Gå til innhold

håpløst at kvinner klarer å være single


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt og krenkende innlegg.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Jeg er da veldig tilfreds som singel. Det står ikke på det, men jeg vet at med en god partner som er likeverdig så blir det enda bedre. Det er å finne denne da! Støtt som fjell står jeg både som singel og i et forhold. "avhengig" er jo et litt diffust begrep slik sett. Jeg trenger ingen kvinne som skal ordne praktiske problemer for meg, eller forsørge meg på noen måte, eller være en "reservemamma". Det er bare så enormt "turn off". Men en kvinne som har samme interesser til en viss grad, samme verdier og blir en god venn i tillegg til en partner? Man blir vel da "avhengig" eller? Iallefall slik jeg ser begrepet når man blir glad i en slik person. Om man ikke vil knytte seg slik følelsesmessig til en partner? Da må man heller ikke søke en. Det vil aldri fungere.

Det du beskriver, er det jeg vil kalle å ønske en partner. Et menneske å leve med som beriker det gode livet man allerede har. 

Forskjellen, for meg, på å trenge og å ønske en partner ligger i om man er i stand til å ha det godt alene. Jeg vil ha en mann som ønsker å ha meg i sitt liv fordi jeg beriker det, men som også vet at livet er verdt å leve uten en partner. En mann som ikke 'vil ha dame uansett hvem', en mann som kan (men ikke ønsker å) leve uten meg, en mann som ikke er avhengig av en partner for å føle lykke. 

Jeg har det godt uten en mann. Jeg savner ikke en partner. Om jeg skal ha en kjæreste igjen, skal det være fordi jeg ønsker akkurat den mannen i livet mitt. For jeg er lykkelig i det livet jeg har. En partner skal være en bonus. Som å oppdage en hundrelapp fra i fjor i dresslomma. En berikelse i livet. Som jeg vet at jeg kan leve godt uten, men som jeg ønsker sterkt nok å beholde til å jobbe for det. 

Jeg vil ikke, og kan ikke, være den eneste søylen som holder lykkens tak oppe for en mann. Han får ikke lov til å være avhengig av meg for å leve. Jeg vil være ønsket og satt pris på som en flaske god vin, ikke en nødvendighet som en oase i ørkenen. 

Anonymkode: e2f2f...906

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi vil være single. Men jeg er hvertfall sånn at jeg vil heller være singel en å være i et forhold som bare er litt over halvveis. Tror det er sånn for en god del. Singel tilværelsen har mye goder, jeg gjør som jeg vil, ingen å ta hensyn til. Det skal være en fyr jeg klaffer rimelig bra med, og som jeg har det veldig bra med for å gi opp det. Har datet litt, men det har innebære noen som har vært den som har fått meg til å føle det lille ekstra, å da gidder ikke jeg gå inn i ett forhold heller. Har truffet han nå da, alt stemmer og jeg tror det å være sammen med han hadde gitt meg mer glede og innhold i livet, så for han kunne jeg vært villig til å endre sivilstatus for. Dessverre er han gift..

Anonymkode: 0b6af...22f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 23.29, AnonymBruker skrev:

det er nettopp det jeg ikke forstår, for det første virker det fra utsiden at dere har stor selvtillit, dere oppdaterer instragram materialene deres, pynter dere, og liker å ta selfie når dere er ute eller hjemme i flotte klær, dere har over 500 venner på facebook, og har et bilde material som jeg iallfall ikke oppnår på samme nivå. Og dermed sitter jeg som et spørsmåltegn,hvorfor være singel? dere kan bare skrive en liten facebook melding til en mann som dere er interessert i, og dere har fått en fantastisk mann som vil ta vare på dere. Men så velger dere å være singel. Jeg er ingen forsker, men dette burde det være et tema om ved ny forskning.

