Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere giddet å ta el. Tester når de aldri blir positive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tatt 3 eggløsningstester (fordelt utover dagen) hver dag i 12 dager. De blir aldri positive. begynte på dag 8 etter første dag i mensen og er nå på dag 20, er løpet kjørt? Hvor lenge bør jeg holde på? Har ca 30 dagers syklus. Dette er det nærmeste positive jeg kom, før det så begynte å bli svakere strek igjen. 

C0892709-248C-4CE3-98A9-251607CA0AEB.jpeg

Anonymkode: f394b...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri positive ELtester, bare stigning og senking slik du beskriver.

Og jeg har hatt EL hver eneste måned er jeg rimelig sikker på - nøyaktig på tidspunktet testen var sterkest (men ikke regnet som positiv). Jeg fikk aldri til å følge retningslinjene helt (ikke tisse 4 t før osv). 

 

Anonymkode: 63ce7...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk aldri positive ELtester, bare stigning og senking slik du beskriver.

Og jeg har hatt EL hver eneste måned er jeg rimelig sikker på - nøyaktig på tidspunktet testen var sterkest (men ikke regnet som positiv). Jeg fikk aldri til å følge retningslinjene helt (ikke tisse 4 t før osv). 

 

Anonymkode: 63ce7...bd1

Jeg er også ganske sikker på at jeg har eggløsning, men aner bare ikke når. Denne mnd. Testet jeg masse for å ikke å glipp av en topp som bare varte noen timer, men den gang ei😖 lurer bare på å gi opp testingen, eller om det er vits å fortsette når jeg har hatt en topp...

ts

Anonymkode: f394b...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg begynte å ta e.l tester i januar. I januar fikk jeg positiv el test 6 dager etter mens (syklusdag 11). Februar, mars og april fikk jeg ikke positive e.l tester. Disse mnd testet jeg en gang i 5- 6 dager. Testet da noen dager før syklusdag 11 frem til noen dager etter. Fikk positiv graviditetstest forrige uke. 2-3 uker på vei. Så jeg har jo hatt e.l, tross negative tester. 

Leste i et annet forum at det er lurt å ta e.l test to ganger i døgnet, en gang på kvelden og en gang på morgningen for å være sikker på at du får med deg e.l. Den blir positiv ca et døgn i mnd, så det er mulig å ikke treffe:) Det skjedde i mitt tilfelle! 

Anonymkode: c60af...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg begynte å ta e.l tester i januar. I januar fikk jeg positiv el test 6 dager etter mens (syklusdag 11). Februar, mars og april fikk jeg ikke positive e.l tester. Disse mnd testet jeg en gang i 5- 6 dager. Testet da noen dager før syklusdag 11 frem til noen dager etter. Fikk positiv graviditetstest forrige uke. 2-3 uker på vei. Så jeg har jo hatt e.l, tross negative tester. 

Leste i et annet forum at det er lurt å ta e.l test to ganger i døgnet, en gang på kvelden og en gang på morgningen for å være sikker på at du får med deg e.l. Den blir positiv ca et døgn i mnd, så det er mulig å ikke treffe:) Det skjedde i mitt tilfelle! 

Anonymkode: c60af...3e5

Jeg har tatt 3 ganger i døgnet, uten resultat 😕 ikke alltid det hadde gått 4 timer siden jeg sist hadde tisset da, men likevel.

forrige gang jeg prøvde fikk jeg heller aldri positiv el. Test, men ble gravid. Kan det være at noen damer bare ikke slår ut på el. tester? 

Ts

Anonymkode: f394b...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sterkt anbefale deg clearblue fertilitetsmonitor, ble en helt ny opplevelse og fikk endelig riktige tester, og positive. Den er verdt hver krone. De testene der er så unøyaktige, kan være små ting som gjør at de ikke viser riktig. 

Anonymkode: 5c8a1...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil sterkt anbefale deg clearblue fertilitetsmonitor, ble en helt ny opplevelse og fikk endelig riktige tester, og positive. Den er verdt hver krone. De testene der er så unøyaktige, kan være små ting som gjør at de ikke viser riktig. 

Anonymkode: 5c8a1...434

Jeg skal vurdere det hvis det trekker ut. Er enda ganske tidlig i prosessen, men takk for tips!

ts

Anonymkode: f394b...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil sterkt anbefale deg clearblue fertilitetsmonitor, ble en helt ny opplevelse og fikk endelig riktige tester, og positive. Den er verdt hver krone. De testene der er så unøyaktige, kan være små ting som gjør at de ikke viser riktig. 

Anonymkode: 5c8a1...434

Jeg har faktisk dårlig erfaring med den. Utrolig dyr, og masse tull.

Heldigvis ble den relativt raskt ubrukelig nok til at jeg fikk refusjon. 

Jeg fikk feil svar - og hadde ikke visst det om det ikke var for at jeg samtidig var under utredning og gjentatte ganger tok blodprøver for å sjekke EL.

Anonymkode: 63ce7...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å kombinere EL-tester med temping. Temping gir et ganske klart bilde av når EL har vært, og et bedre hint om når i syklus du bør teste neste runde.

Det kan hjelpe deg med å forstå om du har veldig korte peaks og at sterke tester derfor bør regnes som nesten positive, eller om kroppen prøver flere ganger og du kun fanger opp første forsøk på peak. Dersom sistnevnte kan det hende du har senere EL enn du tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt 3 ganger i døgnet, uten resultat 😕 ikke alltid det hadde gått 4 timer siden jeg sist hadde tisset da, men likevel.

forrige gang jeg prøvde fikk jeg heller aldri positiv el. Test, men ble gravid. Kan det være at noen damer bare ikke slår ut på el. tester? 

Ts

Anonymkode: f394b...451

Hva med å prøve en annen type test? Jeg brukte clear blue digitale eggløsningstest. Er jo noe dyrere, men har hørt at den er veldig bra:) 

Anonymkode: c60af...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med lilypond ang temping! Sist syklus hadde jeg en gaaanske positiv EL-test, men så at den kanskje ikke var 100%. Tempingen bekreftet veldig tydelig at jeg hadde hatt EL. Da slapp jeg å stresse så mye med testene :) Anbefaler deg å gjøre det dersom du sliter med å få positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang temping og testing sammen. Men husk at det bare er veiledende, og legger man inn aksjer alle dagene i den fruktbare perioder er jo sjansene gode uansett. Uten det hjelper det lite å teste eller tempe😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LittleMermaid skrev:

Enig ang temping og testing sammen. Men husk at det bare er veiledende, og legger man inn aksjer alle dagene i den fruktbare perioder er jo sjansene gode uansett. Uten det hjelper det lite å teste eller tempe😛

Men hvordan kan man stole på den «fruktbare perioden»? Jeg er sliten småbarnsmor og sex mer enn ca. en gang i uka hvis jeg ikke må er litt stress. 

Nå har vi hatt sex annenhver dag siden dag 8 i syklus. Nå er det ca. 8 dager til ikm, kan vi slappe av da, eller kan el plutselig komme nå? 

Ts

Anonymkode: f394b...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...