Gå til innhold

Når har eller skal dere på 17 mai frokost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 17.mai frokost med venner på slutten av åttitallet, så veldig nytt er det vel ikke. 

Etter barn har alt dreid seg om å få alle ferdige til toget som gikk ca 09, og gjerne levere vaffelrøre/kaker etc før det. 

Med store barn blir det nå lunsj med champagne ca 12. Nydelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært på 17. Mai frokost før. Ingen i min familie eller vennekrets har noen tradisjon for det.

Har også bodd i utlandet i mange år, så har ikke det samme forholdet til den dagen som nordmenn flest, virker det som. Folk går jo helt bananas! Personlig synes jeg egentlig at nasjonalisme er ganske skummelt.

Anonymkode: 113e4...ed9

I disse dager tenker jeg at litt nasjonalisme er helt på sin plass jeg🇳🇴.

Anonymkode: dec9e...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ble dette med 17. Mai frokost en greie? Dette må være noe nytt de siste årene. Hørte aldri om det før. Skjønner egentlig ikke poenget?

Anonymkode: 7498e...90d

Oslo greie

Anonymkode: add1a...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha kl 10 i år. Toget starter ikke før kl 12, og det er ingen av oss som skal gå i det uansett

Anonymkode: e8848...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl.10.

Da jeg var liten var det før vi hadde flaggheising på skolen kl.08.00 og masse is og pølser til lunsj😊

Anonymkode: aa3af...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til venninne, og der starter frokosten 11.30. 
Da rekker man se skoletog for de som vil det, og man rekker spise før russetog uten å stresse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som skal på 17. maifrokost i morgen, der det er vanskelig å avtale klokkeslett sammen med vertskapet.

Enda viktigere: Vertskapet nektet å kjøpe inn roastbeef. Gjestene ba spesifikt om roastbeef og 5 andre pålegg, og vertskapet slo seg vrange. HELDIGVIS tok gjestene til vettet, og bestemte seg for å ta inn på hotell. De så bare ikke syn på en 17. mai uten roastbeef.  Godt når problemer løser seg. 

Anonymkode: 76b4f...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet om noen som skal på 17. maifrokost i morgen, der det er vanskelig å avtale klokkeslett sammen med vertskapet.

Enda viktigere: Vertskapet nektet å kjøpe inn roastbeef. Gjestene ba spesifikt om roastbeef og 5 andre pålegg, og vertskapet slo seg vrange. HELDIGVIS tok gjestene til vettet, og bestemte seg for å ta inn på hotell. De så bare ikke syn på en 17. mai uten roastbeef.  Godt når problemer løser seg. 

Anonymkode: 76b4f...03b

Mistenker at det er nettopp roastbeef-dama som har opprettet denne tråden også. Hun klikka jo allerede på side 1😂

Anonymkode: f61f0...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker at det er nettopp roastbeef-dama som har opprettet denne tråden også. Hun klikka jo allerede på side 1😂

Anonymkode: f61f0...aad

Er det sant? Håper det 😀 Roastbeefdama er min nye favoritt på KG! Hadde hun bare ikke vært anonym, så kunne jeg følgt henne tett. ❤️

Anonymkode: 76b4f...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 


Enda en tråd for de som likte denne eller roastbeeftråden! 😂

Anonymkode: 76b4f...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok er det haugvis av tråder om frokost, hvilken retter, er til og med en mann som har laget en tråd om roatbiff snitter å ha på 17 mai på mat og drikke, dette er helt vanlige spørsmål og jeg tviler på at det kun er ti medlemmer på kg.. :)

Anonymkode: 7a981...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble dette med 17. Mai frokost en greie? Dette må være noe nytt de siste årene. Hørte aldri om det før. Skjønner egentlig ikke poenget?

Anonymkode: 7498e...90d

Ikkje eg heller! Kvifor stresse ? Her har det alltid vore kjapp frokost medan ein surrer rundt og pynter seg, dusjer og ser litt barnetog på tv. Middag er det store måltidet her og da satser eg alt på den. Hadde aldri orka mange stressmåltider om dagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Gagaen skrev:

Ikkje eg heller! Kvifor stresse ? Her har det alltid vore kjapp frokost medan ein surrer rundt og pynter seg, dusjer og ser litt barnetog på tv. Middag er det store måltidet her og da satser eg alt på den. Hadde aldri orka mange stressmåltider om dagen. 

 

Hvem stresser?

Anonymkode: 7a981...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem stresser?

Anonymkode: 7a981...253

De aller fleste sier jo i 17.mai -tråder at det er en stressdag, så ... 

Anonymkode: 644b1...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Når ble dette med 17. Mai frokost en greie? Dette må være noe nytt de siste årene. Hørte aldri om det før. Skjønner egentlig ikke poenget?

Anonymkode: 7498e...90d

 

13 hours ago, AnonymBruker said:

Oslo greie

Anonymkode: add1a...175

https://www.nrk.no/mat/champagnefrokost-1.4968983 
Var iallefall stort nok til at NRK skrev om det i 2005. 
Jeg var på min første champagnefrokost i 2004, i Nord-Norge, men ble ikke en tradisjon for meg før jeg ble student i Trondheim. 

Anonymkode: fe772...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...