Gå til innhold

Vi som har søkt på sykepleie - 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finner ingen tråd om dette.. Hvor mange er det som håper å komme inn på sykepleierstudiet til høsten? 

Hvor har du søkt, hvor gammel er du osv?

 

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal det finnes en tråd om det? 

Anonymkode: 1cd4f...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke neste år. Hvor mange poeng har du TS? Jeg tar studiekompetanse nå. Satser på å komme inn på landets mest attraktive sykepleierutdanning:)

Anonymkode: df33c...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke neste år. Hvor mange poeng har du TS? Jeg tar studiekompetanse nå. Satser på å komme inn på landets mest attraktive sykepleierutdanning:)

Anonymkode: df33c...e5f

Hva mener du er landets mest attraktive sykepleieutdannings da? Og hvorfor?

Anonymkode: aa874...f76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sykepleiere. Det er bare slit, og dere blir nærmest spyttet på av andre folk når de hører yrket. Som sykepleier så slutter jeg. 

Anonymkode: 0c8b1...837

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bli sykepleiere. Det er bare slit, og dere blir nærmest spyttet på av andre folk når de hører yrket. Som sykepleier så slutter jeg. 

Anonymkode: 0c8b1...837

Ja, man må nok være lidenskapelig interessert om man skal holde ut, har jeg skjønt. Men kjenner også mange sykepleiere som aldri har angret et sekund, og jeg tipper helst at jeg blir å havne i den kategorien. :)

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke neste år. Hvor mange poeng har du TS? Jeg tar studiekompetanse nå. Satser på å komme inn på landets mest attraktive sykepleierutdanning:)

Anonymkode: df33c...e5f

Jeg har 49-50 poeng (venter på en siste karakter), og har søkt meg til Gjøvik og Elverum. Håper på Gjøvik🤞🏻

Anonymkode: ce860...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om snittet nå som det er innført nye karakterkrav?

Jeg har 49,9 poeng og søker på VID i Bergen med rett over 50 poeng. Håper jo det skal gå min vei mtp. at det kanskje er færre kvalifiserte søkere som mangler matematikk og norskkravet. Har uansett noen andre i backup, men ønsker meg veldig gjerne til Bergen. 

Veldig spent på hva som skjer med snittet! Regner med det kommer til å synke en del på de studiestedene der snittet ligger rundt 4,5, men håper også det synker litt på de som har høyere snitt. 

Anonymkode: 419f3...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om snittet nå som det er innført nye karakterkrav?

Jeg har 49,9 poeng og søker på VID i Bergen med rett over 50 poeng. Håper jo det skal gå min vei mtp. at det kanskje er færre kvalifiserte søkere som mangler matematikk og norskkravet. Har uansett noen andre i backup, men ønsker meg veldig gjerne til Bergen. 

Veldig spent på hva som skjer med snittet! Regner med det kommer til å synke en del på de studiestedene der snittet ligger rundt 4,5, men håper også det synker litt på de som har høyere snitt. 

Anonymkode: 419f3...e89

Har også lurt på dette. Veldig spent på om det synker eller om det blir å påvirkes i det hele tatt. Men ser på søkerlistene som er lagt ut på samordna, at antall søkere til sykepleien har sunket drastisk mange steder fra ifjor til i år. Så krysser fingrene:)

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 16.27, Celaeno skrev:

Lykke til dere som har søkt :)

Jeg er snart ferdig med 1 året.

Takk! 

Hvordan var 1.året i forhold til forventningene du hadde før oppstart?:)

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden snittet er så høyt i utgangspunktet tror jeg ikke det skjer så mye med snittet siden man med så høyt snitt har en søkermasse som allerede har over 3 i norsk og matte. Klart antall søkere går ned, men dette er jo de som ikke har innfridd karakterkravet og ikke gidder å søke, men de med høyest karakterer vil jo fortsatt søke og snittet vil bli deretter.

Anonymkode: 44678...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 

Hvordan var 1.året i forhold til forventningene du hadde før oppstart?:)

Anonymkode: ce860...2ea

 

Jeg er også snart ferdig med 1.året og det har vært.. intenst! Før jul var ille - afb var MYE pensum og mye lesing + at vi hadde andre eksamener og prosjekt i tillegg. Så har vi vært i 10 ukers sykehjemspraksis og selv om jeg har yrkeserfaring fra før av var det intenst med lang praksis hvor man hele tiden skal være "på" som student. Men uten tvil veldig artig og lærerikt år! Bratt læringskurve for de som har 0 erfaring med helsevesenet fra  før av. 

Anonymkode: 44678...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 

Hvordan var 1.året i forhold til forventningene du hadde før oppstart?:)

Anonymkode: ce860...2ea

Som nevnt over her, veldig intenst! Det er mye man skal lære seg på kort tid. Anbefaler å begynne å lese Anatomi allerede fra studiestart og ikke drøye den, for da henger man etter med en gang. 

