Gå til innhold

Har du fått nye venner som voksen til tross for å være introvert? I så fall hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer veldig på hvor jeg kan begynne å se etter venner som veldig introvert og uten noen hobbyer. 

Anonymkode: 8e542...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hey vina appen? Hvis du er jente, vel og merke.

Tror svaret er internett uansett. Diverse grupper hvor du kan legge ut anonym post med litt info om deg og at du søker venner. Har sett maaange slike poster, og responsen er som oftest enorm!

Anonymkode: 1ed5a...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde gjøre er å utforske noe du kan tenke deg å prøve som en hobby også danner du naturlige relasjoner gjennom aktiviteten. Det er den enkleste måten foruten jobb. Det kan også gjøres på andre måter, men da må du pushe veldig på comfortsonen din og gå utenfor deg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å få venner på jobb da! Bytt jobb om nødvendig, det sosiale miljøet på jobben er superviktig for min trivsel i alle fall. 

Anonymkode: 6669a...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på et fulltidsstudie. Var mange på min alder der. Fikk meg et knippe gode venner :). Selv om jeg ikke er den mest utadvendte, så tok jeg initiativ til å snakke med folk i klassen.

Anonymkode: 6ad57...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introvert har ingenting med saken å gjøre i så måte.

Hobbyer, interesser, jobb o.l derimot.

Du mener kanskje innadvent?

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanskelig å få venner som introvert. Jeg er introvert som bare det og har flere venner jeg ser jevnlig.

Skaff deg hobbyer, gå ut av hjemmet og vær åpen for nye folk og inntrykk. Vedlikehold forhold du har og får. Mulig du heller er sjenert, som ikke er det samme som introvert.

Introvert betyr bare at du blir tømt for energi når du bruker mye tid sammen med folk og må lade opp alene.

Anonymkode: d0b6e...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å få venner som introvert. Jeg er introvert som bare det og har flere venner jeg ser jevnlig.

Skaff deg hobbyer, gå ut av hjemmet og vær åpen for nye folk og inntrykk. Vedlikehold forhold du har og får. Mulig du heller er sjenert, som ikke er det samme som introvert.

Introvert betyr bare at du blir tømt for energi når du bruker mye tid sammen med folk og må lade opp alene.

Anonymkode: d0b6e...7a7

jeg er introvert og vil også ha nye venner. Men jeg er redd for å miste aleine tiden. Redd for at den nye vennen min skal være for mye med meg og at jeg ikke får ladet meg.

Man må jo vise at man vil bli kjent og bruke tid med nye venner... Det er det som for mef ihvertfalv er vanskelig med å få nye venner..

Jeg vil ha nye venner, men vil ikke treffe de så ofte... Men om ingen forstår hvorfor så kan de tenke at jeg ikke bryr meg...

Anonymkode: 63731...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.
via kampsporttrening.  

og, hadde et valpekull annonsert å finn. ei som hadde samme rase som så det, og tok kontakt og sa hun ville bli kjent. så begynte hun bare å komme på besøk og nå er vi vel venner,..tror jeg:)

Anonymkode: 7d726...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Jeg er introvert, men jeg liker å være sosial. Og er sosial når det passer meg. Jeg blir ofte kjent med nye folk på gigs, på puber og på tur med hunden. 

Jeg snakker med noen nye folk hver dag, slik er det å ha hund. Det er sosialt. Noen i nabolaget har jeg blitt kjent med, på grunn av hundene våre kommer godt overens. Noen møter jeg en fast dag i uka, og da går vi til hundeparken. Der kan hundene  løpeløs, og vi kan drikke kaffe og snakke. 

Du må finne deg en interesse. Mine er musikk, trening og hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir stadig kjent med nye folk. Å være introvert er ikke det samme som å være sosialt klønete, ha sosial angst eller være folkesky. Jeg har aldri hatt problemer med å bli kjent med folk og møter stadig potensielle venner i forbindelse med jobb og fritidsinteresser. Min utfordring er at jeg ikke alltid orker å bruke så mye tid på et vennskap som den andre ønsker at jeg skal. Jeg trenger egentlig mer alenetid enn jeg får nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎05‎.‎2019 den 2.27, AnonymBruker skrev:

jeg er introvert og vil også ha nye venner. Men jeg er redd for å miste aleine tiden. Redd for at den nye vennen min skal være for mye med meg og at jeg ikke får ladet meg.

Man må jo vise at man vil bli kjent og bruke tid med nye venner... Det er det som for mef ihvertfalv er vanskelig med å få nye venner..

Jeg vil ha nye venner, men vil ikke treffe de så ofte... Men om ingen forstår hvorfor så kan de tenke at jeg ikke bryr meg...

Anonymkode: 63731...a1f

Slik er det for meg også

Anonymkode: 0c32e...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fått mange venner, det er ikke nødvendigvis en motsetning mellom det å være introvert og det å få venner. Men jeg er alltid ærlig på at jeg må ha mye alenetid og at det å være sosial drenerer meg fullstendig for krefter. Heldigvis er de fleste av mine venner ganske introverte selv, så mange av dem er tilfredse med å ikke treffes så ofte. Vi snakker heller mest sammen via facebook og andre sosiale medier. ;)

Men tenker det er viktig å være ærlig om det - at man gjerne liker å være sosial (selv om jeg både er innadvendt, sjenert og introvert), men at man er introvert og derfor får man ikke mer energi av å være sosial og man trenger mye alenetid. Aldri opplevd det som et problem. Men det gjelder å være ærlig på det, synes jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bytta jobb noen ganger og på hvert sted har jeg plukka med meg 1-2 venninner :) 

Anonymkode: e8871...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom jobb og samboer. :)  

 

Anonymkode: 88539...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bare i situasjoner hvor det sosiale blir påtvunget meg. Som i jobbsammenheng, for eksempel. Har flere kolleger jeg kan henge med utenfor jobb. Som oftest ikke noe "dypere" enn stupfylla, da. Men det synes jeg er morsomt. Klarer ikke være sosial uten alkohol.

Ellers er mine beste venner fremdeles den "gjengen" jeg møtte på VGS.

Anonymkode: b3652...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med AB over. Har en del bekjentskaper fra voksen alder, jobbsammenheng osv. Men jeg vet at jeg kommer til å miste kontakten med dem hvis jeg bytter jobb, så det stikker ikke kjempedypt.

Det er mine gamle venner fra grunnskole og vgs som jeg fremdeles betrakter som mine beste venner.

TS, foreslå for noen kolleger å gå på pub-quiz! Da har dere potensielt regelmessige treff etter jobben, og man kan drikke øl, som gjør det hyggeligere og lettere å prate med folk man kanskje ikke har SÅ mye til felles med i utgangspunktet.

Anonymkode: 78709...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...