Gå til innhold

Endelig satt spiren ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Gravidoppdatering 🤰 (Som jeg har ventet på å få skrive en slik jeg også 🙊😅)

Termindato: 22.01.20

Hvor langt på vei: 6+4 - 16,3 % fullført - 237 dager igjen 

Den lille i magen: er på størrelse med et blåbær.

Kontroll: Neste UL er fredag 14/6, da er jeg 8+5. 

Mat: Tidvis utrolig sulten, blir liksom aldri mett. Men samtidig er matlysten dårlig. Tror jeg spiser hakket mindre enn jeg vanligvis gjør. Men den lille tar vel uansett det den skal ha, så det er vel jeg som får kjenne på det underskuddet...

Symptomer: kvalm, men ikke oppkast-kvalm. Har daglig brekninger hvor det bare kommer opp luft. Murringer nederst i magen, disse har vært der i mange uker. Og jeg har blitt så veldig sliten. Energinivået falt voldsomt forrige helg og jeg fikk tre dager rett ut på sofaen. Ikke at jeg nødvendigvis hadde behov for å sove, men jeg orket knapt å stå oppreist. Bare det å lage middag og dusje var et stort tiltak. Puppene er egentlig litt vonde og mye større enn de pleier - til samboers store glede 😅

Sykemeldt tom mandag i første omgang + turnusfri neste uke, så får jeg se hvordan formen utvikler seg videre. 

Tanker om tiden fremover: det var veldig fint å se og høre hjertet på ultralyd i går! ❤️

Trening: Trener vanligvis styrke 4-6 ganger i uken, men jeg kjenner at jeg ikke har overskudd til trening akkurat nå, så da velger jeg å høre på kroppen. Det er viktig å røre på seg, så håper at jeg får litt overskudd enkelte dager så jeg i det minste får gått meg en tur 🤸‍♀️

Familie: All nærmeste familie er informert om at de skal bli besteforeldre, tante og onkel. Lille spire får fire besteforeldre, tre tanter og en onkel, samt seks oldeforeldre. Spesielt de vordende bestemødre har nok håpet en stund på at noe skal skje, men det kom som en stor overraskelse for flere. Min bror spurte et direkte spørsmål tilbake «er det din??🧐» når han fikk tilsendt UL-bildet i går med teksten «hei tante og onkel! Gleder meg til vi sees i januar ❤️» 😅😂 (de bor på en annen kant av landet). Min mamma er en ivrig strikker og har allerede bestilt garn i nøytral farge, det var visst på tilbud 😊❤️

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Gravidoppdatering 🤰 (Som jeg har ventet på å få skrive en slik jeg også 🙊😅)

Termindato: 22.01.20

Hvor langt på vei: 6+4 - 16,3 % fullført - 237 dager igjen 

Den lille i magen: er på størrelse med et blåbær.

Kontroll: Neste UL er fredag 14/6, da er jeg 8+5. 

Mat: Tidvis utrolig sulten, blir liksom aldri mett. Men samtidig er matlysten dårlig. Tror jeg spiser hakket mindre enn jeg vanligvis gjør. Men den lille tar vel uansett det den skal ha, så det er vel jeg som får kjenne på det underskuddet...

Symptomer: kvalm, men ikke oppkast-kvalm. Har daglig brekninger hvor det bare kommer opp luft. Murringer nederst i magen, disse har vært der i mange uker. Og jeg har blitt så veldig sliten. Energinivået falt voldsomt forrige helg og jeg fikk tre dager rett ut på sofaen. Ikke at jeg nødvendigvis hadde behov for å sove, men jeg orket knapt å stå oppreist. Bare det å lage middag og dusje var et stort tiltak. Puppene er egentlig litt vonde og mye større enn de pleier - til samboers store glede 😅

Sykemeldt tom mandag i første omgang + turnusfri neste uke, så får jeg se hvordan formen utvikler seg videre. 

