Gå til innhold

- Jeg eier denne gata, jeg gjør som jeg vil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ordene tilhører en av de tiltalte i en gjengvoldsak som går for retten i Arendal. Ifølge lokalavisen gir saken "et sjeldent innblikk i volden i innvandrermiljøene i Arendal"

Tre gutter med innvandrerbakgrunn står tiltalt for å ha utøvd vold mot en innvandrergutt i tenårene «i byens godt skjulte innvandrermiljø».

- Ifølge innvandrere Agderposten har vært i kontakt med, skjer mye av volden i Arendal i et ungdoms- og innvandrermiljø som ikke har det som vane å anmelde hverandre til politiet.

https://www.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.2642475

Først Oslo, så Drammen, så sprer det seg videre til småbyene. Integreringen uteblir, og den voldelige æreskulturen slår røttet. Eller er det bare ungdommelig bølleri de vokser av seg?

Anonymkode: 3728f...66b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man ser rundt ellers i verden, så tror jeg man skal være ganske naiv og tro at dette ikke er et problem som kommer til å bli større med årene. Spesielt når de vokser til. Gjenger og gjengvold har vi hatt her i landet i lange tider, men det virker å være et økende problem dessverre. Noen vil nok vokse det av seg, men langt fra alle. 

Anonymkode: 7bafc...8da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert ikke noen fritidsklubber. Hallo, da er det jo ikke så rart det blir som det blir!

Anonymkode: b4805...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de bør sendes hjem sammen med resten av familien siden de kommer til å bety enorme utgifter for norske skattebetalere.

Anonymkode: 7f91e...d83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg langt unna Oslo nå, synes hele byen er dritt.

Hadde så dårlige erfaringer sist jeg var der...

Anonymkode: eef98...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2019 at 9:28 PM, AnonymBruker said:

- Ifølge innvandrere Agderposten har vært i kontakt med, skjer mye av volden i Arendal i et ungdoms- og innvandrermiljø som ikke har det som vane å anmelde hverandre til politiet.

Det er nettopp derfor kriminaliteten ble rapportert i å gå ned, på østkanten i Oslo, en stund tilbake.

Når innvandrere ikke sladrer på hverandre, både av respekt og av frykt, så er det klart at det gis et uriktig bilde av østkanten og kriminaliteten der. Mesteparten av kriminaliteten blir ikke rapportert i det hele tatt, til politiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var verre på 80-90-tallet, for ikke å snakke om tidligere, da til og med ungdom fra forskjellige bydeler i bittesmå byer møttes for å denge skiten ut av hverandre. Har hørt noen heftige historier fra bestefar og onkler som vokste opp i en mye mindre by enn Arendal. Rivaliseringen var tidvis heftig, og voldelig.

Med da var det jo "våre" ungdommer, og det mye lettere å bli forferdet og opprørt når det er ungdommer som ser litt annerledes ut..

Anonymkode: 5b247...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var verre på 80-90-tallet, for ikke å snakke om tidligere, da til og med ungdom fra forskjellige bydeler i bittesmå byer møttes for å denge skiten ut av hverandre. Har hørt noen heftige historier fra bestefar og onkler som vokste opp i en mye mindre by enn Arendal. Rivaliseringen var tidvis heftig, og voldelig.

Med da var det jo "våre" ungdommer, og det mye lettere å bli forferdet og opprørt når det er ungdommer som ser litt annerledes ut..

Anonymkode: 5b247...4d5

Det har ikke noe med at de "ser litt annerledes ut". Det har med å gjøre at det er et importert problem. I dag er det så å si ingen norske ungdommer som er i gjenger osv. Tenk hvor lave kriminalitetstall vi hadde hatt dersom vi ikke hadde hatt disse innvandrerungdommene da!

Anonymkode: b4805...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det har ikke noe med at de "ser litt annerledes ut". Det har med å gjøre at det er et importert problem. I dag er det så å si ingen norske ungdommer som er i gjenger osv. Tenk hvor lave kriminalitetstall vi hadde hatt dersom vi ikke hadde hatt disse innvandrerungdommene da!

Anonymkode: b4805...0e0

Vi lever alle på samme jord!

Anonymkode: 591cf...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...