Anonymkode: 794e3...1b8

Dette gjelder absolutt ikke alle kvinner da. Selv har jeg privat Instagram-konto med kun bilder av kattene mine. Har 56 venner på Facebook, mesteparten familie, og hater å ta selfies. Har samboer nå, men gikk singel i 2 år fordi jeg fant ikke noen som fylte mine krav og ville ha noe langvarig. Er ikke sånn dritstygg, og heller ikke et vidunderlig syn akkurat, så er kanskje ikke av den «kaliber» du snakker om.

Det er bedre å være singel enn å være i et dårlig forhold. Tar vare på meg selv. Trenger ikke en mann for det heller for den saks skyld.

Anonymkode: 118f9...44e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir singel skal jeg aldri inn i et forhold igjen. Aldri! 

Anonymkode: f3398...680

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke så morsomt når du sitter der på sykehjemmet uten barn og aldri får besøk.

Anonymkode: a404c...678

Men når man er singel (og uten barn) og sitter på sykehjemmet så forventer man ikke besøk av sine barn heller :nigo: . Jeg tror kanskje det er verre å sitte der og vente på sine barn og barnebarn og aldri få besøk likevel. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, ordinarygirl skrev:

Tenk deg når du er gammel og ser tilbake på livet ditt. Hvor viktig er det at bolig er ryddig til en hver tid? Seriøst, er det det som er viktig for deg? 

Imponerende at det var det du greide å lese ut av innlegget mitt? Hva med at jeg ikke ønsker å bruke tiden min på utro menn, kontrollerende menn og ønsker å ha en stabil og trygg økonomi?

Anonymkode: 94220...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Imponerende at det var det du greide å lese ut av innlegget mitt? Hva med at jeg ikke ønsker å bruke tiden min på utro menn, kontrollerende menn og ønsker å ha en stabil og trygg økonomi?

Anonymkode: 94220...070

Men alikevel det var det første du tenkte på 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å tro kvinner sier dem er lykkelig som singel. Ok, dem hadde et mislykket og ikke godt planlagt parforhold og lite gjennom tenkt - da er man iallfall ærlig. 

Men vakre kvinner vil selvsagt leve i kjærlighet med en de er trygg på 

Anonymkode: 794e3...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje ikke så morsomt når du sitter der på sykehjemmet uten barn og aldri får besøk.

Anonymkode: a404c...678

Uff nei nå må jeg så å skaffe meg barn...JEG VIL HA BESØK PÅ SYKEHJEMMET!!! 🙄

Anonymkode: c1dd8...3ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Det er altfor få bra menn der ute å velge mellom. Alle de bra er opptatt. 

Anonymkode: 959d9...359

Alle de bra virker nettopp bra fordi de er i et forhold. Hadde de samme mennene vært single så hadde du ikke sett på dem 2 ganger

Anonymkode: aff56...116

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Det er altfor få bra menn der ute å velge mellom. Alle de bra er opptatt. 

Anonymkode: 959d9...359

De blir jo ledige snart, så er bare å vente litt😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller vært singel resten av livet om alternativet var en barne-mann (typene som ikke evner å rydde etter seg på eget initiativ). 

Noen har personligheter som tiltrekker seg slike, eller verre. Da skjønner jeg at man heller vil være alene.

Anonymkode: 3e896...e5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg klarer ikke å tro kvinner sier dem er lykkelig som singel. Ok, dem hadde et mislykket og ikke godt planlagt parforhold og lite gjennom tenkt - da er man iallfall ærlig. 

Men vakre kvinner vil selvsagt leve i kjærlighet med en de er trygg på 

Anonymkode: 794e3...1b8

Jo man er svært lykkelig som singel men seff vil man selvsagt leve i kjærlighet med man er trygg på. Det betyr ikke at FØR man finner denne så skal man gå rundt å være ulykkelig vel?

Det å tenke at en mann = kilde til lykke er jo ekstremt dumt, da setter du andre ansvarlig for din egen lykke og det er jo ikke bra. Du skal ikke sitte der og vente på at noen andre gjør deg lykkelig..

 

 

Anonymkode: 6bf8c...fcc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er så morsomt å lese slike tråder!

