Gå til innhold

Beklager, men trives ikke her jeg bor. Enebolig og konstant noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg bodd her i litt over 1 år, og jeg har egentlig ikke trivdes så godt fra dag 1. Vi flyttet fra en leid leilighet rett ved sjøen i Trondheim, og kjøpte oss en enebolig et stykke lengre opp i dalen. Problemet er at her er det konstant trafikk, og terrassen blir nedstøvet av eksos og dritt fra trafikken som konstant kjører forbi husveggen. Når vi kjøpte huset fikk vi til beskjed om at trafikken bare var midlertidig, men etter å ha klaget og snakket med kommunen ser det ut som om dette blir hovedveien inn til resten av nabolaget osv. 

Etter 1 år med intensiv oppussing, der vi har laget flere utleiedeler, pusset opp vår leilighet og ordnet og gjort det pent, kjenner jeg på en tomhetsfølelse. Jeg er veldig fornøyd med hvordan det har blitt, men jeg er ikke lykkelig her. Det er ALLTID noe som plager meg, eller som irriterer meg her. Bilene kjører forbi husveggen i 60-80 km i timen. Eksos og forurensning er en del av hverdagen. Folk som bor her er ikke så nøye, og nabobutikken selger gammel mat og grønt. Ja, det er ikke akkurat et klasse nabolag for å si det slik. Nede ved sjøen er det masse kulturtilbud og mye å være med på. Her oppe er det nada! 

Rett nede i gaten går en stor motorvei. Når jeg er ute med hunden frister det sjeldent å gå tur langs E6 for å komme meg ned til sjøen. Dette resulterer i at vi ofte forblir i nabolaget og går turer i eksos og dritt. Foran oss står det en diger fabrikk, og den røyklegger alt av utsikt som vi egentlig har fra stuevinduet. 

Jeg venter barn i høst og jeg uroer meg for at barnet skal vokse på her. Greit nok at huset er stort og det er fint på innsiden, men det er alltid noe som skal gjøres. Dette er er gammelt  hus som vi har renovert og det er stadig utskiftninger. Når vi endelig var ferdige med å pusse opp, da måtte vi bytte hoveddøren. Og plutselig måtte det elektriske i huset ordnes, og vips ble det en dyr elektrikeregning. 

Samboer elske å bo her, og det virker på meg som trafikk, støy, lite kulturtilbud, og stadig stress med huset samt uforutsette regninger ikke gjør han noe. For han er det viktigst å bo i et stort hus selv om det koster både fysisk, og psykisk. Snart blir vi foreldre, og jeg er redd for at barnet skal få lite tid med oss fordi huset krever alt av arbeid. Jeg er så redd for at barnet ikke skal få venner, og jeg synes ikke det er trafikk-sikkert her. 

Ååååh, svigermor mener jeg klager for mye, men hun synes det er stort at vi bor ingen enebolig uansett hvor mye arbeid det skal koste. Jeg selv er sliten og lei, og jeg vil bare ha ro og fred. Kunne virkelig ha tenkt meg et rekkehus, eller en splitter ny leilighet nede ved sjøen framfor dårlig luft og trafikk. 

Anonymkode: bb5ae...7a9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du hatt en tråd om dette tidligere?

Trist at du ikke trives, og om det er sånn som du sier, så har jeg full forståelse for det. Hadde heller ikke orket det.

Anonymkode: ce7ef...931

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort. Gjør noe med det!

Anonymkode: ea510...729

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det på alvor. Sånt har en tendens til å ikke forsvinne og viktig å gjøre noe før man blir deprimert og handlingslammet.

Anonymkode: db56b...408

• Liker 3
Skrevet

Men beliggenheten visste du om før dere kjøpte huset. Det kan ikke ha kommet som en overraskelse. Men det er dumt at du ikke trives der dere bor.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker den forrige tråden din! Men husker ikke helt hvor huset var og hvor du egentlig ville bo. Ranheim/Lade eller noe?  Det er smak og behag det der. Jeg er ikke avhengig av kulturtilbud rett utenfor døra her vi bor, men her er det rolig og ikke mye trafikk. Vi bor også i enebolig som krever en del, spørs hvor man legger lista tenker jeg. Vi har nesten ikke gjort noe med vårt hus og bruker tiden til andre ting. Tenker at det å få venner er uavhengig  av hvor du bor.

Anonymkode: 4c758...587

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du hatt en tråd om dette tidligere?

