Gå til innhold

Endelig satt spiren ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, prøverpåny skrev:

Krysser fingrene for at det var en helt uskyldig blødning! 🤞🤞🤞🤞 Skjønner godt at du ikke kunne holde fokus på jobb i dag ❤️ Lykke til i dagene fremover!

Ja, kan se sånn ut heldigvis, men kjenner fortsatt at det er greit å få det bekreftet at spireliten har det fint med forhåpentligvis en fin HCG-stigning ❤️ Takk, håper virkelig det blir med dette ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg?❤️ Har du blødd noe mer? Håper at du får en fin HCG stigning ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safira07 skrev:

Hvordan går det med deg?❤️ Har du blødd noe mer? Håper at du får en fin HCG stigning ☺️

Takk som spør ❤️ Det går helt fint, kroppen kjennes ut slik som den har vært de siste ukene 🤞🏻 Selv om jeg fikk meg en skikkelig støkk etter blødningen i går... Ikke blødd noe mer heldigvis, så det ble med det i går tidlig. Håper på en finfin HCG-stigning kan får vel ikke vite det før neste uke tror jeg... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt brunlig utflod i dag... Ikke noe jeg blir stresset over, men skulle jo helst ha vært foruten. Virker som det er ganske vanlig, utifra hva jeg leser litt rundt om på nett... 

Kanskje flere her inne som har opplevd det tidlig i svangerskapet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd både blødning som var/ble abort, og blødning som var harmløs. Skjønner godt at det er vanskelig å ikke vite. Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunlig utflod er helt normalt. De første ukene var det jo friskt blod i to ukers tid hos meg, sånn at det dryppet litt når jeg satt på do, men ikke mer enn at truseinnlegg holdt (beklager detaljer). Skjønner du helst skulle vært foruten, men dette går nok bra!

Fikk du tatt blodprøve i dag? Ingen sjanse for at du får svaret i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Patriotpaula skrev:

Litt brunlig utflod i dag... Ikke noe jeg blir stresset over, men skulle jo helst ha vært foruten. Virker som det er ganske vanlig, utifra hva jeg leser litt rundt om på nett... 

Kanskje flere her inne som har opplevd det tidlig i svangerskapet?  

Det er vel spesielt vanlig med gjentatte blødninger dersom morkaken ligger i nærheten av livmorhalsen, slik at den rifter og blør ut litt mens livmoren vokser. Eller om du fortsatt står på støttemedisin gir det gjerne skjørere slimhinner, som jo også selve graviditeten også gir. Altså mange muligheter for at det er helt uskyldig :) Når får du svar på (den første) hcg-prøven? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, svakni skrev:

Har opplevd både blødning som var/ble abort, og blødning som var harmløs. Skjønner godt at det er vanskelig å ikke vite. Krysser fingrene for deg! 

Takk ❤️ 

3 timer siden, Irisiri skrev:

Brunlig utflod er helt normalt. De første ukene var det jo friskt blod i to ukers tid hos meg, sånn at det dryppet litt når jeg satt på do, men ikke mer enn at truseinnlegg holdt (beklager detaljer). Skjønner du helst skulle vært foruten, men dette går nok bra!

Fikk du tatt blodprøve i dag? Ingen sjanse for at du får svaret i dag?

Jeg fikk tatt ny prøve i dag ja. Fikk også vite at den på tirsdag var 5500 (5+2). Jeg fikk ny «styrtblødning» på jobb i dag. Siden jeg jobber på sykehus, så fikk jeg ordnet det sånn at det ble tatt en HCG blodprøve der også, så jeg fikk vite svaret i dag (ellers må jeg vente til mandag på den hos fastlegen). Den var 7600. 

3 timer siden, prøverpåny skrev:

Det er vel spesielt vanlig med gjentatte blødninger dersom morkaken ligger i nærheten av livmorhalsen, slik at den rifter og blør ut litt mens livmoren vokser. Eller om du fortsatt står på støttemedisin gir det gjerne skjørere slimhinner, som jo også selve graviditeten også gir. Altså mange muligheter for at det er helt uskyldig :) Når får du svar på (den første) hcg-prøven? 🤞

Se svaret jeg skrev til Irisiri 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5

Ny «styrtblødning» med friskt blod på jobb i dag. Valgte derfor å ta en telefon til klinikken for å høre om muligheten for UL, da jeg kjente på et sterkt ønske om det var mulig å finne ut av hvor alt blodet kommer i fra.  

Funn: hun kan se en plommesekk fint plassert i livmoren. Noe som gjør henne litt bekymret er at hun ikke kunne se noe embryoanlegg for sikkert, eller - hun kan se antydning til det hun antar er embryonlegget. Hun målte dette og det burde vært større på størrelse (enten har utviklingen stoppet opp eller så var det et eller annet med forsinkelse). Prøvde å høre hjertelyd på spireliten, men det var ingen signal fra hjertet å høre. Blodet kommer meget sannsynlig fra et hematom. Dette hematomet er ikke i livmoren, så det blodet kan ikke dra med seg embryo på vei ut på noen måte. Det kan godt være at livmoren egentlig vil støte vekk embryoet++, men cyclogest gjør visst at livmoren ikke «får lov» til å trekke seg sammen. 

