Gå til innhold

Endelig satt spiren ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FruFiolett skrev:

Hurra for denne dagboka med så fine positive tester! Gleder meg til å følge med på veien videre❤️

Ja, hurra for sterke tester ❤️ Koselig at du vil følge med på veien videre 😊

4 timer siden, bondekone skrev:

Må jo følge med videre😍 

Så koselig at du vil det bondekone! Håper å se deg her inne snart ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.mai som gravid ga også litt utfordringer. Mye jeg ikke kunne spisepå champagnefrokosten 😬 Var også en del av menyen jeg ikke kunne spise på restaurant på middag i kveld, da mye var oster, spekemat og sjømat... Men dagen alt i alt har vært veldig fin 😊 Og nydelig vær ☀️ Tenkt på at neste 17.mai er det vår tur til å trille barnevogn ❤️

Håper alle har hatt en fin dag ❤️🇳🇴 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

17.mai som gravid ga også litt utfordringer. Mye jeg ikke kunne spisepå champagnefrokosten 😬 Var også en del av menyen jeg ikke kunne spise på restaurant på middag i kveld, da mye var oster, spekemat og sjømat... Men dagen alt i alt har vært veldig fin 😊 Og nydelig vær ☀️ Tenkt på at neste 17.mai er det vår tur til å trille barnevogn ❤️

Håper alle har hatt en fin dag ❤️🇳🇴 

Brått merker man at man skal være forsiktig med enkelte matvarer😄 Jeg syntes jeg hører så mye forskjellig og man vet nesten ikke hva som er myter og hva som er sant😆 Jordmoren min sa at matportalen var et nettsted som stemte med gravide om hva de kunne spise og ikke😊

Veldig koselig å tenke på at neste 17.mai så er det en barnevogn med❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Safira07 skrev:

Brått merker man at man skal være forsiktig med enkelte matvarer😄 Jeg syntes jeg hører så mye forskjellig og man vet nesten ikke hva som er myter og hva som er sant😆 Jordmoren min sa at matportalen var et nettsted som stemte med gravide om hva de kunne spise og ikke😊

Veldig koselig å tenke på at neste 17.mai så er det en barnevogn med❤️

Ja, uvant å plutselig skulle passe på hva man spiser 🙈 Jeg skal lese litt mer nøye på matportalen om mat, har bare ikke hatt tida enda 🙊😬 Blir vel en vanesak etter hvert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Formen er nedadgående og kvalmen er definitivt oppadstigende 🤢 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

5+1

Formen er nedadgående og kvalmen er definitivt oppadstigende 🤢 

Håper du slipper det så lenge, men du kjenner at du er gravid da :P Har du noen andre symptomer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Safira07 skrev:

Håper du slipper det så lenge, men du kjenner at du er gravid da :P Har du noen andre symptomer? :) 

Utifra hva jeg har lest på forum før og utifra hva jeg leser på gravidtetsappene mine, så kan det virke som at jeg er litt tidlig ute med kvalme, og at den egentlig kommer mer eller mindre fra neste uke av. Men, er vel alltids noen som blir kvalme før og noen som ikke blir kvalme i det hele tatt 🤷‍♀️

Veldig til murring i magen, mer eller mindre hele tiden, men ikke så mye om natten, eller merker det ikke da i hvert fall. Men jeg sover jo da så 😅 Innimellom også litt murring i korsryggen og noen ganger følelsen av å være sliten i korsryggen. Og stikking i lyskene. Føler meg ganske «stappet»/full i magen selv om jeg ikke har spist så mye, blir mye fortere mett enn før jeg ble gravid 😬 Og mer sliten/trøtt, merker det veldig godt etter jeg har vært på jobb på dagtid, er ikke helt der nå atjeg orker trening etter jobb uten en laaang powernap mellom jobb og trening 😴😴

 

Det er fint å tenke på at embryoets hjerte skal ha begynt å slå i dag, 22 dager etter befruktning, som er 5+1 ❤️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Utifra hva jeg har lest på forum før og utifra hva jeg leser på gravidtetsappene mine, så kan det virke som at jeg er litt tidlig ute med kvalme, og at den egentlig kommer mer eller mindre fra neste uke av. Men, er vel alltids noen som blir kvalme før og noen som ikke blir kvalme i det hele tatt 🤷‍♀️

Veldig til murring i magen, mer eller mindre hele tiden, men ikke så mye om natten, eller merker det ikke da i hvert fall. Men jeg sover jo da så 😅 Innimellom også litt murring i korsryggen og noen ganger følelsen av å være sliten i korsryggen. Og stikking i lyskene. Føler meg ganske «stappet»/full i magen selv om jeg ikke har spist så mye, blir mye fortere mett enn før jeg ble gravid 😬 Og mer sliten/trøtt, merker det veldig godt etter jeg har vært på jobb på dagtid, er ikke helt der nå atjeg orker trening etter jobb uten en laaang powernap mellom jobb og trening 😴😴

 

Det er fint å tenke på at embryoets hjerte skal ha begynt å slå i dag, 22 dager etter befruktning, som er 5+1 ❤️

Det er veldig forskjell fra person til person, og når det gjelder kvalme så er noen kvalme hele tiden, mens andre ikke har vært kvalm en dag i svangerskapet. Jeg ble kvalm og kastet opp hver dag fra uke 6, og alle sa at det vil gi seg ved uke 12. Dette holdt på til uke 15 og da kjente jeg at det slapp litt😍 Er nok aldri en fasit på det😄 