Aller dere som sier at dere ikke er kresen, men bare at det er få menn der ute som dere liker! OK, kanskje på tide å få seg en realitetsjekk og innse at det kanskje er ett tegn på at dere faktisk er veldig kresne!???

Nå er nå faktisk den triste nyheten at de fleste attraktive eller normale kvinner kan velge om de vill være single eller ikke, eller om de skal ha tilgang til sex eller ikke. Slik er dessverre ikke for de fleste menn, bare de aller kjekkeste og med høyest sosial status.

Det er noe som kalles fembot myth, som sier at en normal kvinne vill aldri være ensom på samme nivå som en mann, siden kvinner stort sett alltid vill kunne ha tilgang til sex og nærhet:

 

 

 

Anonymkode: 720a0...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er så morsomt å lese slike tråder!

Aller dere som sier at dere ikke er kresen, men bare at det er få menn der ute som dere liker! OK, kanskje på tide å få seg en realitetsjekk og innse at det kanskje er ett tegn på at dere faktisk er veldig kresne!???

Nå er nå faktisk den triste nyheten at de fleste attraktive eller normale kvinner kan velge om de vill være single eller ikke, eller om de skal ha tilgang til sex eller ikke. Slik er dessverre ikke for de fleste menn, bare de aller kjekkeste og med høyest sosial status.

Det er noe som kalles fembot myth, som sier at en normal kvinne vill aldri være ensom på samme nivå som en mann, siden kvinner stort sett alltid vill kunne ha tilgang til sex og nærhet:

 

 

 

Anonymkode: 720a0...e48

Nå er jo forskjellen mellom dere og oss at dere kun bryr dere om utseende men vi trenger mer. Hjelp er ikke å være kjekk hvis du er komplett tilbakestående og hjelper ikke å være kul hvis du oppfører deg som et barn.

 

Anonymkode: 6bf8c...fcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raggy

Vel.. ingen menn fasinerer meg og jeg har det godt alene. Jeg prøver å date i perioder men det blir aldri slik at jeg ønsker å møte en mann flere ganger. Hvorfor vet jeg ikke..

Jeg har vært på Tinder, men mest på tull egentlig, slettet appen da jeg fort ble lei av å svare på meldinger fra folk jeg ikke vill ha noe med. Er nå singel på ca syvende året og har fremdeles ikke møtt en mann jeg kan få følelser for. Jeg er normal utseendemessig, men ikke veldig aktiv på sosiale media.

Jeg kunne hatt en mann for lenge siden, men hva skal jeg med en mann jeg ikke vil ha? Har nettopp datet en fyr nå, rolig og trivelig kar, men ingen turn on fra min side... Skal jeg da treffe han flere ganger for at det muligens kan utvikle seg følelser eller hvordan gjør man det? Kjenner fortsatt ikke at det gjør meg noe å være singel eller at jeg mangler noe i livet, derimot setter jeg pris på å ha et hjem der det bare er meg og jeg kan være helt i fred og ro.

Kanskje ts kan forklare meg litt om hvorfor det er sånn og hvorfor det er så galt at jeg er singel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raggy said:

Vel.. ingen menn fasinerer meg og jeg har det godt alene. Jeg prøver å date i perioder men det blir aldri slik at jeg ønsker å møte en mann flere ganger. Hvorfor vet jeg ikke.. 

Hva måtte til for at du skulle bli fascinert da? Antar du har en formening om det

Anonymkode: 9f6aa...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva måtte til for at du skulle bli fascinert da? Antar du har en formening om det

Anonymkode: 9f6aa...07c

At jeg føler en tiltrekning, som feks noe så enkelt som å ha lyst til å gi noen et kyss. Muligens det som kalles en x-faktor og den har jeg ikke sett i noen menn på lange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Du veit vi klarer heilt fint å få orgasme uten menn? Faktisk kjappere og? 

Anonymkode: 7127d...119

Og menn kan få orgasme uten kvinner 😂 Faktisk bedre og 

Anonymkode: 4701d...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...