Gå til innhold

Sikring av hjemmet - hva trenger jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alt kjøpt trappegrind, skjold til støpsler og sikring til kjøkkenskap. Hva mer trenger jeg?

Anonymkode: 106fd...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting. Om du tar vekk det baby ikke får holde på med, kan skade seg på. Så er det bra nok. Eller. Som du skriver, trappegrind/peisgrind er greit da du verken kan fjærne trapp eller ovn. Og støpsel til stikkontakt. Ellers kjøpte ihvertfall ikke vi noen ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte også hjørnebeskyttere til salongbordet vårt som har veldig spisse hjørner. 

Ellers er min erfaring at man merker det etterhvert som barnet utvikler seg. Vi har ikke lås på kjøkkenskap, men har flyttet vaskemidler opp i høyden, og skarpe kniver opp på benken. Andre skuffer får de bare rote i. Det er fint tidsfordriv 😅

Anonymkode: 00778...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, hjørnebeskyttere hvis dere har bord med skarpe hjørner. Ellers er det greit å sjekke sikringen på vinduer. Min eldste lærte tidlig å åpne og låse opp dører, så vi hadde en krok langt opp på døren som han ikke klarte å nå. 

Anonymkode: 8e259...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Vi fulgte med barna og sa nei hver gang med forklaring.  Litt stress men heller det at barna forstår ting som er risikofylt enn å seile på latskap. 

Anonymkode: d0272...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte også hjørnebeskyttere til salongbordet vårt som har veldig spisse hjørner. 

Ellers er min erfaring at man merker det etterhvert som barnet utvikler seg. Vi har ikke lås på kjøkkenskap, men har flyttet vaskemidler opp i høyden, og skarpe kniver opp på benken. Andre skuffer får de bare rote i. Det er fint tidsfordriv 😅

Anonymkode: 00778...037

Hvor finner du hjørnebeskyttere til bord som faktisk sitter fast og mini ikke får til å pirke av? Kjøpte noen etter at mini falt på hjørne av tv bordet og slo seg. Men de falt av innen 1 uke var godt, eller så pilla han de som ikke falt av selv, av. 

Anonymkode: 1a7b5...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komfyrvakt! Jobber på legevakt, og det er helt tragisk hvor mye brannskader det er blant små barn. Man kan ikke være PÅ 100% hele tiden, selv om jeg ser mange mener det. Sikring er kjempeviktig 👌😊

Anonymkode: 6ecb8...c8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Vi fulgte med barna og sa nei hver gang med forklaring.  Litt stress men heller det at barna forstår ting som er risikofylt enn å seile på latskap. 

Anonymkode: d0272...f30

Et barn forstår ikke konsekvenser, så det der funker bra til det plutselig ikke funker så bra. Er dårlig gjort å legge ansvaret over på barnet. 

Anonymkode: 6ecb8...c8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alt kjøpt trappegrind, skjold til støpsler og sikring til kjøkkenskap. Hva mer trenger jeg?

Anonymkode: 106fd...002

Brannstige, slukkeapparat, brannteppe og røykvarslere. Lær barna å evakuere ved å gjøre det til en lek. "Hvem klarer å krabbe fortest ut av huset hvis det brenner." Lær dem et møtested ute.

Husk å skru fast møbler i veggen.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et barn forstår ikke konsekvenser, så det der funker bra til det plutselig ikke funker så bra. Er dårlig gjort å legge ansvaret over på barnet. 

Anonymkode: 6ecb8...c8c

Skrev jeg at de forstod det med en gang?  Nei,  men de lærte det. Ingen ble skadet heller.  Men jeg lærer heller barna mine hva som kan være farlig enn å sitte på ræva og la de suse rundt fordi huset er barnesikret fordi foreldre ikke kan reise seg opp,  gå bort til barnet og så ta det vekk fra situasjonen etter en forklaring.

Ser det hos venninner og andre steder. Fordi ting er sikret trenger ikke en voksen å løfte en finger. Min mening er at det er latskap.  Er andre uenige er det deres mening. 

Anonymkode: d0272...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skrev jeg at de forstod det med en gang?  Nei,  men de lærte det. Ingen ble skadet heller.  Men jeg lærer heller barna mine hva som kan være farlig enn å sitte på ræva og la de suse rundt fordi huset er barnesikret fordi foreldre ikke kan reise seg opp,  gå bort til barnet og så ta det vekk fra situasjonen etter en forklaring.

Ser det hos venninner og andre steder. Fordi ting er sikret trenger ikke en voksen å løfte en finger. Min mening er at det er latskap.  Er andre uenige er det deres mening. 

Anonymkode: d0272...f30

Det er ikke latskap. Det er uansvarlig. Unger har dødd av å få et møbel over seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Vi fulgte med barna og sa nei hver gang med forklaring.  Litt stress men heller det at barna forstår ting som er risikofylt enn å seile på latskap. 

Anonymkode: d0272...f30

Den er for tynn. 

Barn er veldig forskjellige. Noen forstår når de blir forklart. Tenker. Reflekterer. Vil imøtekomme. 

Andre hører du sier ett eller annet men så var det en flue på vinduet, og lekebilen han mistet i går kom plutselig til syne under sofaen..   

Jeg har hatt barn i begge kategorier så vet hva jeg snakker om. Og med barnet som lett forstod, som er førstefødte, så trodde jeg fort at andre var dårlige foreldre om barna deres ikke hørte etter eller hadde for mye uro i seg. Det var jo bare..   

