Gå til innhold

Hva er maks timelønn for spesialsykepleier med 16 års annsenitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke sykepleier selv, men har en diskusjon ang dette med 2 kollegaer. Hva er maks timelønn for en spesialsykepleier med maks ansenitet? Vet der er forskjell på stat og kommune også -men hvem betaler best? (Og vi tenker da ikke på privat helsevesen -kun off). Vi har googlet, men får bare div lønnstabeller ut i fra årslønn. Det er timelønn vi diskuterer her (dette fordi vi har en diskusjon ang dette med spes.sykepleiere opp mot andre jobber som ikke krever utdannelse.)

Håper noen kan svare!

Anonymkode: 48dce...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som kan svare??

Anonymkode: 48dce...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men om dere allerede vet årslønn, kan dere ikke bare dele på antall timer i året?

 

Anonymkode: 9e585...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og del årslønnen på 1846 timer (35.5 timer uka x 52 uker)

 

Anonymkode: 9e585...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du legge inn årsønn og få ut timelønn http://www.godepenger.no/lonn-kalkulator/

Anonymkode: e754f...2f4

Men de bruker arbeidsuke på 37.5 timer. Med mindre det finnes noen muligheter for å justere den, så blir resultatet feil. For sykepleiere som jobber på sykehus eller i kommunen er en full arbeidsuke på 35.5 timer. 

Anonymkode: 9e585...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de bruker arbeidsuke på 37.5 timer. Med mindre det finnes noen muligheter for å justere den, så blir resultatet feil. For sykepleiere som jobber på sykehus eller i kommunen er en full arbeidsuke på 35.5 timer. 

Anonymkode: 9e585...b09

Men nå spør ikke ts etter sykepleielønn men spesialsykepleielønn, og mange spesialsykepleiere jobber 37,5 timers uke. Slett ikke alle jobber 35,5 selv om du tydeligvis tror det. Jeg er spesialsykepleier på sykehus med max ans, men jeg gidder ikke bidra til nok en "sykepleiere klager over lønnen, hvorfor det?" tråd, derav kakulatoren. Forøvrig har jeg regnet med min lønn på din måte, kalkulatoren sin måte og årsverksmodellen til ssb (som er ulik din) og det er kalkulatoren som kommer nærmest min timelønnsutebtaling, selv om den regner 37,5 timer og jeg har 35,5 timers uke. Det er derfor man må sammenligne årslønn og ikke timelønn når lønn skal sammenlignes, da tar man nemlig bort slike variabler. 

Anonymkode: e754f...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er intensivsykepleier, jobbet 19 år. Har årslønn på 730k. Jobber 35.5 t uke. 

Anonymkode: f3ea8...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er intensivsykepleier, jobbet 19 år. Har årslønn på 730k. Jobber 35.5 t uke. 

Anonymkode: f3ea8...317

er det grunnlønnen eller er det det du tjente i 2018? 

jeg har 490 i året som vanlig sykepleier på sykehjem. Jobbet natt og i 2 kommuner, hadde over 800 000 i 2018. ( pga tillegg, overtid, helligdager osv) 

Anonymkode: 37fc5...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

er det grunnlønnen eller er det det du tjente i 2018? 

jeg har 490 i året som vanlig sykepleier på sykehjem. Jobbet natt og i 2 kommuner, hadde over 800 000 i 2018. ( pga tillegg, overtid, helligdager osv) 

Anonymkode: 37fc5...972

Det er grunnlønn. Tjener ca 150k på tillegg etc

Anonymkode: f3ea8...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årslønn er vel lettere.... på sykehuset jeg jobber er det 525. I kommunen jeg jobbet tidligere var det 540. Så er litt forskjell....

Anonymkode: 6b622...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 725.000 i grunnlønn i privat sektor som sykepleier.

Anonymkode: ffb77...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er intensivsykepleier, jobbet 19 år. Har årslønn på 730k. Jobber 35.5 t uke. 

Anonymkode: f3ea8...317

Da har du forhandlet, det er IKKE normal lønn for spesialsykepleier selv med lang ansiennitet. Sånn for de som kommer over denne tråden og tror det. Pr nå er maxlønn ihht tariff 525 000 +  evt tillegg.

Selv når jeg har jobbet masse ekstra helger, natte høytid og overtid har jeg aldri kommet opp i de summene der. 

Anonymkode: e754f...2f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 725.000 i grunnlønn i privat sektor som sykepleier.

Anonymkode: ffb77...e27

😂

Anonymkode: c1456...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 725.000 i grunnlønn i privat sektor som sykepleier.

Anonymkode: ffb77...e27

 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂

Anonymkode: c1456...1e7

Det er vel ikke noe å le av, brukeren du siterer skriver jo privat sektor. At et foretak som tjener penger på at sine ansatte yter en god jobb kan lønne de ansatte bedre enn det offentlige helsevesenet er jo ikke noe nytt. 

Anonymkode: e6070...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er vel ikke noe å le av, brukeren du siterer skriver jo privat sektor. At et foretak som tjener penger på at sine ansatte yter en god jobb kan lønne de ansatte bedre enn det offentlige helsevesenet er jo ikke noe nytt. 

Anonymkode: e6070...891

725000 i grunnlønn er reinspikka vrøvl.

Anonymkode: c1456...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

725000 i grunnlønn er reinspikka vrøvl.

Anonymkode: c1456...1e7

Det behøver det da ikke være for en spesialsykepleier i privat sektor. 

Kjenner selv en operasjonssykepleier som hadde ca. det samme ved et privat helseforetak som hovedsakelig drev med plastisk kirurgi. 

Anonymkode: e6070...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det behøver det da ikke være for en spesialsykepleier i privat sektor. 

Kjenner selv en operasjonssykepleier som hadde ca. det samme ved et privat helseforetak som hovedsakelig drev med plastisk kirurgi. 

Anonymkode: e6070...891

Dette var en vanlig sykepleier.

Anonymkode: c1456...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var en vanlig sykepleier.

Anonymkode: c1456...1e7

Husk at det er forskjell på Oslo og steder med stor sykepleiermangel. 

Anonymkode: 7bdf8...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525.0000 (fra 1. juni/juli) 538.000 + tillegg. 

Anonymkode: 2dbce...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...