

Jeg hadde 3 i matte og 4 i norsk. Har bare ett år igjen så det kravet gjaldt ikke da jeg søkte meg inn på studiet MEN poenget mitt er at jeg hadde et snitt (Ordinær) på 5,2 selv med 3 i matte :) jeg tror det kommer til å synke fordi folk begynner å innse at dette yrket er dårlig betalt og slitsomt. 

Anonymkode: 6fcba...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har søkt sykepleierlinjen i Molde og Ålesund?

Anonymkode: 710a7...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...