Jump to content
Testosteron

Sletting begrunnet med "avsporing" og "forherligelse av brudd på norsk lov"

Recommended Posts

Testosteron

@Elaine Marley har nettopp slettet alt jeg skrev i tråden 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1277899-farfar-kom-ikke-pga-lesbisk-bryllup/page/2/?tab=comments#comment-23412988

med begrunnelsen "Tråden er ryddet for avsporinger, forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette."

Hvordan var det jeg skrev avsporing og/eller forherligelse av brudd på norsk lov?

Fortsetter under...

Elaine Marley

Hei,

Måten du skrev innleggene på kunne tolkes som du forherliget incest. I tillegg handler ikke tråden om det og det ble veldig mange innlegg som gikk på det, og som dermed avsporet tråden.

Elaine Marley, mod.

Testosteron
Akkurat nå, Elaine Marley skrev:

Hei,

Måten du skrev innleggene på kunne tolkes som du forherliget incest. I tillegg handler ikke tråden om det og det ble veldig mange innlegg som gikk på det, og som dermed avsporet tråden.

Elaine Marley, mod.

Det første jeg skrev var "Jeg hadde ikke gått jeg heller akkurat som jeg ikke hadde gått hvis det var snakk om incest."

Hvordan forherliget dette incest? 

Hvordan avsporet dette tråden? Er det ikke lov å gjøre sammenligninger for å få fram et poeng? 

Parkeringsvakt

Selv om testosteron sine innlegg var preget av å ikke ville stille spørsmål ved egen feilaktige logikk og oppfatninger, så er jeg med på at incestkommentarene handler om å stille spørsmål ved logikk og tankefeil, heller enn å oppfordre til lovbrudd. 

At han har dårlig logikk betyr ikke at han oppfordret til lovbrudd

Elaine Marley

Hvis noe avsporer en tråd så fjernes stort sett alle innleggene. Det betyr ikke nødvendigvis at alle innleggene er et regelbrudd, men for å forhindre videre avsporinger så gjør man det ofte slik.

Elaine Marley, mod.

Testosteron

Hvis noe avsporer en tråd så fjernes stort sett alle innleggene. Det betyr ikke nødvendigvis at alle innleggene er et regelbrudd, men for å forhindre videre avsporinger så gjør man det ofte slik.

Elaine Marley, mod.

Men hvordan avsporet sammenligningen tråden? Det er jo fortsatt det samme temaet som diskuteres. 

Annonse

Elaine Marley

Avsporingen startet der. Om jeg ikke hadde fjernet innlegget så hadde avsporingen fortsatt. Altså så må man fjerne alle innleggene.

Elaine Marley, mod.

Testosteron

Avsporingen startet der. Om jeg ikke hadde fjernet innlegget så hadde avsporingen fortsatt. Altså så må man fjerne alle innleggene.

Elaine Marley, mod.

Du svarer ikke på det jeg spør deg om. Jeg gjorde en sammenligning. Det er noe annet enn å avspore. 

Elaine Marley

Ja, det gjorde du og det startet en avsporing av tråden.

Elaine Marley, mod.

Testosteron
1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Ja, det gjorde du og det startet en avsporing av tråden.

Elaine Marley, mod.

Du svarer ikke på deg jeg spør deg om. Hvordan var sammenligningen min en avsporing av trådens tema? Klarer du ikke å svare?

Elaine Marley

Jeg har svart på det. Når vi rydder så rydder vi alle innleggene, fra der avsporingen starter og avsporingen startet der. Om innlegget hadde fått stå så hadde det medført videre avsporinger av tråden.

Elaine Marley, mod.

Dr. A. Kula

Men det er ikke @Testosteron sitt innlegg som sporer av, det holder seg til tema.

Det er første innlegg (og strengt alle andre) som misforstod som sporer av. 

Men skjønner at det er enklere å ta innlegget som misforstås, slik at det ikke skjer igjen, men det er feil gjort. 

Jeg har også opplevd å bli moderert med begrunnelse avsporing som ikke var det (i en helt annen tråd) fordi andre brukere misforstod 

Elaine Marley

Ok, det er greit nok. Jeg er for øvrig enig i at det innlegget ikke er et regelbrudd, men nå valgte jeg å gjøre det slik av de grunnene jeg allerede har forklart.

Så da kan jeg nok ta selvkritikk på at jeg valgte den enkle veien her, men jeg håper at man kan forstå hvorfor jeg valgte å gjøre det slik.

Elaine Marley, mod.

Annonse

Testosteron

Hvis bare de som er enige, skal ha lov til å delta i diskusjonen, så blir det ingen diskusjon

Dr. A. Kula
5 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Ok, det er greit nok. Jeg er for øvrig enig i at det innlegget ikke er et regelbrudd, men nå valgte jeg å gjøre det slik av de grunnene jeg allerede har forklart.

Så da kan jeg nok ta selvkritikk på at jeg valgte den enkle veien her, men jeg håper at man kan forstå hvorfor jeg valgte å gjøre det slik.

Elaine Marley, mod.

Det er menneskelig å feile og forståelig at du valgte som du gjorde. Men det kan være frustrerende som debattant å få innlegg fjernet på feil grunnlag, spesielt når man har investert i det. 

Men stort av deg å innrømme feil. Det er også fint om du da påser at dette også fjernes fra "mappen" til @Testosteron all den tid innlegget da verken brøt med avsporing eller oppfordring til lovbrudd (noe jeg vil anta er et mye mer alvorlig regelbrudd) og derfor ikke med noen regler overhodet. 

Parkeringsvakt

Tja, jeg kan på en måte forstå at incest vs homofili er en avsporing og noe man kunne lagd en egen tråd om. Samtidig så kan man lure på om det har en hensikt å utfordre de som har disse meningene i en slik tråd. Eller sånn

I disse tilfellene tenker jeg man kunne gjort noe mellom de to punktene: man kunne lagd en ny tråd og kopiert incest vs homofili diskusjonen over til den nye tråden. Altså lagd en ny tråd med avsporingene, noe som er vanlig på noen forum. 

Er for så vidt enig at det testosteron sa ikke burde bli lagret som regelbrudd, selv om det er tullete tankefeil slik jeg ser det. Å være tullete er ikke det samme som å bryte regler

Elaine Marley
5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Det er menneskelig å feile og forståelig at du valgte som du gjorde. Men det kan være frustrerende som debattant å få innlegg fjernet på feil grunnlag, spesielt når man har investert i det. 

Men stort av deg å innrømme feil. Det er også fint om du da påser at dette også fjernes fra "mappen" til @Testosteron all den tid innlegget da verken brøt med avsporing eller oppfordring til lovbrudd (noe jeg vil anta er et mye mer alvorlig regelbrudd) og derfor ikke med noen regler overhodet. 

Takk for forståelsen og for at dere tar slike ting opp. Det er sånn vi også lærer. Jeg forstår at det kan være frustrerende.

Det skal jeg gjøre ja :)

Elaine Marley, mod.