Trist at du ikke trives, og om det er sånn som du sier, så har jeg full forståelse for det. Hadde heller ikke orket det.

Anonymkode: ce7ef...931

Mener også å ha lest dette før.

Dere får selge da... 

AnonymBruker
Skrevet

Dere har pusset opp kontinuerlig dette året dere har bodd der. Har dere forsøkt å slappe av og fokusere på det positive, og grunnen til at dere kjøpte huset?

Kanskje lage en liste med for/mot-argument ?

Anonymkode: 18826...312

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei, Ts her. 

Jeg la ut en tråd for 3 måneder siden, og jeg har i mellomtiden hatt det ganske bra helt fram til nå. Det går litt opp og ned hvor mye jeg bryr meg om beliggenhet og alt arbeidet med huset, men nå er jeg i en dårlig periode igjen. Som gravid har jeg ikke like god helse som tidligere, og som ganske handy kvinne klarer jeg per dags dato ingenting. Jeg prøvde å stå på en krakk for å skru inn en skrue her om dagen, men klarte ikke å holde balansen å måtte bare gi meg. Det kommer til å bli enda mer slitsomt når vi får barn..

Nå har vi vært ferdig med det værste arbeidet men nå er det huset utvendig som gjenstår, og det kommer til å bli dyrt og det vil bli krevende. 

Vi må ordne ny parkering, ordne hage, gjøre om fasade, male, nytt tak, ordne ny bod, osv, osv, osv, osv pluss mye mye mer.

Jeg har egentlig et luksusproblem, og jeg er veldig takknemlig for at jeg har råd til å bo så privilegert og har så mye plass. Men det går på helsa løs dessverre.  Jeg kan aldri slappe av, fordi så mye med huset og mye mer irriterer meg. Kanskje er det meg det er noe galt med. Jeg er nok en perfeksjonist og jeg klarer ikke at ting står på halv 12.. Og jeg kan gjerne gå på en smell fordi jeg jobber meg syk/har gjort dette tidligere å ble sykmeldt.

I dag fikk jeg et lite sammenbrudd fordi jeg hadde brukt kjempe lang tid på å lage verdens beste middag. Akkurat i det jeg setter meg ned for å spise sammen med samboer ringer det på døren og det viser seg at det er noe galt med huset igjen. Aldri kan man nyte et måltid, slappe 100% av fordi det er alltid noe. 

Planløsningen er heller ikke den beste. Bade er super trangt selv om det er nydelig, og vi har ikke vaskerom så tørkestativ står malplassert midt på gulvet slik at bade ellers ikke har plass. Og vi mangler et soverom. 

Ja, jeg har ingen grunn til å klage på beliggenheten men noen ganger tenker man at man kommer til å trives til tross for at det ikke er som før. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har pusset opp kontinuerlig dette året dere har bodd der. Har dere forsøkt å slappe av og fokusere på det positive, og grunnen til at dere kjøpte huset?

Kanskje lage en liste med for/mot-argument ?

Anonymkode: 18826...312

Har hatt en liten periode med lite arbeid nå. Men det dukker stadig opp nye ting. Økonomisk har huset nærmest ruinert oss! 

Vi måtte ut med en sum på over 100.000kr som nylig skjedde. Ønsker ikke å gå nærmere saken, men dette ble ikke dekt av tidligere eier, så sommerferien gikk rett i vasken dessverre.. Trøster meg med at det kommer en ny ferie neste år. 

I tillegg til dette har vi flere framtidige store utgifter grunnet fornyelse av viktige prosjekter i huset som også må gjøres. Jeg trodde aldri at dette huset kom til å koste oss alt! Ikke er huset eldgammelt heller, men det er mye som tydeligvis ikke har vært i 100 som vi må bøte for. 

Ja, det koster å pusse opp men de store summene vi har kostet på er større en normalt.

Har prøvd å lage en liste for positive ting som, inntekt fra leie, mye fin hage, trivelige naboer, og fin leilighet men kommer ikke på mer.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Fjugur skrev:

Mener også å ha lest dette før.

Dere får selge da... 