HCG 5+2: 5500 HCG 5+5: 7600 (skulle det vise seg at embryo er dødt, så er placentavev skyld i at hcg fortsatt stiger). Legen var ikke meget bekymret over at verdien ikke har økt mer enn den har.

Ingenting er avklart enda, men magefølelsen er ikke helt god 🥺😢☹️ Siden det er såpass tidlig enda så kan hun ikke si så mye om det går verken ene eller den andre veien pr i dag. Jeg må fortsette med medisiner til vi har fått en avklaring på det. Ny ultralyd på onsdag neste uke 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe moro å ikke få et definitivt svar! Det kan jo gå begge veier. Om du har mulighet, ville jeg sett på muligheten for å sykmelde deg litt dersom du ikke synes det hjelper å gå på jobb for å tenke på noe annet. Det burde jeg vært flinkere på då jeg gikk gjennom det samme. Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, svakni skrev:

Uff, det er ikke noe moro å ikke få et definitivt svar! Det kan jo gå begge veier. Om du har mulighet, ville jeg sett på muligheten for å sykmelde deg litt dersom du ikke synes det hjelper å gå på jobb for å tenke på noe annet. Det burde jeg vært flinkere på då jeg gikk gjennom det samme. Klem til deg!

Hadde nok fått et mer definitivt svar hvis jeg hadde ventet til over helgen, men jeg (som sikkert veldig mange andre) vil jo ha svar NÅ 🙈 Det kan fortsatt gå begge veier, bare tiden vil vise hva det blir... Uansett synes legen at det var positivt at jeg ble gravid på dette forsøket, uansett hvordan det går.

Ja, det glemte jeg å skrive i avhandlingen min - jeg ble sykemeldt ut neste uke siden det er så uavklart enda og det er psykisk tungt å ikke vite... og det er ikke særlig «gøy» å få styrtblødninger på jobb i øst og vest (sykepleier, jobber i hvit uniform). Denne blødningen kom på jobb i dag og det har vært en skikkelig dårlig dag på jobb, kun vært tilstede 20% psyskisk... Passer seg ikke så bra da jeg jobber med dårlige pasienter som krever sitt...

Takk for omtanke, stor klem tilbake ❤️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så vondt at du skal oppleve dette❤❤  håper så inderlig det går bra dette. Stor klem❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, bondekone skrev:

Huff så vondt at du skal oppleve dette❤❤  håper så inderlig det går bra dette. Stor klem❤

Takk for omtanke bondekone ❤️ Du kjenner vel til de samme følelsene som jeg kjenner på nå, at det er uavklart og at man ikke har det endelige svaret man så gjerne skulle hatt 🥺❤️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Takk for omtanke bondekone ❤️ Du kjenner vel til de samme følelsene som jeg kjenner på nå, at det er uavklart og at man ikke har det endelige svaret man så gjerne skulle hatt 🥺❤️

Ja kjenner så alt for godt til det.💔 håper du ikke opplever det hele❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:

Ja kjenner så alt for godt til det.💔 håper du ikke opplever det hele❤

❤️ Skulle egentlig ha jobbet i helgen, men ligger nå i stedet på sofaen og hylgriner. Kan ikke skjønne at dette kan gå fint 😭😭🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Patriotpaula skrev:

❤️ Skulle egentlig ha jobbet i helgen, men ligger nå i stedet på sofaen og hylgriner. Kan ikke skjønne at dette kan gå fint 😭😭🥺

Huff så vondt❤ prøv å stell godt med deg selv denne helga❤ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff💔 Sender deg masse varme tanker, håper dette går bra og at du får positive svar til uka🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vondt å lese. Godt du fikk sjekket opp mer, selv om du ikke har fått noen klare svar. Jeg håper så inderlig at dette skal gå bra!❤️

Hva er neste steg nå? Blir det flere ULer eller HCG-tester til uka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FruFiolett skrev:

Huff💔 Sender deg masse varme tanker, håper dette går bra og at du får positive svar til uka🤞🏼❤️

Takk for omtanke ❤️

11 minutter siden, Irisiri skrev:

Dette var vondt å lese. Godt du fikk sjekket opp mer, selv om du ikke har fått noen klare svar. Jeg håper så inderlig at dette skal gå bra!❤️

Hva er neste steg nå? Blir det flere ULer eller HCG-tester til uka? 

Takk for omtanke ❤️  Blir ny ultralyd på klinikken på onsdag, da skal man kunne se litt mer i hvilken vei det utvikler seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, fikk skikkelig vondt av å lese dette😢 håper virkelig at lille bare «skremmer deg» og fortsetter å vokse❤️ Bra du deo dit idag for å få noen svar iallefall, krysser fingrene og alt jeg har for dere🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...