Gå til innhold

HJELP! Kan jeg være gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg og kjæresten har prøvd å barn igjen etter MA 1. januar 2019 (mistet da jeg skulle vært 11+5). fikk første positive eggløsningstest 2.mai og en positiv 3.mai. Har i det siste hatt mye menssmerter og litt ømme bryst. Er på DPO 11 i dag og har fortsatt fått negativ test (test fra ebay). kan jeg være gravid eller kan det være en annen grunn til smertene/ symptomene? 

Anonymkode: cf15a...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De såkalte menssmertene og ømme bryst var det eneste jeg merka når jeg fant ut jeg var gravid. Jeg ville brukt en annen test enn fra ebay helt ærlig, føler de kan være litt ymse om de fungerer ordentlig eller ikke. 

De fleste tester vil slå ut ganske tidlig om man er gravid, med tanke på at man har nok av hcg som er «normalt», men det kan være forskjellig på noen 😊

Anonymkode: 6e88c...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De såkalte menssmertene og ømme bryst var det eneste jeg merka når jeg fant ut jeg var gravid. Jeg ville brukt en annen test enn fra ebay helt ærlig, føler de kan være litt ymse om de fungerer ordentlig eller ikke. 

De fleste tester vil slå ut ganske tidlig om man er gravid, med tanke på at man har nok av hcg som er «normalt», men det kan være forskjellig på noen 😊

Anonymkode: 6e88c...1ec

Takk for svar😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring etter noen pp er at jo flere symptomer jeg hadde (hodepine, kvalme osv) dess mindre sjanser er det for å være gravid. Jeg lærte meg å kjenne forskjell på «murringer» og «cramps».

Murringer kunne jeg ha hele perioden etter EL, men cramps fikk jeg kun da jeg ble gravid fra 6dpo til etter IKM, og jeg kjente at brystene ble tyngre (men ikke smerter.)

Leste også endel artikler som sa at dersom crampsene ga seg ved 10 dpo, var man mest sannsynlig ikke gravid. Mine ga seg ikke, og jeg hadde positiv test 11dpo. Backpain var heller ikke nødvendigvis positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
9 timer siden, LittleMermaid skrev:

Min erfaring etter noen pp er at jo flere symptomer jeg hadde (hodepine, kvalme osv) dess mindre sjanser er det for å være gravid. Jeg lærte meg å kjenne forskjell på «murringer» og «cramps».

Murringer kunne jeg ha hele perioden etter EL, men cramps fikk jeg kun da jeg ble gravid fra 6dpo til etter IKM, og jeg kjente at brystene ble tyngre (men ikke smerter.)

Leste også endel artikler som sa at dersom crampsene ga seg ved 10 dpo, var man mest sannsynlig ikke gravid. Mine ga seg ikke, og jeg hadde positiv test 11dpo. Backpain var heller ikke nødvendigvis positivt. 

Takk for svar😘 da vil jeg tro mensen bare er litt sein i og med at symptomene forsvant dpo 13🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser dette ut som en svak positiv test for dere? 

5740D637-528C-482C-89B8-104AA5735574.jpeg

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Synes testen din kan se veldig veldig svak positivt! 

Tusen takk! Jeg håper det virkelig! Denne ble tatt i ettermiddag med veldig utvannet urin, så skal ta en ny imorgen tidelig og se om den blir klarere! Viss ikke er det vel bare en skyggestrek

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ser dette ut som en svak positiv test for dere? 

5740D637-528C-482C-89B8-104AA5735574.jpeg

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Ser strek jeg 😊 Hvor mange dpo er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Ser strek jeg 😊 Hvor mange dpo er du? 

Takk😊 Streng tatt er jeg ikke sikker. Men hvis jeg tror rett er jeg mellom 10-11 dpo! Denne testen var som sagt tatt med veldig utvannet urin på ettermiddag, så tenker å ta ny imorgen tidelig! Håper virkelig at dette ikke er en skyggestrek!