Tanker om tiden fremover: det var veldig fint å se og høre hjertet på ultralyd i går! ❤️

Trening: Trener vanligvis styrke 4-6 ganger i uken, men jeg kjenner at jeg ikke har overskudd til trening akkurat nå, så da velger jeg å høre på kroppen. Det er viktig å røre på seg, så håper at jeg får litt overskudd enkelte dager så jeg i det minste får gått meg en tur 🤸‍♀️

Familie: All nærmeste familie er informert om at de skal bli besteforeldre, tante og onkel. Lille spire får fire besteforeldre, tre tanter og en onkel, samt seks oldeforeldre. Spesielt de vordende bestemødre har nok håpet en stund på at noe skal skje, men det kom som en stor overraskelse for flere. Min bror spurte et direkte spørsmål tilbake «er det din??🧐» når han fikk tilsendt UL-bildet i går med teksten «hei tante og onkel! Gleder meg til vi sees i januar ❤️» 😅😂 (de bor på en annen kant av landet). Min mamma er en ivrig strikker og har allerede bestilt garn i nøytral farge, det var visst på tilbud 😊❤️

Så koselig oppdatering ❤️ Gleder meg til å følge med videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hotfudge skrev:

Så koselig oppdatering ❤️ Gleder meg til å følge med videre!

Takk ❤️ Hadde ikke du allerede begynt med det, så hadde jeg nok ikke begynt allerede jeg heller 🙊 Tror du er den eneste jeg følger nå som har slik oppdatering 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Takk ❤️ Hadde ikke du allerede begynt med det, så hadde jeg nok ikke begynt allerede jeg heller 🙊 Tror du er den eneste jeg følger nå som har slik oppdatering 😊

Så koselig, jeg er glad du har begynt med det 😄 Det er jo "tidlig" å begynne, men det er jo såå koselig å følge hvordan ukene går ❤️ Også er det jo så koselig å kunne gå tilbake å se på, både for deg og for andre! 😄  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kristina00 skrev:

Så koselig å lese oppdatering😍

❤️😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastiske nyheter altså ❤️ Har ikke lest her før nå! Så lettet du må være :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, boblevann skrev:

Så fantastiske nyheter altså ❤️ Har ikke lest her før nå! Så lettet du må være :smilyblomst:

Ja, veeeldig lettet 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Gratulerer så mye med graviditeten:hjerte: for en fantastisk nyhet😊

Takk ❤️😊 Stor stas å endelig være gravid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1

i tillegg til plagene jeg har nevnt her tidligere, så har jeg både i går og i dag kastet opp. Ser også en trend i at jeg sover dårligere enn normalt på natten, selv om jeg ikke nødvendigvis sover så mye på dagen heller. Kvelden er min absolutt beste tid for tiden, da føler jeg meg litt kvikkere enn resten av døgnet. Nå sitter jeg på en kjøkkenstol foran komfyren og koker risengrynsgrøt (må benytte sjansen når det er noe jeg kommer på som jeg faktisk har lyst på 😅). 

Svangerskapskontroll hos jordmor siste uken i juni, var ikke noe ledig før da ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

7+1

i tillegg til plagene jeg har nevnt her tidligere, så har jeg både i går og i dag kastet opp. Ser også en trend i at jeg sover dårligere enn normalt på natten, selv om jeg ikke nødvendigvis sover så mye på dagen heller. Kvelden er min absolutt beste tid for tiden, da føler jeg meg litt kvikkere enn resten av døgnet. Nå sitter jeg på en kjøkkenstol foran komfyren og koker risengrynsgrøt (må benytte sjansen når det er noe jeg kommer på som jeg faktisk har lyst på 😅). 