Jeg leste jevnt og trutt hele semesteret og klarte en B i anatomi. 

Etter jul hadde vi sykehjemspraksis og det var utrolig gøy å få gjøre alt det man hadde lært før jul mtp grunnleggende sykepleie.

Fra Mars til Mai har vi to fag og de har felles eksamen i Klinisk Sykepleie. Hvis man har gjort det bra i anatomi så har man en stor fordel her, hvis ikke så kan det også bli vanskelig.

Håper ikke jeg skremmer noen nå, men dette er helt ærlig skrevet. Jeg ble litt skremt over alt vi skulle lære, og har grått mine tårer,  men det går fint så lenge man har gode rutiner fra starten :)

Går på OsloMet forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er også snart ferdig med 1.året og det har vært.. intenst! Før jul var ille - afb var MYE pensum og mye lesing + at vi hadde andre eksamener og prosjekt i tillegg. Så har vi vært i 10 ukers sykehjemspraksis og selv om jeg har yrkeserfaring fra før av var det intenst med lang praksis hvor man hele tiden skal være "på" som student. Men uten tvil veldig artig og lærerikt år! Bratt læringskurve for de som har 0 erfaring med helsevesenet fra  før av. 

Anonymkode: 44678...9cd

 

3 timer siden, Celaeno skrev:

Som nevnt over her, veldig intenst! Det er mye man skal lære seg på kort tid. Anbefaler å begynne å lese Anatomi allerede fra studiestart og ikke drøye den, for da henger man etter med en gang. 

Jeg leste jevnt og trutt hele semesteret og klarte en B i anatomi. 

Etter jul hadde vi sykehjemspraksis og det var utrolig gøy å få gjøre alt det man hadde lært før jul mtp grunnleggende sykepleie.

Fra Mars til Mai har vi to fag og de har felles eksamen i Klinisk Sykepleie. Hvis man har gjort det bra i anatomi så har man en stor fordel her, hvis ikke så kan det også bli vanskelig.

Håper ikke jeg skremmer noen nå, men dette er helt ærlig skrevet. Jeg ble litt skremt over alt vi skulle lære, og har grått mine tårer,  men det går fint så lenge man har gode rutiner fra starten :)

Går på OsloMet forresten.

Høres jo bare fantastisk ut for min del, så jeg blir nå ihvertfall ikke skremt:) jeg er passe anatomi nerd ifra før av så jeg gleder meg faktisk veldig til spesielt det. 

En annen ting jeg er litt spent på er hvordan aldersfordelingen er blant studentene? Selv er jeg over 30, og vet jo at det er mange voksne som starter på sykepleien, men ser allikevel for meg at alle mine medstudenter kommer til å være 19🙊

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Høres jo bare fantastisk ut for min del, så jeg blir nå ihvertfall ikke skremt:) jeg er passe anatomi nerd ifra før av så jeg gleder meg faktisk veldig til spesielt det. 

En annen ting jeg er litt spent på er hvordan aldersfordelingen er blant studentene? Selv er jeg over 30, og vet jo at det er mange voksne som starter på sykepleien, men ser allikevel for meg at alle mine medstudenter kommer til å være 19🙊

Anonymkode: ce860...2ea

Hos oss har det vært en god mix, så dette skal du ikke tenke så mye på! Jeg er også over 30, men fant fort en liten gjeng likevel som også har forskjellig alder. Felles interesse i faget samler folk :)

Anonymkode: 44678...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er straks ferdig med første året nå, og jeg er 29 år så det er ikke noe problem :) Jeg studerer i Oslo, og bare i min "klasse" alene er folk alt mellom 19 og 40 år, med flertallet rundt 21. 

Jeg er helt enig med de over at det er lurt å starte på anatomien med en gang, og bruk gjerne sykepleiepluss for gode forklaringer som er lette å huske. Hvis du kan anatomien vil eksamen i grunnleggende sykepleie bli lettere, og ikke minst eksamen i sykdomslære!

 

Anonymkode: 60c90...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt, er så sinnsykt spent! Har 46 poeng og i fjord var det akuratt 46 som var poenggrensen på andre valget mitt. Førstevalget er litt over 46. Jeg blir snart 28 😊

Anonymkode: db5fb...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt! Har 45,6 poeng og fyller 24 år :) Har søkt Gjøvik, Hadeland, Valdres, Gudbrandsdalen og Kristiansund. Har kun søkt deltid og med særskilt grunnlag. Håper virkelig jeg kommer inn! Har også søkt på noen vernepleier utdanninger (deltid) så det blir en av delene for meg

Anonymkode: 9b62a...78a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt, er så sinnsykt spent! Har 46 poeng og i fjord var det akuratt 46 som var poenggrensen på andre valget mitt. Førstevalget er litt over 46. Jeg blir snart 28 😊

Anonymkode: db5fb...970

20.juli får bare ikke kommet fort nok!  :) Hvor har du søkt?

Anonymkode: ce860...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...