Skulle ønske det var så enkelt, men samboer ønsker ikke. Føler på mange måter at jeg nærmest har nødt til å gå ifra han om jeg skal flytte. Han har alt for mye følelser for huset 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker den forrige tråden din! Men husker ikke helt hvor huset var og hvor du egentlig ville bo. Ranheim/Lade eller noe?  Det er smak og behag det der. Jeg er ikke avhengig av kulturtilbud rett utenfor døra her vi bor, men her er det rolig og ikke mye trafikk. Vi bor også i enebolig som krever en del, spørs hvor man legger lista tenker jeg. Vi har nesten ikke gjort noe med vårt hus og bruker tiden til andre ting. Tenker at det å få venner er uavhengig  av hvor du bor.

Anonymkode: 4c758...587

Vi er alt for rastløse til å ikke gjøre noe med huset, og vi er begge ganske handy, så vi har vært flinke. Skulle ønske jeg kunne satt meg ned å gitt litt f! 

Kanskje jeg skal gi litt f framover.. Kanskjke det kan hjelpe 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mye som egentlig MÅ gjøres med huset.  Har sett det mange ganger, folk som aldri blir ferdige med å pusse opp. Folk som aldri blir fornøyd. Hva med å gjøre det beste ut av det du har? Og ang kulturtilbud, så er det vel få som har det rett utenfor stuedøra.  Mitt råd er å gi litt mer f.  Prøv å kose deg i hverdagen. Ta bilen og kjør til et sted der det er fint å gå tur.

Anonymkode: b36db...54b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor mye som egentlig MÅ gjøres med huset.  Har sett det mange ganger, folk som aldri blir ferdige med å pusse opp. Folk som aldri blir fornøyd. Hva med å gjøre det beste ut av det du har? Og ang kulturtilbud, så er det vel få som har det rett utenfor stuedøra.  Mitt råd er å gi litt mer f.  Prøv å kose deg i hverdagen. Ta bilen og kjør til et sted der det er fint å gå tur.

Anonymkode: b36db...54b

Jeg har allerede gjort dette tidligere, men ble bare irritert over hvor lite pent det så ut osv.. Nå har jeg bestemt meg/oss for å bo her i 1 år til før vi flytter. 

Det er ikke sikkert vi skal selge huset, men vi skal leie ut. Drømmen er å kjøpe en ferdig leilighet eller bolig rett nede ved sjøen. Det vil bli dyrt, men vi har mer enn nok penger om vi selger huset. 

Snakket med samboer igår og han er faktisk litt enig med meg. Det kommer til et punkt det huset blir bare et stort mareritt. 

• Liker 2
Gjest Prøver91
Skrevet

Hva med å selge hele huset, og heller kjøpe en fet splitter ny marina leilighet/hus på Grillstad Marina? 

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at huset ble meget dyrt.. Jeg måtte ut med en sum på over 100.000kr som nylig skjedde. Ønsker ikke å gå nærmere saken, men dette ble ikke dekt av tidligere eier, så sommerferien gikk rett i vasken dessverre.. Trøster meg med at det kommer en ny ferie neste år. 

I tillegg til dette har vi flere framtidige store utgifter grunnet fornyelse av viktige prosjekter i huset som også må gjøres. Jeg trodde aldri at dette huset kom til å koste oss alt! Ikke er huset eldgammelt heller, men det er mye som tydeligvis ikke har vært i 100 som vi må bøte for. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at huset ble meget dyrt.. Jeg måtte ut med en sum på over 100.000kr som nylig skjedde. Ønsker ikke å gå nærmere saken, men dette ble ikke dekt av tidligere eier, så sommerferien gikk rett i vasken dessverre.. Trøster meg med at det kommer en ny ferie neste år. 

I tillegg til dette har vi flere framtidige store utgifter grunnet fornyelse av viktige prosjekter i huset som også må gjøres. Jeg trodde aldri at dette huset kom til å koste oss alt! Ikke er huset eldgammelt heller, men det er mye som tydeligvis ikke har vært i 100 som vi må bøte for. 

Ts

Dette har du allerede skrevet. 

Anonymkode: b7039...192

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksos og forurensning er en del av hverdagen

Du virker manisk opptatt av eksos. Jeg trodde det var såpass med vind i Trøndelag at eksosen blåste bort? Det er ikke normalt å la seg sjenere av utendørs eksos.

Anonymkode: cb2c4...7a9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det her handler ikke om huset i det hele tatt.

Anonymkode: 4b8ef...38a

• Liker 1
Gjest LaptopPute
Skrevet

Håper dere finner ut av det. Vi prøvde også hus. Var alltid noe som gikk i stykker eller som måtte vedlikeholdes. Var deilig den dagen vi fikk solgt og kjøpte leilighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...