Gå til innhold

Vil ikke at bestefar skal sitte barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Slik jeg  forsto det så var ikke helsen sååå dårlig . Men at bestefar ikke var like sprek som foreldrene. Det er sjelden noe problem, men man kan jo avtale at de drar et sted hvor slikt ikke har noen betydning 

Men det er jo og hele poenget mitt, start et annet sted, ikke start med byen! Start med å leke i hagen, gå på lekeplassen hvis det gikk helt fint i hagen, utvid sakte men sikkert mens man ser at dette går fint. Kanskje når man et punkt hvor bytur er greit, kanskje gjør man ikke det. Men det er ikke sånn at fordi bestefar ikke får ta med seg 4-åringen alene til byen så får de aldri møtes eller ha kontakt 🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestefar klarer dette fint!

Nå er det jo ingen her som kjenner hverken barnet eller bestefar bedre enn ts. 

Anonymkode: c9001...c8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Slik jeg  forsto det så var ikke helsen sååå dårlig . Men at bestefar ikke var like sprek som foreldrene. Det er sjelden noe problem, men man kan jo avtale at de drar et sted hvor slikt ikke har noen betydning 

Ikke sant, ingen komme på middagsbesøk en liten time Hjemme hos bestefar f eks.

Anonymkode: c53ad...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ginny skrev:

Men det er jo og hele poenget mitt, start et annet sted, ikke start med byen! Start med å leke i hagen, gå på lekeplassen hvis det gikk helt fint i hagen, utvid sakte men sikkert mens man ser at dette går fint. Kanskje når man et punkt hvor bytur er greit, kanskje gjør man ikke det. Men det er ikke sånn at fordi bestefar ikke får ta med seg 4-åringen alene til byen så får de aldri møtes eller ha kontakt 🙄

Hva snakker du om?

Anonymkode: c53ad...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja som sagt er det mye man kan finne på, men jeg kan forstå ts er skeptisk til en bytur. Hadde ikke sendt min fireåring på bytur eller andre steder hvor ungen kan forsvinne, med et eldre menneske som er dårlig til bens. 

Anonymkode: c9001...c8a

Er forskjell på hva vi legger i 'bytur' også. Er det snakk om å vingle rundt på Jernbanetorget (Oslo sentrum), eller å kjøre inn til Tønsberg/Flekkefjord/Molde/Harstad sentrum for å kjøpe en is og kikke litt? Litt forskjell 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, ingen komme på middagsbesøk en liten time Hjemme hos bestefar f eks.

Anonymkode: c53ad...5f3

Det er kjedelig og ikke det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerfar her får ikke passe på barna med mindre de er ute i frisk luft, da han sovner altfor lett i en god sofa stakkar. Men selvom han virker gammel og dårlig til beins så er han en helt annen mann med barna, hvor han henter den energien klarer jeg virkelig ikke å forstå... 

så jeg ville latt de dra ut på et storsenter i et par timer, og heller gitt bestefar en oppgave som å kjøpe et par bukser til ungen og litt penger til en god lunsj :)  

Litt tillit må en vise, alt vi tror om noen stemmer nødvendigvis ikke. Og på et storsenter så er det haugevis av kameraer, mange har lekeområder for barn også.

Anonymkode: 46596...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om?

Anonymkode: c53ad...5f3

Hvordan bestefar og 4-åring skal få et godt forhold uten at bestefar er sint og forsmådd eller at 4-åringen er utrygg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Det er kjedelig og ikke det samme 

Nå synes jeg du gjør det vanskelig, ts er usikker, da gjør man som @Ginny sier ,man begynner i det små til tilliten er bygget opp, jo da det kan være gøyfor 4 åringen spørs hva man gjør ut av det, men bestefar burde å ha mulighet til å passe og være alene med barnet

Anonymkode: c53ad...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ginny skrev:

Hvordan bestefar og 4-åring skal få et godt forhold uten at bestefar er sint og forsmådd eller at 4-åringen er utrygg 😊 

Sorry jeg gikk utifra at alle ikke mente en bytur på flere timer.

Anonymkode: c53ad...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg var en dårlig grunn for å nekte bestefar å være barnevakt. Alle mine barns besteforeldre er dårlig til bens og har skrantende helse på ulike måter. Jeg vet at barna mine oppfører seg langt bedre med dem enn med meg og jeg vet barna har enorm glede av å være med dem. Jeg var også med mine besteforeldre mye som liten uten at de løp etter meg eller hadde verdens beste helse. Så lenge psyken er i orden og barnet har passert bleiealder seg jeg ingen grunn til at barnet ikke kan passes av besteforeldrene dersom de ønsker det. Mine barns oldemor passet toåringen her en time og hun var 82 år.

Anonymkode: 9c67b...658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg du gjør det vanskelig, ts er usikker, da gjør man som @Ginny sier ,man begynner i det små til tilliten er bygget opp, jo da det kan være gøyfor 4 åringen spørs hva man gjør ut av det, men bestefar burde å ha mulighet til å passe og være alene med barnet

Anonymkode: c53ad...5f3

Selvsagt skal man bygge opp tilliten gradvis. Jeg er ikke vanskelig fordi om jeg synes det er greit at bestefar tar med barnet  på f eks en times tur ut. Å henge i hagen mens mor kikker på er virkelig ikke det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Selvsagt skal man bygge opp tilliten gradvis. Jeg er ikke vanskelig fordi om jeg synes det er greit at bestefar tar med barnet  på f eks en times tur ut. Å henge i hagen mens mor kikker på er virkelig ikke det samme 

Det er jeg veldig enig

Anonymkode: c53ad...5f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn har en farfar som er ekstremt distré og glemsk. Likevel har han klart å holde liv i sine tre barnebarn år etter år. Å de forguder denne litt klumsete gamle mannen som har verdens beste tålmodighet med. 

Dagens foreldre som gir såpass lite av seg selv til barna kan vel nesten sammenlignes med reaksjonstiden til eldre mennesker. 

Anonymkode: a6d24...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å la han passe han et par timer i rolige omgivelser, kanskje gan selv innser egne fysiske begrensninger i møte med en 4 åring? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan gjøre det. Men tenker også på dette med at han ønsker å ta med seg barnet alene inn til byen, for å "knytte bånd" med barnet. 

Anonymkode: e8bf4...1e1

Da foreslår du ting som f.eks kino - hvor du bringer og henter barnet til kinoen.

Anonymkode: b5d13...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar ikke gamle svigerfar passe vårt barn sv flere grunner. Han er gammel (nærmere 80), har aldri hatt noe særlig med barn å gjøre, er svært dårlig til bens og med langsomme bevegelser og dårlig reaksjonsevne. På tross av de to sistnevnte er han utrolig raskt ute med å være klåfingret ovenfor meg som svigerdatter og dette bidrar selvsagt sterkt til at han aldri i livet skal få passe min datter uten oppsyn.

Anonymkode: 88015...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har dere ikke behov for barnevakt? Barnet er 4 år!  Og sikkert bra for dere og barnet å klippe navlesnoren litt. 

Anonymkode: a9465...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet fortjener alenetid med bestefar før det er for sent 😢 Kanskje kan barnet skape fine minner å ta med seg resten av livet.

Anonymkode: 94234...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...