Men det er det altså ikke. 

Anonymkode: 836e4...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skrev jeg at de forstod det med en gang?  Nei,  men de lærte det. Ingen ble skadet heller.  Men jeg lærer heller barna mine hva som kan være farlig enn å sitte på ræva og la de suse rundt fordi huset er barnesikret fordi foreldre ikke kan reise seg opp,  gå bort til barnet og så ta det vekk fra situasjonen etter en forklaring.

Ser det hos venninner og andre steder. Fordi ting er sikret trenger ikke en voksen å løfte en finger. Min mening er at det er latskap.  Er andre uenige er det deres mening. 

Anonymkode: d0272...f30

Så alle som sikrer er late? Det går ikke an å være involvert og delaktig hvis man har barnesikret huset? 

Barn leker, og forsvinner inn i leken. Selv om de får forklart hundre ganger at en peis er varm og farlig, så klarer likevel plenty av småbarn å snuble eller falle mot en peis, og brenne seg.  

Anonymkode: 6ecb8...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Komfyrvakt! Jobber på legevakt, og det er helt tragisk hvor mye brannskader det er blant små barn. Man kan ikke være PÅ 100% hele tiden, selv om jeg ser mange mener det. Sikring er kjempeviktig 👌😊

Anonymkode: 6ecb8...c8c

Vi har "barnesikring" både på komfyr, platetopp og kjøleskap. Nye hvitevarer. Når låsen er på starter ikke ovnen samme hvor mye ungen trykker og styrer. Og ham stiller ikke bort fryser og kjøleskap. Glemte å nevne dette!

 

- TS

Anonymkode: 106fd...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tøytigern skrev:

Brannstige, slukkeapparat, brannteppe og røykvarslere. Lær barna å evakuere ved å gjøre det til en lek. "Hvem klarer å krabbe fortest ut av huset hvis det brenner." Lær dem et møtested ute.

Husk å skru fast møbler i veggen.

Vi trenger ikke brannstige i huset og vi har alt aparater og varslere.

møblene er ikke skrudd fast i veggen. Bra du sa!

Anonymkode: 106fd...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er ikke latskap. Det er uansvarlig. Unger har dødd av å få et møbel over seg.

Så du har grind foran alle møbler? Eller gjør du deg bare vanskelig i samtale med andre ab over? 

Ingen barn dør av å rote litt i matsøpla fordi det ikke er sikring på skap eller hoppe i sofaen fordi den ikke er sikret. 

Å skru fast hlyskap er en ting, men fjerner du alle gardiner i småbarns perioden? For det er jo like farlig for de minste. Man kan barnesikre til man blir grønn. Helt barnesikkert blir det aldri. 

Anonymkode: c4eac...750

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev jeg at de forstod det med en gang?  Nei,  men de lærte det. Ingen ble skadet heller.  Men jeg lærer heller barna mine hva som kan være farlig enn å sitte på ræva og la de suse rundt fordi huset er barnesikret fordi foreldre ikke kan reise seg opp,  gå bort til barnet og så ta det vekk fra situasjonen etter en forklaring.

Ser det hos venninner og andre steder. Fordi ting er sikret trenger ikke en voksen å løfte en finger. Min mening er at det er latskap.  Er andre uenige er det deres mening. 

Anonymkode: d0272...f30

Det går fint an å sikre hjemmet etter beste evne og samtidig si til barnet at "den får du ikke røre!" 

Jeg er ikke en lat mamma, jeg er alltid tilstede for barnet mitt. men jeg er mennesklig og av og til snur jeg ryggen til noen sekunder. Da vil jeg ikke være en av mammaene som har mistet barnet sitt pga det falt ned trappen eller at det fikk alvorlige skader fordi det klemte seg under møbler eller stakk en finger inn i ett veggstøpsel .

Anonymkode: 106fd...002

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du har grind foran alle møbler? Eller gjør du deg bare vanskelig i samtale med andre ab over? 

Ingen barn dør av å rote litt i matsøpla fordi det ikke er sikring på skap eller hoppe i sofaen fordi den ikke er sikret. 

Å skru fast hlyskap er en ting, men fjerner du alle gardiner i småbarns perioden? For det er jo like farlig for de minste. Man kan barnesikre til man blir grønn. Helt barnesikkert blir det aldri. 

Anonymkode: c4eac...750

Du skjønner vel at det ikke er pga matsøpla at folk har barnesikring på kjøkkenskuffer/skap? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gasellen skrev:

Du skjønner vel at det ikke er pga matsøpla at folk har barnesikring på kjøkkenskuffer/skap? 

Så hva kommer de av da? Hvorfor ser jeg tilstadighet at folk har sikring på alt av kjøkkenskap og kjøleskap og alt? 

Er da bare å ha kniver en annen plass barnet ikke rekker opp til. Eventuelt sikre den ene skuffen med kniver og sakser? 

Anonymkode: c4eac...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern alt som er løst, møbler boltes fast og polstres. Alle gulvflater må sikres med sklisikkert belegg, skru av hovedstrømmen så lenge ungen kryper rundt. Hvis det er nødvendig med elektrisitet til matlaging eller annet så sørg for for å ha minst to voksne til å passe på ungen mens matlagingen pågår.

Anonymkode: 11081...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...