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ser noe!

Sist jeg var gravid var det kun jeg som så streken 😂 Mannen så ingenting, og søsteren min var veeeeldig usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mam4ma skrev:

Jeg også ser noe!

Sist jeg var gravid var det kun jeg som så streken 😂 Mannen så ingenting, og søsteren min var veeeeldig usikker..

Haha! Kjenner meg igjen der. Derfor jeg følte for å legge ut å spørre. Er så lett å bli «blind» når man gjerne ønsker at det skal vere noe der!🙆‍♀️ Men kan jeg spørre om du synes det ser ut som en graviditetsstrek eller en skyggestrek? Har ikke så god erfaring med dette og må derfor bare spørre!

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk😊 Streng tatt er jeg ikke sikker. Men hvis jeg tror rett er jeg mellom 10-11 dpo! Denne testen var som sagt tatt med veldig utvannet urin på ettermiddag, så tenker å ta ny imorgen tidelig! Håper virkelig at dette ikke er en skyggestrek!

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Jeg var 10 dpo da jeg fikk svak strek, men den ble strekere på 11dpo 😊

Anonymkode: 94f28...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 10 dpo da jeg fikk svak strek, men den ble strekere på 11dpo 😊

Anonymkode: 94f28...5f9

Takk for tilbakemelding! Da blir det spennende å se imorgen tidlig! 😊

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Kjenner meg igjen der. Derfor jeg følte for å legge ut å spørre. Er så lett å bli «blind» når man gjerne ønsker at det skal vere noe der!🙆‍♀️ Men kan jeg spørre om du synes det ser ut som en graviditetsstrek eller en skyggestrek? Har ikke så god erfaring med dette og må derfor bare spørre!

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Jeg tror jo alltid at d er skikkelige streker... 🙈😂 Man må jo ha troen!

Hvordan gikk d idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mam4ma skrev:

Jeg tror jo alltid at d er skikkelige streker... 🙈😂 Man må jo ha troen!

Hvordan gikk d idag?

Takk som spør! Jeg tok en ny test idag tidlig, men synes nesten den var svakere enn den igår. Så då tror jeg at det bare er skyggestreker. Viss mensen ikke kommer innen noen dager får jeg heller ta en ny test:)

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk som spør! Jeg tok en ny test idag tidlig, men synes nesten den var svakere enn den igår. Så då tror jeg at det bare er skyggestreker. Viss mensen ikke kommer innen noen dager får jeg heller ta en ny test:)

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Er det Rfsu du bruker? Isåfall er de kjent for å være dårlige og svake.. 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Er det Rfsu du bruker? Isåfall er de kjent for å være dårlige og svake.. 😕 

Ja, det er rsfu jeg har brukt. Tror ikke jeg kjøper de neste gang. Kjedelig med slike skyggestreker som gir falske forhåpninger😔

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk som spør! Jeg tok en ny test idag tidlig, men synes nesten den var svakere enn den igår. Så då tror jeg at det bare er skyggestreker. Viss mensen ikke kommer innen noen dager får jeg heller ta en ny test:)

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Kjedelig..., men håpet er ikke ute før mensen kommer!

Jeg bestilte tester på eBay; noe sånt som 50 tester til en 10'er eller noe.. 🙈😂

Ble gravid før jeg hadde brukt to 😂 Tok noen ekstra for sikkerhets skyld 🤪 Så jeg supplerte mange med tester i en periode gitt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mam4ma skrev:

Kjedelig..., men håpet er ikke ute før mensen kommer!

Jeg bestilte tester på eBay; noe sånt som 50 tester til en 10'er eller noe.. 🙈😂

Ble gravid før jeg hadde brukt to 😂 Tok noen ekstra for sikkerhets skyld 🤪 Så jeg supplerte mange med tester i en periode gitt 😬

Det er sant! Får bare vente å se noen dager! Hvordan går det med deg? Er du gravid eller er du prøver?:) 

Anonymkode: 8a4f5...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...