Er mye kroppen skal vende seg til, spesielt i begynnelsen☺️❤️

Ja litt rart å tenke på de forskjellige stadiene😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2

Lykkelig gravid i går, ikke fullt så lykkelig i dag... 🥺 Frisk blødning (men ikke rent blod heller liksom) som startet 0615, rett før jeg skulle dra på jobb. Tok bussen til jobb, møtte sjefen i heisen og fikk heldigvis stor forståelse for at jeg ikke følte for å være på jobb akkurat i dag. Tenker jo automatisk at jeg spontanaborterer, men ingen smerter eller klumper, kun slike murringer jeg har hatt.. 😭😭😭😭😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

5+2

Lykkelig gravid i går, ikke fullt så lykkelig i dag... 🥺 Frisk blødning (men ikke rent blod heller liksom) som startet 0615, rett før jeg skulle dra på jobb. Tok bussen til jobb, møtte sjefen i heisen og fikk heldigvis stor forståelse for at jeg ikke følte for å være på jobb akkurat i dag. Tenker jo automatisk at jeg spontanaborterer, men ingen smerter eller klumper, kun slike murringer jeg har hatt.. 😭😭😭😭😢

Uff, jeg håper alt er i orden! Jeg hadde som du kanskje vet en stor blødning i uke 10, én dag med mensaktig blødning. Det var ikke noe galt. Jeg spottet også konstant fra ca uke 5-7. Som hos deg var det ingen smerter eller klumper.

Krysser alt for at det samme gjelder deg og at spiren har det fint❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Irisiri skrev:

Uff, jeg håper alt er i orden! Jeg hadde som du kanskje vet en stor blødning i uke 10, én dag med mensaktig blødning. Det var ikke noe galt. Jeg spottet også konstant fra ca uke 5-7. Som hos deg var det ingen smerter eller klumper.

Krysser alt for at det samme gjelder deg og at spiren har det fint❤️

Håper jo så inderlig, men samtidig må jeg jo være realist oppi dette 🥺😥 Leser at blødning ikke nødvendigvis er synonymt med SA, men jeg er jo i overkant bekymret nå kjenner jeg... 

Takk ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Håper jo så inderlig, men samtidig må jeg jo være realist oppi dette 🥺😥 Leser at blødning ikke nødvendigvis er synonymt med SA, men jeg er jo i overkant bekymret nå kjenner jeg... 

Takk ❤️

Det er greit å være innforstått med at det kan gå galt. Men samtidig er det ikke noe som tyder på det så lenge det ikke er smerter eller blødningen tar seg kraftig opp. Men jeg vet jo hvor jævlig det er å «gå og vente på» at blødningen tar seg opp og være overbevist om SA... Vanskelig å unngå det.

Vurderer du en tur til legen eller å snakke med klinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Irisiri skrev:

Det er greit å være innforstått med at det kan gå galt. Men samtidig er det ikke noe som tyder på det så lenge det ikke er smerter eller blødningen tar seg kraftig opp. Men jeg vet jo hvor jævlig det er å «gå og vente på» at blødningen tar seg opp og være overbevist om SA... Vanskelig å unngå det.

Vurderer du en tur til legen eller å snakke med klinikken?

Alle som har opplevd mer enn en bitteliten blødning/blod på papiret eller trusa tidlig i svangerskapet, kjenner vel på den usikkerheten og frykten over at det skal gå galt... Nå er det tre timer siden blødningen startet, ikke skiftet tampong enda 🤞🏻🤞🏻 Måtte bare kjappe meg å sette i en når jeg så at det var blod og jeg jobber i hvit uniform, så ble en rosa ob, den tar jo opp en del da... Men noen ganger har jeg måtte skifte rosa ob innen en time pga kraftig blødning ved vanlig mensen 🤷‍♀️

Jeg har fått time hos fastlege om et par timer... 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, tampong er ikke anbefalt under graviditet :) har du bind tilgjengelig?

Masse masse lykke til hos legen, håper alt er i skjønneste orden!😘 hilsen snikleser 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt det er når man blir så bekymret. Håper det er en helt harmløs blødning. ❤Så hiver jeg meg på ift at du ikke må bruke tampong nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

Du, tampong er ikke anbefalt under graviditet :) har du bind tilgjengelig?

Masse masse lykke til hos legen, håper alt er i skjønneste orden!😘 hilsen snikleser 😊

Ååh, det visste jeg ikke 🙈 Takk for at du sa i fra! Har alltid brukt tampong, men får kanskje bruke bind nå da 🙊 

Takk ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, bondekone skrev:

Så vondt det er når man blir så bekymret. Håper det er en helt harmløs blødning. ❤Så hiver jeg meg på ift at du ikke må bruke tampong nå! 

Ja, du har vel kjent på noen av de følelsene selv ❤️ Takk for tips, visste ikke om det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går deres vei 🙂 Krysser alt som krysses kan!

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, hotfudge skrev:

Håper det går deres vei 🙂 Krysser alt som krysses kan!

Tok HCG i blod og skal ta ny på fredag 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det var en helt uskyldig blødning! 🤞🤞🤞🤞 Skjønner godt at du ikke kunne holde fokus på jobb i dag ❤️ Lykke til i dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...