Svangerskapskontroll hos jordmor siste uken i juni, var ikke noe ledig før da ❤️

Mmm, nå fikk jeg lyst på risengrynsgrøt! ☺️😅 Godt at formen bedrer seg litt utover kvelden da, det hjelper i alle fall litt! Men fy søren de kvalme ukene er et herk! Min uke 9 og 10 var verst, og så slapp det heldigvis litt etter litt! Håper det går fort over for deg, og håper grøten ble god😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Patriotpaula skrev:

7+1

i tillegg til plagene jeg har nevnt her tidligere, så har jeg både i går og i dag kastet opp. Ser også en trend i at jeg sover dårligere enn normalt på natten, selv om jeg ikke nødvendigvis sover så mye på dagen heller. Kvelden er min absolutt beste tid for tiden, da føler jeg meg litt kvikkere enn resten av døgnet. Nå sitter jeg på en kjøkkenstol foran komfyren og koker risengrynsgrøt (må benytte sjansen når det er noe jeg kommer på som jeg faktisk har lyst på 😅). 

Svangerskapskontroll hos jordmor siste uken i juni, var ikke noe ledig før da ❤️

Nå fikk jeg lyst på risengrynsgrøt! Hehe 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, FruFiolett skrev:

Mmm, nå fikk jeg lyst på risengrynsgrøt! ☺️😅 Godt at formen bedrer seg litt utover kvelden da, det hjelper i alle fall litt! Men fy søren de kvalme ukene er et herk! Min uke 9 og 10 var verst, og så slapp det heldigvis litt etter litt! Håper det går fort over for deg, og håper grøten ble god😉

Ja, godt å de få timene på kvelden som er bedre enn resten av døgnet 😊 Håper jeg slipper å ha den kvalmen hengende over meg til uke 12-14 🙄 Er i hvert fall ingen morgenkvalme her, her er det døgnet rundt, spesielt kan jeg kjenne det (og bli liggende å kjenne på det) hvis jeg våkner ila natten. Og jeg har det absolutt best når jeg ligger i ro, men jeg kan jo ikke gjøre det i ukesvis. Når jeg begynner å bevege på meg så kommer kvalmen også 😬🤷‍♀️

4 timer siden, hotfudge skrev:

Nå fikk jeg lyst på risengrynsgrøt! Hehe 😄

Den ble god 😅 Spiser egentlig det sjelden vanligvis og hvis jeg spiser det så er det til middag. Skylder på hormoner 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Irisiri skrev:

Hvordan er formen? 😊

Takk som spør ❤️ Den er ok, jeg ble sykemeldt på fredag to uker fom i dag av. Jeg er veeeeldig sliten 😣 Blir kvalm hvis jeg blir ekstra sliten. Matlysten er fortsatt så som så. Magen som har vært såå løs i nesten to uker, snudde om i helga og da ble jeg forstoppet i stedet 🤦‍♀️ 

——————

Har vært på apoteket i dag og hentet ut cyclogest og progynova slik at jeg har for resten av perioden jeg skal bruke det, frem til 10+0, som er søndag 23/6. Det gledes til jeg er ferdig med støttebehandling, usikker på om jeg må på nedtrapping før jeg kan kutte det helt, har ikke hørt noe om det i hvert fall. 

Ultralyd på fredag formiddag. Har tenkt en tanke eller hundre om at jeg er livredd for at hjertet ikke slår lengre eller at utviklingen har stoppet opp. Håper så inderlig at alt er slik det skal være 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint at du fikk mer sykemelding når du er såpass sliten. Satser på at dette bare er første trimester-plager, det blir nok bedre😊 Får du slappet av og gjort ting du liker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Irisiri skrev:

Så fint at du fikk mer sykemelding når du er såpass sliten. Satser på at dette bare er første trimester-plager, det blir nok bedre😊 Får du slappet av og gjort ting du liker? 

Er nok bare første trimester-plager ja :) Ja, tar livet med ro og setter meg selv i første rekke akkurat nå for tiden 😅 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4

Gruer meg så fælt til ultralyd i morgen. Har nesten ikke sovet i natt og kan ikke se for meg at jeg får til å sove så mye mer i natt heller 😴 Det jeg frykter mest er at utviklingen har stoppet opp og at hjertet ikke lengre slår. Alt man skal skal bekymre seg for når man først har blitt gravid 🤷‍♀️🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...