Gå til innhold

Hvordan få dusjvegger (i glass) skikkelig rene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her har noen gode tips :) Har prøvd så mye forskjellig, men synes de likevel ikke blir helt flekkfrie. Har blant annet prøvd eddik og Zalo (det skulle visst være en effektiv blanding), jif-spray til glass, salmiakk, Zalo etc; er det noen som vet om noe som virkelig funker? :)

 

Anonymkode: 70c8b...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salmiakk med litt zalo er det jeg bruker.. men følger gjerne for litt tips. Hvis det er noe som er bedre. 

Det er også lurt å skylle over dusjveggene etter hver dusj, for å hindre at så mye kalk og såpe fester seg. 

Anonymkode: 54dd6...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller over dusjdørene etter hver gang jeg dusjer og bruker nal. Men nylonvask er bra ! 

Anonymkode: 6a447...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe, gni og gnure. Skylle godt med varmt vann, gni og gnure, skulle, gni og tørk.

Anonymkode: d7ecd...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nal etter hver dusj ja!

Anonymkode: d7ecd...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Pleier å skylle over hver gang jeg også, men så nå at det trengtes litt vask og :)

Anonymkode: 70c8b...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ajax shower power og skuresvamp en gang i uken, og skyll av etter hver dusj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker varmt vann og eddik, men mitt beste tips er å kjøpe Kiwi sin mikrofiberklut for glass (Unik). Tror den kostet 20 eller 30 kroner. Vask av vinduer og glass har aldri vært så enkelt som etter at jeg kjøpte slike.

Anonymkode: 15092...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ajax shower power og skuresvamp en gang i uken, og skyll av etter hver dusj. 

Tusen takk! :)

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker varmt vann og eddik, men mitt beste tips er å kjøpe Kiwi sin mikrofiberklut for glass (Unik). Tror den kostet 20 eller 30 kroner. Vask av vinduer og glass har aldri vært så enkelt som etter at jeg kjøpte slike.

Anonymkode: 15092...9b4

Åja! Kanskje jeg må kjøpe en slik klut :)

1 minutt siden, Million skrev:

Har du lest dette tipset? De bruker wc-rens på flaske, og det er visst utrolig effektivt. Bare påfør, la virke en stund, skyll av. Ingen gnukking og gniing nødvendig.

https://www.dinside.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806

Leste det faktisk kjapt i går kveld. Tusen takk! Absolutt verdt å prøve :) Får ta en tur innom Europris i dag :laugh:

 

Anonymkode: 70c8b...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe, gni og gnure. Skylle godt med varmt vann, gni og gnure, skulle, gni og tørk.

Anonymkode: d7ecd...2a8

Man skal ikke bruke grønnsåpe på glass. Det er kaliumhydroksid i grønnsåpe som ødelegger glass. 

Anonymkode: a09da...f05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker europris WC-effekt et par ganger i året, men vil vanlig bruker jeg salmiakk og en god nal. 

Anonymkode: 5ea1e...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WC-rens. Enten en billig en fra Europris eller WC-duck rens. Bare sprut på og la det virke litt, så er det bare å vaske over med klut eller svamp og skylle av med vann til slutt.

Anonymkode: b8705...28c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her finner eddik og Zalo dritbra! Men ser du har prøvd... 

Anonymkode: ba825...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe, gni og gnure. Skylle godt med varmt vann, gni og gnure, skulle, gni og tørk.

Anonymkode: d7ecd...2a8

Var det nokon som skulle ha tips til å ØDELEGGE dusjvegger sa du? Grønsåpe legg att fettbelegg og det skal fjernast fett vel ? Ikkje legge att meir. Heilt håplaust råd! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du gått frem med eddik og zalo? Jeg syns det gjør underverker her. 

Jeg blander forholdet 50/50. Spyler så dusjveggene med ganske varmt vann for å få de fuktige. Sprayer så på blandingen, lar den virke i 5-15 min, også skrubber jeg over med svamp før jeg spyler av med glovarmt vann. Alt kommer av, og jeg kan speile meg i glasset etterpå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker dusjen for sjeldent og har fått kalkoppbygging så mine vegger blir aldri bra.  Prøvd alt.  Men heldigvis skal den snart byttes ut og da skal vi begynne å nale etter hver dusj og vaske den oftere, eneste måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset med effekt wc-rens fra Europris er helt genialt! 😍 men det måtte være den grønne så vist jeg husker.  Står mer om der om du googler. Men det er prøvd her i hus med stor suksess! 

Anonymkode: e5ec1...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron 😊 bland med vann til tykk masse, gni på med klut. La virke litt. Skyll av og vasker med zalo e.l 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tengel skrev:

Hvordan har du gått frem med eddik og zalo? Jeg syns det gjør underverker her. 

Jeg blander forholdet 50/50. Spyler så dusjveggene med ganske varmt vann for å få de fuktige. Sprayer så på blandingen, lar den virke i 5-15 min, også skrubber jeg over med svamp før jeg spyler av med glovarmt vann. Alt kommer av, og jeg kan speile meg i glasset etterpå!

Kanskje TS ikke har brukt skuresvamp?

Anonymkode: d96f9...435

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...