Gå til innhold

Trenger nye bunadssko, hvor finner jeg bunadssko som ikke gir gnagsår?


Kakemami

Anbefalte innlegg

Tittelen sier seg selv. Har hatt bunadsskoene mine i flere år og de blir aldri bedre. Gnagsårplaster fungerer ikke, skoene gir meg gnagsår på alle kanter av føttene mine og gnager til huden er av og føttene mine blør. Djevelsko kaller jeg dem nå. Så håper jeg noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan skaffe meg nye bunadssko som IKKE angriper føttene mine mer enn et rovdyr ville ha gjort.

All hjelp settes pris på. Skal for første gang feire med svigers, ønsker ikke å stille i bunad og joggesko. HEHE. 

#helpme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Klavenes bunadsko, får ikke gnagsår av de. Men de er dyre, fikk mine til konfirmasjonen for 17 år siden.

Anonymkode: 8dde5...c5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaveness er kjent for å være av topp kvalitet, men ulike føtter krever ulike skomodeller. Noen har for eksempel ekstra brede føtter. Jeg har god erfaring med Kristin bunadsko, som er "billigsko" i imitert skinn, men som jeg synes er svært behagelige. 

Uansett er det viktig at man tar seg tid under prøvingen. Det er lurt å gå opp en størrelse, ettersom føttene hovner opp i løpet av mange timers trasking på en varm 17. mai (=gnagsår fra helvete). Så kan man heller legge en tynn såle oppi om de glipper litt. 

Min bestemors gamle triks mot skinnsko som gnagde, er å traske rundt i dem hjemme noen timer mens du har våte sokker på. Det skulle utvide og "forme" skoene etter din fot. Om det funker, er en annen sak. ;) 

Anonymkode: c4e19...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klavenes har to vidder og 3 høyder på skone. De koster, men er så verd det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig vedr Klaveness, jeg har vanskelig fotform og syns jeg 'alltid' får gnagsår, men disse skoene har vært helt suverene! De jeg kjøpte i år til dattera mi kostet 1.200 kr. Dyre sko, men i skinn og de varer lenge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...